Machinedrum tempo knop + support klachten

Origineel geplaatst door richard2000
Als je het heb laten vervangen kan je altijd vragen of hij het vervangen knoppie mee kan terug sturen, daar heb je recht op

en welke wetgeving geeft me dat recht dan??
 
Origineel geplaatst door seiko

dit alles bij mekaar vind ik écht wel dat ik kan stellen dat 'onder die omstandigheden' een kapotte pot na 1 jaar echt ni mag kunnen hoor !

Dat mag ook niet. Als je zoiets koopt binnen de EU heb je dan ook twee jaar garantie, dus ik zou zeggen ga naar je dealer en laat zorgen dat het gemaakt wordt!
 
nog even een paar korte toevoegingen:

- een vriend van me met kennis terzake vertelde me dat die 30 euro installatiekosten nog niet zo bij het haar gegrepen was aangezien 20-25 euro zowat de kostprijs is van dit type encoder. neem daar het zweeds uurloon en ik kan het nog begrijpen.
iig heb ik me even beklaagd dat ik voet bij stuk gehouden tot...

- zopas een kwartiertje staan draaien aan die knop als een zot, zowel zonder als met de grote grijze knop erover..
ook een leuk spelletje "lokaliseer het het defect" gedaan door de Sound Selection LEDs over 1 rij weg en weer te bewegen (zonder dat hij naar de 2de rij gaat) en dit dan vooral bij de "zone" van de encoder die rare waarden gaf.
RESULTAAT: de encoder werkt opnieuw perfect!

beter zelfs, ipv van het doffe geluid hoor ik een luid maar geruststellend geratel als ik eraan draai... klinkt een beetje als de grote draaiknop op de eerste korg electribes voor degene die ermee bekend zijn..
voor zover ik kan testen werkt de encoder dus 100% zoals het hoort
kan mischien een tip zijn voor andere mensen met die probleem

is ook niet de eerste keer dat ik een knop fix door er gewoon aan te draaien :eureka:
 
Dag beste mensen, ik heb eindelijk besloten om de stap naar hardware te wagen en ik ben tamelijk geintresseerd in de sound van een machinedrum en kan deze tegen een redelijke prijs ergens 2 hands kopen, maar ik lees nogal veeeel klachten over knoppen die verspringen en defecte potmerers op deze bakjes...

Nu is mijn vraag: op welke manier kan ik een machinedrum testen voor de aankoop om te zien of deze defecten aanwezig zijn en hem met een tamelijk gerust hart te kunnen kopen?
Ik heb totaal geen ervaring met werken op hardware, wel wat software (FL, Reason + VST(i)'s) dus ik zou ook niet zo op 1,2,3 weten wat ik allemaal moet aanvangen met dat machien om te testen, dus een beetje uitleg is ook welkom :engel:


thanks!
CHRiTTeR :peukie:
 
gewoon aan alle knoppen draaien en zien of de waarden lineair verspringen

staat al uitvoerig info hierover op het forum... vooral voor de tempo knop opletten..
 
Die machinedrum die ik evt zou kopen is nog geen jaar oud en er zou ook nog een maand garantie opzitten.
Dus dan vermoed ik als er problemen moesten zijn met die knoppen kan ik hem dan gewoon kan binnensturen?
Maar als ik het zo allemaal lees ontkennen ze bij elektron dat het een veel voorkomend probleem is en vragen ze een vergoeding voor de reparatie?!

Of zijn die fouten enkel bij de eerste producties aanwezig?

Origineel geplaatst door richard2000
Als je het heb laten vervangen kan je altijd vragen of hij het vervangen knoppie mee kan terug sturen, daar heb je recht op, kan je zelf makkelijk zien wat voor een het is.
Anders thuis zelf openschroefen en kijken wat het is.

Hier staat mij ook iets van voor ja.
Je hebt immers voor die knop betaald dus is het eigelijk ook jouw eigendom
 
Origineel geplaatst door CHRiTTeR
Die machinedrum die ik evt zou kopen is nog geen jaar oud en er zou ook nog een maand garantie opzitten.
Dus dan vermoed ik als er problemen moesten zijn met die knoppen kan ik hem dan gewoon kan binnensturen?
Maar als ik het zo allemaal lees ontkennen ze bij elektron dat het een veel voorkomend probleem is en vragen ze een vergoeding voor de reparatie?!

Of zijn die fouten enkel bij de eerste producties aanwezig?



Hier staat mij ook iets van voor ja.
Je hebt immers voor die knop betaald dus is het eigelijk ook jouw eigendom

Zolang je md binnen de garantie termijn valt en je de bon hebt, zou het geen probleem mogen zijn om een materiaal defect gratis te laten repareren. Als de bon op naam is, is het misschien handig om nog even met de eerste eigenaar te overleggen daarover.

nb Ik heb twee keer een MD gehad en heb nu een MM en heb nooit problemen gehand met de encoders. Zo kan het dus ook :)
 
Mijn 'tempo' knop doet al een paar maandjes aan jumpstyle :(
Maar is dus blijkbaar alleen te repareren via Elektron :(

Jammer...
 
Back
Top