Roland space echo tape nodig en advies!!!

Ernst_Hill

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
10 september 2003
Berichten
8.088
Wie kan mij een adresje geven waar ik tapes voor mijn re-150 kan vinden???...verder heb ik het idee dat de koppen versleten zijn..Kan ik dat zien??...de eerste kop in het rijtje heeft een vierkant grijs vlakje en bij de andere zijn die vlakjes helemaal weggesleten...Zijn er experts hier op dit forum???
 
hier wat bookmarks aangaande space echo tapes en reparaties
 

Attachments

  • space.zip
    1,2 KB · Bekeken: 74
Ik heb een RE201 en daar zijn de koppen ook niet zo verschrikkelijk goed meer, maar de charme van dat ding is toch het lo-fi geluid dus dan maakt het me weinig uit. Ik denk dat je heel wat werk hebt om de koppen te vervangen (als je die al kunt vinden) en afstellen (als je weet hoe dat moet)

R
 
Ik vind die lofi kwaliteit best cool maar volgens mij doet de wiskop het niet meer...waar zou ik nieuwe koppen kunnen kopen...en ik momenteel ook geen tape meer...dus laat ik eerst maar eens tape scoren...
 
Ik heb tape, maar geen plaktape, maar wel twee echo's. Dus als iemand weet waar ik die plaktape kan kopen? Tot nu toe alleen nog maar bij Canford audio gezien.
 
als iemand een cassette/tapeloop-groupbuy ofzo gaat regelen voor de roland space-echo's wil ik graag meedoen. ik heb er maar 1 nodig en meer als een tientje ofzo wil ik daar niet voor uitgeven.

de tape die er nu inzit is volgens mij nooit vervangen dus al zeker 20 jaar oud en doet't nog steeds dus wat heb ik aan 5 tapeloops tegelijk?
 
Origineel geplaatst door mikanik
Ik heb tape, maar geen plaktape, maar wel twee echo's. Dus als iemand weet waar ik die plaktape kan kopen? Tot nu toe alleen nog maar bij Canford audio gezien.

Heb jje echte Roland tape of een ander merk???...
 
Origineel geplaatst door koediman
als iemand een cassette/tapeloop-groupbuy ofzo gaat regelen voor de roland space-echo's wil ik graag meedoen. ik heb er maar 1 nodig en meer als een tientje ofzo wil ik daar niet voor uitgeven.

de tape die er nu inzit is volgens mij nooit vervangen dus al zeker 20 jaar oud en doet't nog steeds dus wat heb ik aan 5 tapeloops tegelijk?

Ik heb een bron maar die zit in Noorwegen dus moet even wachten tot ie terugkomt en dan is het nog maar de vraag of ie er wil verkopen en hoeveel...we shall see
 
Origineel geplaatst door koediman
we zouden ze ook hier of hiervandaan kunnen halen. (uit de link van j@ker geplukt)


ja maar toch wel weer een hoop gehannes....geen adresje dichter in de buurt???...iemand tips over de koppen???
 
Origineel geplaatst door koediman
we zouden ze ook hier of hiervandaan kunnen halen. (uit de link van j@ker geplukt)


ja maar toch wel weer een hoop gehannes....geen adresje dichter in de buurt???...iemand tips over de koppen???
 
...

...

ik heb de hele threadt niet gelezen....
maar in oisterwijk. woont een man die heel veel doet in tapes en buizen en dergelijke je zou even zijn email adress ergens van marktplaats vandaan halen ofzo. ik denk dat hij je wel verder kan helpen.

groet remco
 
Re: ...

Re: ...

Origineel geplaatst door CptCRxCK
ik heb de hele threadt niet gelezen....
maar in oisterwijk. woont een man die heel veel doet in tapes en buizen en dergelijke je zou even zijn email adress ergens van marktplaats vandaan halen ofzo. ik denk dat hij je wel verder kan helpen.

groet remco


he das interssant....heb je een tip hoe ik het beste met hem in contact kan komen???
 
in utrecht zit er een..

in utrecht zit er een..

zijn naam is sam vreekamp en dit is zijn email:
spotnicks1997@hotmail.com
Heeft mij al een paar keer goed geholpen,maakt tapeloops op maat van kwaliteitstapes,in pakjes van een 10tje..:okdan:
 
Re: in utrecht zit er een..

Re: in utrecht zit er een..

Origineel geplaatst door RednoiZ
zijn naam is sam vreekamp en dit is zijn email:
spotnicks1997@hotmail.com
Heeft mij al een paar keer goed geholpen,maakt tapeloops op maat van kwaliteitstapes,in pakjes van een 10tje..:okdan:

toptip....ikk kom nog terug over die Ibanez dingen...dont worry sorry for the delay
 
ik moet iemand hebben die kan vaststellen of de koppen nog goed zijn....hoe kan ik dat weten/zien
 
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
ik moet iemand hebben die kan vaststellen of de koppen nog goed zijn....hoe kan ik dat weten/zien

Het simpelst blijft toch echt om zelf even een loopje te maken. Is echt niet moeilijk; het is ook niet erg als je splice (waar je de twee einden aan elkaar maakt) niet netjes doet omdat je hem toch als testloop gebruikt. Neem gewone bandrecordertape, neem een onversleten stuk van 1 of 1,5 meter, leg beide uiteinden over elkaar heen (let op dat hij niet gedraaid zit), snij beide met een scheermesje in 1x door, verwijder de losse uiteind-stukjes en plak beide uiteinden zonder ruimte ertussen precies tegen elkaar aan. Als je geen plaktape hebt, gebruik dan scotch magic tape van 3M, die laat geen plaksel los (gewone plakband evt wel na langere tijd; voor testdoeleinden kan het echter geen kwaad). Doe de tape natuurlijk op de achterkant (!) van de tape. Logisch, maar ik heb wel eens een teepje rondom gezien :stupid Zorg ervoor dat de plaktape niet uitsteekt buiten de randen van de bandrecordertape, zodat er nooit plakband of plakrestjes tegen de koppen kunnen komen.

BTW: ws is je eerste kop met het grijze vlakje de wiskop. Verder denk ik dat niemand je zonder foto kan zeggen hoe het ermee staat. En the proof is in dit geval in the echo, dus gewoon functioneel testen.
 
Als je de tape snijd moet je dat diagonaal doen ,laat het ovelappen zodoende dat als de tape over de head glijd er geen enkel obstruktie is van de tape zelf,hoe diagonaaler hoe minder dat je de overgang hoort, heb zelf nog een roland 555 gehad,...

alsook indien het kan ,hangt af van de tape case, maakte ik tapes van zelfs 2 meter en meer,hoe langer de band hoe langer die meegaat,en de overgang tussen de 2 geknipte delen blijft ook langer weg!

Je moet trouwens maar 1 kant diagonaal snijden en die gewoon over het ander gedeelte laten overlappen ,gebruik gewone plakband,het is even mikken om ze precies recht overeen te laten kome,eenmaal gedaan ,snijd de overtollige tape weg met een vlijmscherpe cutter mes op een vlakke metalen ondergrond met een metalen lignaal en klaar is kees!

Dit kost niets,enkel tijd en gedult!
 
Back
Top