Liquid Mix nu ook op PC!

De klanten bij ons in de winkel zijn eigenlijk alle zeer positief, vooral wat kwaliteit en prijs aangaat.
Dit zij alle pro gebruikers en die zijn echt wel kritisch
Eq's zijn echt goed (IMHO) maar dat kan smaak zijn. de comps zijn heel goed en je hebt lekker wat keuze en bent niet beperkt in een merk of naam.

Als je de kans hebt moet je het zeker komen uitproberen.
 
ik vraag me dit eigenlijk af, ik wil de liquid mix ook hebben, maar de pc in me studio ben ik zat dus wat nou als ik die liquid mix pc versie haal en en even later overstap op een mac, kan ik dan de liquid pc verkopen en een mac versie halen ? of zijn het alleen de software drivers ?
 
Origineel geplaatst door anoniempje
ik vraag me dit eigenlijk af, ik wil de liquid mix ook hebben, maar de pc in me studio ben ik zat dus wat nou als ik die liquid mix pc versie haal en en even later overstap op een mac, kan ik dan de liquid pc verkopen en een mac versie halen ? of zijn het alleen de software drivers ?

het zijn aleen de drivers die verschil maken de unit is voor zover ik weet hetzelfde
 
Van de Focusrite site:

With no change to the hardware necessary, PC users need wait no longer. All that’s required is a download

Dus de hardware blijft gelijk. En dat is helemaal top natuurlijk.
 
kom net van I4 in eindhoven af en ze hadden hem al draaied, klonk goed, erg vette compressors en mooie EQ's.
Als je de kans hebt zou ik zeker Donderdag even die demo gaan bezoeken om 16.00.
Ik wil in iedergeval wel eens ff uit eerste hand van die boys van Focusrite horen en zien wat en hoe goed het is.
 
ah bedankt voor het antwoord jongens, die focus demostratie bij i4 wat moet ik me daar bij voorstellen? grote projector met 1 man achter de focus en iedereen meekijken? of een heleboel pc focus setups dat iedereen zelf wat aanklooit ?

wil er opzich wel even kijken, heb ik ook meteen een goede reden om atv op te nemen :D
 
he he eindelijk,

hij werkt op de pc,

ik heb maar een paar minuten de tijd gehad en de eerste indruk is goed, ik had alleen graag gehad dat als ik een pultec eq selecteerde ik een pultec te zien kreeg.

maar andere vinden het prima zo .

tevens heb ik vandaag ff naar eindhoven gebeld, er komt een gast van focusrite langs en dze gaat wat korte sessie's geven, maar mocht je willen kon je ook op de pc uit de winkel zelf wat testen.

Er was daarna iets van steinberg en mocht je willen kon je blijven, er werd dan voor iets te eten gezorgd.

Altijd gezellig bij die brabo's
 
trekken die 32 kanalen je firewire dicht ? of kan je nog gewoon streamen van een firewire hd ? firewire da/ad ?
 
Origineel geplaatst door Septic
Op de Mac draait het iig als een trein, geen enkele crash of dergelijke problemen.

Houd er wel rekening op een vaste latency (over firewire) , ongeacht je samplerate, van 2056samples (geen milliseconden)
Wil je weten wat de latency voor jou is, ... je samplerate (bijv 48000) delen door 2056, dan krijg je de latency in millisec.

Ik ben er best tevreden mee trouwens....

Ik werk op 44100 ,dan heb ik een latency van 21.5 ms.
Valt daar mee te werken zonder delay compensation?ik werk met protools le en die heeft nog geen automatic delay compensation.Werkt een beetje lastig al die plugjes en midi offset instellen.
 
Origineel geplaatst door rustig
Ik werk op 44100 ,dan heb ik een latency van 21.5 ms.
Valt daar mee te werken zonder delay compensation?ik werk met protools le en die heeft nog geen automatic delay compensation.Werkt een beetje lastig al die plugjes en midi offset instellen.

Ja hoor, je past je speelwijze gewoon aan aan de vertraging dat gaat tot 50ms nog wel, daarna ga je nuances missen of speel je offbeat, live met je keyboard.

LET OP!: als je er 2 in een routing achter elkaar zet (bij eerst insert op channel e daarna nog een op een subbus) dan mag je de latency op optellen a 2056 samples, heb je er 32 naast elkaar draaien dan is het maar 1 x die 2056 samples

Ik pingel iive gewoon met een instance op de subbus, afmixen doe ik er ook een op de mains. Op afzonderlijke kanalen doe ik het niet, want daar gebruikte ik voorheen ook nooit geen EQ of compressie.

Ik gebruik geen plugindelay compensatie, omdat ik ook met externe HW efx werk en dan werkt dat niet zo lekker meer. Maar het is eenmalig de latency meten en dan een sampledelay in de track duwen die te snel is. Dit zijn vaste waardes als je altijd met dezelfde routing en samplerarate draai, dus dat hoef je maar een keer te doen. ( ik gebruik hiervoor altijd 2 tracks met cl hihats op elke 16e dan hoor je zo wanneer ie dubbel, phase of flanged door niet gelijke stapeling van audiobronnen.)
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Septic
Ja hoor, je past je speelwijze gewoon aan aan de vertraging dat gaat tot 50ms nog wel, daarna ga je nuances missen of speel je offbeat, live met je keyboard.

Lijkt me niet dat je live een vsti door een liquid mix gaat spelen :confused: Is toch voor afmixen etc? Een latency van 21 ms is al heel irritant om mee te spelen; 50 ms is echt onspeelbaar imho. Voor live spelen moet latency liefst <10ms zijn.

Maar goed, de vraag over delaycompensatie in PTle kan ik niet beantwoorden; ik heb er nooit mee gewerkt.
 
Origineel geplaatst door SpaceAgentSpiff
Lijkt me niet dat je live een vsti door een liquid mix gaat spelen :confused: Is toch voor afmixen etc? Een latency van 21 ms is al heel irritant om mee te spelen; 50 ms is echt onspeelbaar imho. Voor live spelen moet latency liefst <10ms zijn.

Maar goed, de vraag over delaycompensatie in PTle kan ik niet beantwoorden; ik heb er nooit mee gewerkt.

Wordt wel allemaal overtrokken ook hoor dat hele latency gebeuren, tuurliijk speel je makkelijker bij een lagere latency, zoals ik al zei, maar voor simple pads enzo maakt dat geen hol uit. Bassen en drums enzo haal ik uit toch uit externe sequencers.

Midi latency is zowiezo al 50ms (word beweerd iig, ik heb het niet kunnen checken)+ je audiokaart latency, dan zit je er al overheen ;)

Maar ik ga er idd geen JanVayne piano arpeggios over 8 octaven live ermee inspelen, dat klopt...(dan druk ik effe op bypass, eventals de sampledelayplgs en hoppa, alles weeer in sync en zonder de Liquid latency)
 
Ok, ligt er ongetwijfeld aan wat je speelt hoe erg latency is. Ik speel vaak piano-achtige partijen, of synth-melodielijnen. Vooral bij piano spelen is latency erg vervelend, het wordt er gewoon snel rommelig / net niet strak van. Voor pads boeit dat natuurlijk minder.
Wat de totale latency is weet ik natuurlijk ook nooit, maar ik kan erg goed merken of ik met >15 ms of <6 ms speel; dat laatste voelt veel directer waardoor het makkelijker is om in de groove te spelen.
 
ja ik ben geweest, heb er leuk dagje van gemaakt, anderhalf uur rijden, daar drinken en broodjes gekregen, heel netjes verzorgd allemaal. was ook aardig volle bak, paste net in het cursus lokaal

erg vriendelijk winkel personeel ook.

demonstratie van de focus zelf vondt ik ook erg interresant, eerst een uitleg over de werking van de liquid channel en de liquid mix, uitleg over hoe ze alle compressors hadden gesamplet, en het gebruik er van in een software sequencer. nog even de beperkingen doorgenomen die waarsch per 1 januari gereed zijn, namelijk sidechaining en nog wat (vergeten :) ) verder komen er in de toekomst nog een hoop compressors bij, en eq,s ook maar het zou veel moeilijker zijn een eq te samplen dus dat duurde allemaal even wat langer.

ik had eigenlijk een beetje gehoopt dat ze terplekke een complete track zouden eqen en compressen met de focus. maar ik denk dat de demonstratie vooral om de werking van de liquid mix ging. desalniettemin was het erg interresant en leuk om bij te wonen.

het bleef meer bij vocals en een drumtrackje compressen, en om eerlijk te zijn: ik hoorde eigenlijk niet zoveel verschil met compressor in of uit. ik had eigenlijk een beetje gehoopt dat ze het beschikbare materiaal zwaar zouden laten pompen met de modellen. bijv kickje samen met een vette bassline, etc. maar aan de andere kant denk ik dat het ook wel moeilijk is om tijdens een powerpoint achtige demonstratie ook nog eens volledig te focussen op compressie.

na de demostratie mocht je ook zelf aan de gang, toen heb ik een beter beeld van de eq gekregen die is gewoon lekker, maar de compressors werken niet voor mijn muziek denk ik (hardcore) , het pompen en zuigen kreeg ik niet voor mekaar ook al zag ik de gain reduction meter keihard pompen

al met al denk ik te subtiel voor mijn muziek, maar toch het bleef een erg mooi ding. in de toekomst haal ik er waarsch als nog wel een, lijkt me toch ideaal, motu 24 in out erbij en je hebt een volledige mixer met eindeloos compressors en eq.

verder was het een leuk dagje, absoluut geen irriterend winkel personeel wat je op de vingers zit te kijken, gewoon lekker je gang gaan. de focusrite importeur was er ook, ook erg vriendelijk hulpzaam persoon. volgende demonstratie van een interresant product ga ik er weer heen.
 
thnx annoniempje voor je uitgebriede verslag. Ik had er ook graag bij geweest maarja, donderdag 16:00 uur is niet haalbaar voor mij. :)
 
Ik zou graag de Liquidmix willen gebruiken met mijn Powercore firewire maar ik weet niet zeker of het wel gaat werken met mijn systeem.
Ik heb nu n.l Powercore firewire compact en een Unplugged pci kaart,plus een Uad 1 en 2 Pulsar 2 kaarten.
Dit werkt prima,ik zou dan dus de Uad willen vervangen met de Liquidmix.

Het probleem is alleen wanneer ik op een audio track de plugs om en om gebruik (poco en uad door elkaar)
er problemen kunnen ontstaan.
B v: een audio track met insert poco plug,routen naar Group channel met insert:poco plug,uad plug,poco plug....
Dan wil mijn p.c nog weleens crashen.

Het kan dus lastig zijn om diverse dsp systemen door elkaar te gebruiken!!
Dus als je al een poco of uad hebt en je wilt er een Liquidmix bij hangen is het nog niet duidelijk hoe je die kan gebruiken.

Mischien heeft iemand hier al ervaring met de Liquidmix plus Poco firewire in een systeem??
 
Origineel geplaatst door vercetti
Ik zou graag de Liquidmix willen gebruiken met mijn Powercore firewire maar ik weet niet zeker of het wel gaat werken met mijn systeem.
Ik heb nu n.l Powercore firewire compact en een Unplugged pci kaart,plus een Uad 1 en 2 Pulsar 2 kaarten.
Dit werkt prima,ik zou dan dus de Uad willen vervangen met de Liquidmix.

Het probleem is alleen wanneer ik op een audio track de plugs om en om gebruik (poco en uad door elkaar)
er problemen kunnen ontstaan.
B v: een audio track met insert poco plug,routen naar Group channel met insert:poco plug,uad plug,poco plug....
Dan wil mijn p.c nog weleens crashen.

Het kan dus lastig zijn om diverse dsp systemen door elkaar te gebruiken!!
Dus als je al een poco of uad hebt en je wilt er een Liquidmix bij hangen is het nog niet duidelijk hoe je die kan gebruiken.

Mischien heeft iemand hier al ervaring met de Liquidmix plus Poco firewire in een systeem??

Ik heb een systeem met poco en uad en nu sinds een paar dagen een liquid mix

en tot nu toe werkt het perfect

) op pc met cubase 4)
 
Back
Top