Meerdere Midi-Interfaces op 1 pc

Kraan

Ouwe rot
Lid sinds
11 april 2004
Berichten
1.950
Locatie
Zwolle
Wie heeft er positieve/negatieve ervaringen met het aansluiten van meerdere Midi-interfaces op 1 pc?

Dat 2 dezelfde interfaces geen goed plan is had ik al bedacht, maar geldt dit ook als je 2 compleet verschillende gebruikt?

Ik heb een Emagic MT4 en wil daar eventueel een ESI M4U naast gaan draaien. Is dit mogelijk?


[edit]
Ik heb ook een Hoontech DSP2000 geluidskaart met 2 midi-uit en 1 midi-in. Dit werkt prima samen met de Emagic, vandaar dat ik er van uit ga dat het wel werkt, maar ik wil toch graag even weten of er mensen zijn die problemen met dit soort dingen gehad hebben.



P.S.

Huidige Interface verkopen en 8x8 kopen had ik natuurlijk zelf ook al bedacht, maar is duurder en omslachtiger.
 
Ik gebruik een midex3 en, de interne midi-poort van m'n rme en de midi-out van m'n midi-master keyboard. Nooit problemen, althans niet daarmee :D
 
Ik gebruik nu de Midisport 4x4 en de midipoorten van de Audiophile USB, geen problemen tegengekomen tot nu toe.
Volgens mij moet het ook gewoon kunnen, en met een beetje geluk (als de drivers goed zijn) kan je ook wel 2 dezelfde midi-interfaces naast elkaar draaien van hetzelfde type. Maar als je dat van plan bent zou ik eerst ff met de support-afdeling van het betreffende merk mailen of dat ook echt gaat. Zou zonde zijn als je een interface koopt en het straks niet blijkt te werken.
 
Ik gebruik een esi 4X4 + een alesis Photon X25 + een Behringer BCR-2000 + Edirol FA-101 = no problemo :mexico:
 
Dank voor de antwoorden! Het lijkt er op dat het wel lukken moet dus.

Origineel geplaatst door Niel
Ik heb een tijd lang een EWS88m/t gebruikt samen met een midex 3.

Moest wel kijken welk prg welke interface "wilde" gebruiken, want dat was niet vlekkeloos.

Kun je dat laatste toelichten?

@ Flying Panther
Ik heb momenteel een Emagic MT4, deze zijn 2e hands voor een appel en een ei te krijgen. Maar ik weet niet of ze nog gesupport worden. Apple heeft de hardware van Emagic geloof ik overgenomen, maar het is maar de vraag in hoeverre ze de support overgenomen hebben.
 
Re: Meerdere Midi-Interfaces op 1 pc

Origineel geplaatst door Kraan
[Dat 2 dezelfde interfaces geen goed plan is had ik al bedacht, maar geldt dit ook als je 2 compleet verschillende gebruikt?

Ik heb een tijd lang twee midisport 2x2 aan het draaien gehad op een pc. Ging prima. Poorten kregen vanzelf de naam 1A, 1B, 2A en 2B.

In mijn software, Sonar, kun je dan keurig de juiste poort opgeven.
 
Re: Re: Meerdere Midi-Interfaces op 1 pc

Re: Re: Meerdere Midi-Interfaces op 1 pc

Origineel geplaatst door Bert ten Hove
Ik heb een tijd lang twee midisport 2x2 aan het draaien gehad op een pc. Ging prima. Poorten kregen vanzelf de naam 1A, 1B, 2A en 2B.

In mijn software, Sonar, kun je dan keurig de juiste poort opgeven.

:eureka: Ik kan natuurlijk ook gewoon een 2e MT4 lenen en proberen of het werkt! :geslaagd:
 
Ik heb hier 2 Midex 8 interfaces draaien met een M-Audio Midisport 2x2 erbij, en dan nog een E-mu Xboard :P. Werkt prima, alleen heb ik geen adapters voor de Midex, waardoor het soms even uitkijken is met USB-poorten (en hoeveel voeding ze maximaal trekken). Het gaat allemaal prima, de 2 Midexen worden aangegeven met Midex 8 en Midex 8 (2).
 
Ik heb nu een 2e Emagic MT4 op mijn PC met Windows 2000.

De interface die ik het laatste aansluit komt wel in mijn Device Manager te staan, maar met een uitroepteken en de melding dat de drivers niet geladen kunnen worden.

Moet ik dan voor beide interfaces een eigen drivers installeren? En hoe doe ik dat? Want ze worden met dezelfde naam op dezelfde plek geplaatst.

:confused:
 
Zijn 2 dezelfde interfaces wel ondersteund door de driver sowieso?
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Zijn 2 dezelfde interfaces wel ondersteund door de driver sowieso?

Geen flauw idee. De driver ondersteund de hele reeks interfaces van Emagic. En in de handleiding staat dat er verschillende interfaces tegelijk gebruikt kunnen worden. Als voorbeeld geven ze echter 2 verschillende. (De MT4 en de Unitor 8 geloof ik).
 
Re: Re: Meerdere Midi-Interfaces op 1 pc

Re: Re: Meerdere Midi-Interfaces op 1 pc

Origineel geplaatst door Bert ten Hove
Ik heb een tijd lang twee midisport 2x2 aan het draaien gehad op een pc. Ging prima. Poorten kregen vanzelf de naam 1A, 1B, 2A en 2B.

In mijn software, Sonar, kun je dan keurig de juiste poort opgeven.

+

Origineel geplaatst door Yoozer
Ik heb hier 2 Midex 8 interfaces draaien met een M-Audio Midisport 2x2 erbij, en dan nog een E-mu Xboard :P. Werkt prima, alleen heb ik geen adapters voor de Midex, waardoor het soms even uitkijken is met USB-poorten (en hoeveel voeding ze maximaal trekken). Het gaat allemaal prima, de 2 Midexen worden aangegeven met Midex 8 en Midex 8 (2).

+

Origineel geplaatst door Acidfever
Zijn 2 dezelfde interfaces wel ondersteund door de driver sowieso?

=

Begint er een beetje op te lijken dat allerlei midi-interfaces wel samen op 1 pc kunnen, maar dat dat bij de Emagic dus niet het geval is. Wat ik ook doe, en waar ik ook zoek. Ik kan alleen maar drivers installeren, en die komen de hele tijd op dezelfde plek ergens in een windows-directory terecht. Ze moeten dus allebei dezefde driver gebruiken en dat lijkt dus niet te lukken.

Dus volgens mij is de enige oplossing een ICT-er inschakelen die de driver voor me ombouwt, of gewoon 1 van de MT4's eruit doen en daar een andere voor in de plaats doen. Het feit dat de Emagic wel gewoon samenwerkt met de Hoontech bewijst volgens mij dat een ander merk wel gewoon werken moet. Die gebruiken immers ook niet elkaar drivers, wat hier in feite het probleem is.


Zie ik echt niets over het hoofd? Niemand die een helder idee heeft?


P.S.

Ik heb een mail gestuurd naar de support van Emagic. Maar die is overgenomen door Apple. Dus ik denk niet dat die al te veel bereid zullen zijn zich te verdiepen in PC-problematiek.


IEMAND EEN MT4 KOPEN DUS??? :mega:
 
Win 2000 kan ook het probleem zijn... oudere windows versies kennen een maximum voor het aantal beschikbare Midi poorten. vlgns. mij waren dat er maximaal 11 waarvan je er eentje sowieso kwijt bent aan de Midi Mapper
 
ik heb wel veel problemen over de mt4 gelezen op harmony central, veel mense krijgen 'm niet eens geinstalleerd.
 
Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
ik heb wel veel problemen over de mt4 gelezen op harmony central, veel mense krijgen 'm niet eens geinstalleerd.

Met 1 MT4 heb ik in de verste verte geen problemen. Werkt zoals een USB-apparaat behoort te werken. Inpluggen, drivers installeren en het werkt. En dat zelfs onder Windows2000.

[edit]Ik kan er op Harmony Central trouwens weinig over vinden.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Mk II
Win 2000 kan ook het probleem zijn... oudere windows versies kennen een maximum voor het aantal beschikbare Midi poorten. vlgns. mij waren dat er maximaal 11 waarvan je er eentje sowieso kwijt bent aan de Midi Mapper

Ja, maar dan zou het toch sowieso wel het apparaat herkennen in de device manager?
 
Origineel geplaatst door Kraan
Met 1 MT4 heb ik in de verste verte geen problemen. Werkt zoals een USB-apparaat behoort te werken. Inpluggen, drivers installeren en het werkt. En dat zelfs onder Windows2000.

[edit]Ik kan er op Harmony Central trouwens weinig over vinden.

6 reviews waarvan de helft het ding niet werkend krijgt? maar goed er zijn natuurlijk ook een hoop mensen die gewoon niet met pc's om kunnen gaan.
 
Back
Top