Roland space echo tape nodig en advies!!!

Origineel geplaatst door HEXAGON
Als je de tape snijd moet je dat diagonaal doen ,laat het ovelappen zodoende dat als de tape over de head glijd er geen enkel obstruktie is van de tape zelf,hoe diagonaaler hoe minder dat je de overgang hoort, heb zelf nog een roland 555 gehad,...

alsook indien het kan ,hangt af van de tape case, maakte ik tapes van zelfs 2 meter en meer,hoe langer de band hoe langer die meegaat,en de overgang tussen de 2 geknipte delen blijft ook langer weg!

Je moet trouwens maar 1 kant diagonaal snijden en die gewoon over het ander gedeelte laten overlappen ,gebruik gewone plakband,het is even mikken om ze precies recht overeen te laten kome,eenmaal gedaan ,snijd de overtollige tape weg met een vlijmscherpe cutter mes op een vlakke metalen ondergrond met een metalen lignaal en klaar is kees!

Dit kost niets,enkel tijd en gedult!

Ik ben het hier niet mee eens. Een goede splice maak je weliswaar diagonaal (meestal ong 45 graden), maar je laat GEEN delen overlappen. Door beide uiteinden eerst over elkaar heen te leggen, dit losjes met wat plakband of iets anders een beetje vast te leggen, dan in 1x diagonaal doorsnijden en dan de beide uiteinden precies tegen elkaar aan te leggen krijg je een goede (en stille) splice. Bij overlap krijg je altijd een tik/hik.
Qua lengte: een space echo kan idd best twee of meer meter hebben, maar als test-loop is dit helemaal niet nodig. Voor een testloop is ook de splice niet heel belangrijk, maar goed, ik geef mijn mening toch maar even :geslaagd: Heb zelf een RE-201 en een Vorg echo orbit en had een copycat, verschillende dynacords en nog een paar andere. Zegt op zich niks natuurlijk, maar heb wel aardig wat loopjes gemaakt ondertussen.
 
aangezien mijn laatste tape loop vannacht op gewelddadige manier aan zijn einde kwam, wil ik toch wel eens zelf loops gaan maken. waar kan ik zo;n snij / plak apparaatje vinden, wat zijn de alternatieven daarvoor, en wat voor plaktape kan ik het beste gebruiken ?
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
aangezien mijn laatste tape loop vannacht op gewelddadige manier aan zijn einde kwam, wil ik toch wel eens zelf loops gaan maken. waar kan ik zo;n snij / plak apparaatje vinden, wat zijn de alternatieven daarvoor, en wat voor plaktape kan ik het beste gebruiken ?


eerder in deze draad zijn er goede tips gegeven hieromtrent...
 
ja maar niet het verlossende antwoord voor mij...

EDIT: maar gelukkig is een zeer vriendelijk forumlid zo vriendelijk geweest mij een PB te sturen dus maak je om mij maar geen zorgen 8)
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
ja maar niet het verlossende antwoord voor mij...

EDIT: maar gelukkig is een zeer vriendelijk forumlid zo vriendelijk geweest mij een PB te sturen dus maak je om mij maar geen zorgen 8)

fijn een forum als deze....
 
Goede kant-en-klare tape met de juiste lengte en eigenschappen haal ik via ebay uit Australië, Melbourne Music meen ik. Als je ze mailt en er meerdere koopt kun je wel korting krijgen. Het is wel de duurste variant.

Let op met de lengte: indien de tape te lang is wordt het te krap in de overloopruimte en kan de tape in een lus door de aanvoer heengetrokken worden --> loopt vast.
 
Origineel geplaatst door wouw
Goede kant-en-klare tape met de juiste lengte en eigenschappen haal ik via ebay uit Australië, Melbourne Music meen ik. Als je ze mailt en er meerdere koopt kun je wel korting krijgen. Het is wel de duurste variant.

Let op met de lengte: indien de tape te lang is wordt het te krap in de overloopruimte en kan de tape in een lus door de aanvoer heengetrokken worden --> loopt vast.

das wel een beetje omslachtig..toch??
 
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
das wel een beetje omslachtig..toch??

dat begrijp ik niet, is net als bij Wehkamp hoor: bestellen vanuit de luie stoel.
En kant-en-klaar op maat lijkt me minder omslachtig dan alle andere voorstellen ;)
 
Origineel geplaatst door wouw
dat begrijp ik niet, is net als bij Wehkamp hoor: bestellen vanuit de luie stoel.
En kant-en-klaar op maat lijkt me minder omslachtig dan alle andere voorstellen ;)


heb je gelijk in...
 
Loops for the Roland RE serie

Loops for the Roland RE serie

Hoi forumleden, mijn naam is genoemd in de topics over loops voor de Roland Space Echo.

Ik ben degene die tapeloops maakt voor (bijna) alle echo's die tape gebruiken. Wanneer je wat wilt weten of een group-buy wilt organiseren voor vreselijke korting (!) altijd welkom, mail dan naar: tapeloops@live.nl en we maken een deal,

individuele kopers betalen 15 euro voor 1 loop van 4 meter, 2 loops voor 20 euro, worden geleverd in voldoende stevige verpakking (als het bij de post sneuvelt, gewoon retourneren en je krijgt nieuwe), voor het gewicht hoef je het niet te laten, 1 loop = 1 postzegel van 0,44

Ik verstuur zonder extra verzendkosten.

groetjes van tapeloops (Sam Vreekamp) soms ook wel Spotnicks1997@hotmail.com genoemd
 
in zo'n knip en plaksetje (eerder vernoemd) ben ik ook wel geïnteresseerd!
het is eigenlijk iets heel simpel, maar wel handig. heeft iemand er nog eentje?
 
Origineel geplaatst door 2206
in zo'n knip en plaksetje (eerder vernoemd) ben ik ook wel geïnteresseerd!
het is eigenlijk iets heel simpel, maar wel handig. heeft iemand er nog eentje?

Kijk eens bij www.conrad.nl

De mijne heb ik overigens gehaald bij Radio Centrum in de Vinkeburgstraat te Utrecht.
 
Origineel geplaatst door 6 trak
wat doe je dan allemaal pcies... voor die 15 euro?
Een beetje handigheid gekweekt hebben om die dingen te maken voor mensen die daar zelf geen zin in hebben. Materiaalkosten zijn vrijwel nihil per loop. Is toch een makkelijke keus dan? Zelf = goedkoop maar wat werk, bestellen = makkelijk maar duurder. Is vaak zo.
 
15 euro is niet goedkoop voor een stukje tape van een paar meter, maar niet iedereen heeft een rol tape en knip- en plakspul liggen (+weten hoe je zoiets moet doen)

als je meerdere loops wil hebben is het goedkoper om het zelf te doen. moeilijk is het niet. maar als je slechts een enkel loopje nodig hebt en / of je geen zin hebt om zelf te gaan zitten klooien, is het makkelijker om op maat gemaakte tapeloops te kopen.
 
Origineel geplaatst door 2206
in zo'n knip en plaksetje (eerder vernoemd) ben ik ook wel geïnteresseerd!
het is eigenlijk iets heel simpel, maar wel handig. heeft iemand er nog eentje?

Volgens mij is marktplaats daar de beste plek voor, er staat bijna altijd wel zo'n setje op. Overigens is een plaksetje helemaal niet per se nodig. Zie eerdere posts in deze thread. Als je er eentje koopt let er dan op dat er ook splicing tape (de plaktape) bij zit; het komt nog wel eens voor dat er alleen van die begin- en eindstukken (nodig voor het werken met spoelenrecorders, niet voor tapeecho's) bij zitten zonder de plaktape.
 
Origineel geplaatst door 6 trak
wat doe je dan allemaal pcies... voor die 15 euro?

Veel geld verdienen,en de mensen int zak zetten .

Koop nooit van die aangeboden tapeloops,het is afzetterij,koop een kit ,en een tape,na wat oefenen maak je er 1000 voor 30 euro.

Koop basf LGR50 tape deze is broadcast tape,en slij minder snel de koppen.

splicit veropen spliceblocks and kleeftape.

@spageagent,idd ik ben goed mis,je mag de tape zeker ni overlapen.
 
Back
Top