Machinedrum tempo knop + support klachten

Rvooh

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
9 december 2002
Berichten
7.326
Locatie
la côte belge
Mijn MD is net terechtgekomen in Zweden waar hij een UW upgrade zal krijgen in de Elektron fabriek.
Ik vroeg na het versturen van de shipment confirmation of ze even mijn tempo knop kunnen checken die al sinds het eerste jaar dat ik hem heb afentoe jumpt in waarden (wat het enorm lastig maakt live)
Verwachtend dat ze voor zo'n duur bedrijf klantvriendelijk zijn en dus gratis service zouden verlenen.

Krijg mail terug: Ok, this will cost you standard knob repair fee however.

Ik - de klager kwam in me boven - wil niet toegeven, stuur direct een mail terug dat ik niet de enige user ben met dit probleem.. Had zo ondermeer van de Belgische sales rep. (mecanoiz op dit forum) gehoord dat het een redelijk veel voorkomend probleem is.. Meer zelfs, de demo MD-UW in zijn shop had het ook.
Dus "I refuse to pay for it and risk the chance that it will break down again in less then a year"
en: "I think it's Elektron's responsibility to fix common problems free of charge"
Ook vermeld ik er even bij dat ik gear heb die meer dan 25 jaar oud is waar alle knoppen nog probleemloos werken.

Krijg ik opnieuw een mail van "Jon" waar hij zegt dat hij gezien de omstandigheden me wel een korting wil bieden: 30 EURO om de knop te servicen.. Tevens zegt hij dat de Belgische sales rep. gelogen heeft over dat "common problem" en dat dat dus praktich nooit voorkomt. Hij zegt wel dat door slijtage na een jaar of 4 de knop minder nauwkeurig kan worden.

Stuur ik opnieuw een mail terug, met een berekening dat de totale kost van mijn MD al bijna op 2000 euro neerkomt, dat ik het belachlijk vind om 30 euro te betalen (vraag me af hoeveel het is zonder korting?!) voor iets die kan gefixed worden als je er gewoon even de juiste spray(s) in spuit.
Ik zeg hem dat ik voor die prijs zelf die spray(s) kan halen en meteen alle stroeve draaiknoppen in heel het huis kan servicen en genoeg overheb om die van de buren en goede vrienden ook een beurt geven.
Ook dat ik graag zou het part number hebben van de rotary encoder, zodat ik zelf er een tiental kan bestellen om ze jaarlijks te vervangen als het idd zo problematisch is.

Krijg pas mail terug: Yes, Spray will work, the part number however is classified...

Dussss, om een lang verhaal kort te maken; wie weet waar ik die rotary encoders van de MD-tempo knop kan vinden??
en, wie heeft dezelfde problemen gehad? (zodat ik nog kan kakken op Elektron support)

*D
 
ik zou niet teveel kakken op support terwijl je md nog door ze onderhanden moet worden genomen. mecanoiz heeft trouwens niet gelogen. ik weet niet hoe het nu is, maar zeker over de eerste series kwamen uit alle hoeken en gaten klachten over de roary encoders en potmeters, ivm respectievelijk verspringen en loszitten/kromstaan.
(naast de postieve geluiden natuurlijk over het geweldige geluid en potentieel van deze drumsynth!)
gek vind ik dat de machinedrum verder erg mooi en goed gebouwd is. kijk bv naar de achterkant.

dat spray de oplossing zou zijn, kan ik moelijk geloven. andere encoders (misschien gebruiken ze die intussen?), betere montage of andere software lijkt me meer voor de hand liggen dan spray, voor het oplossen van een structureel probleem.

ik ben het helemaal eens met jouw verwachting, dat een bedrijf dat achter zijn producten staat zoiets even fixed (onder het maken van 1000maal excuses), als het apparaat daar toch al is voor een (kostbare) aanpassing.

succes.

en mocht het niet lukken, ik heb een perfecte, perfecte machinedrum te koop, met kaarsrechte potmeters en een encoder die alleen van waarde verandert als jij dat wilt!
 
Sja wel kort door de bocht zo, open moet ie toch al en dan moet je nog 30pleuro betalen voor een knoppie die voor hun inkoop een paar eurootjes kost, duurder zal ie niet zijn anders had ie het nu nog goed gedaan.
Je zou het niet kunnen laten doen en dan zelf kijken wat er voor knop inzit, deze dan zelf vervangen voor een betere, dit gaat vaak best wel omdat de steekmaten van zo'n component standaard zijn, dus past een beter merk ook.
 
flauw hoor van Elektron, ik heb bij verschillende mensen gezien dat de encoders slecht zijn, ook vanuit de fabriek al. Elektron probeert zich er gewoon met een slap excuus tussenuit te knijpen. 30 euro vind ik ook echt een belachelijk bedrag, het apparaat ligt al open en dat ding kost echt geen drol ! :(

eigenlijk zouden er nu zo veel mogelijk MD gebruikers nara Elektron moeten mailen over hun draaiknoppen, misschien dat dat helpt... succes in ieder geval !

:)
 
ook niet echt slim van je Rvooh,

als die knop een probleem was had je daar meteen iets aan moeten doen, niet pas na 4 jaar en dan beweren dat dit probleem al sinds t begin aanwezig is en daarom gratis service eisen.. zo kunnen ze bij Elektron natuurlijk wel bezig blijven

als jij gewoon je probleem had aangepakt onder de garantie periode was er vast niks aan de hand geweest en misschien hadden ze je probleem in die tijd ook wel gratis opgelost.. En ja als ze je nu zouden matsen zou aardig zijn, maar niet iets waar jij recht op heb ..

Misschien klinkt dit allemaal een beetje bot, maar zo is t toch gewoon?
 
laat het horen bij koppigheid, feit dat ik de MD even uitgeleend heb, en feit dat ik hem altijd extern sync
en feit dat ik dacht bij mezelf: héé ik fix em wel even als ik hem opstuur voor de UW upgrade


Graag veel reacties van mensen met hetzelfde probleem zodat ik morgen nog een mailtje kan sturen..
 
tja...ik heb een MD-UW (UW : kan dus niet oud zijn !) waarvan één knop al niet meer naar behoren werkt.

erbij zeggen dat hij vast staat in de studio (dus neen, niet al 100 keer meegenomen voor n live act of zo), ik niet 'professioneel' bezig ben (waarmee ik wil zeggen dat ik maar een paar uurtjes per week aan mn spullen zit ipv van hele dagen aan een stuk, en echt niet énkel aan de Machinedrum).

voor de prijs die je betaalt voor de Elektron spullen, vind ik het écht niet kunnen dat een encoder bij zo'n voorzichtig en weinig gebruik als ik, na ongeveer een jaar niet meer zuiver werkt...en die Machinedrum (en mn Monomachine waar ik exact heztelfde mee heb!) nu voor elk een knopje naar Zweden te moeten sturen en te laten maken, zal me zeker meer dan 100 euro kosten, verzending alleen al bijna...

nee, wat dit aspect betreft, ben ik écht niet te spreken over de kwaliteit/prijs verhouding
 
En niemand die me zo het part number meteen kan zeggen of een link ernaar geven? :engel:

:halleluja

Ben echt eens benieuwd naar de kostprijs voor particulieren.
 
Voordat iedereen die nu denkt dat Elektron slechte kwaliteit producten levert.
Ik heb zowel de Md als de Mm gehad en met beide geen problemen.


30 euro vragen voor een simpele reparatie aan een klant die een upgrade van 500 euro koopt vind wel een beetje onbeschoft .
 
"Voordat iedereen die nu denkt dat Elektron slechte kwaliteit producten levert"

ik hoop dat het in mijn reactie duidelijk was dat het énige waar ik een probleem mee heb wat mn Elektron spullen betreft, de loskomende knoppen zijn ....
De knoppen van mn TR-909 hangen er na meer dan 20 jaar en misschien wel evenveel gebruikers nog steeds allemaal aan...dus ik vind wel degelijk dat er dan éffe over de MONOMachine/Machinedrum knoppen mag gemord worden, niet ?
 
Origineel geplaatst door Negative Plus
30 euro vragen voor een simpele reparatie aan een klant die een upgrade van 500 euro koopt vind wel een beetje onbeschoft .

Zo das een dure upgrade.
 
Des te triester, hoe het nu loopt.
Erg slecht dit.
Je ziet het, jij post het op een forum, etc, etc.

Terwijl als ze het zelf direct hadden aangeboden
ze voor die E 3,50 gratis goede mond op mond reclame genereren.
Dom.
 
@seiko

Ik vind ook geen probleem dat er geklaagt word. (over iets dat ik ook niet vind kunnen)
Mijn probleem zit hem in het feit dat er een eenzijdig negatief beeld word geschept.
Ik heb veel threads gelezen over de machinedrum , en bij het ene forum werd beweerd dat de knoppen er af vielen van ellende , en bij het andere forum waren er geen problemen.
Dit vind ik verwarrend voor mensen die zo'n ding willen kopen .
Das alles .
 
Origineel geplaatst door Negative Plus
@seiko

Ik vind ook geen probleem dat er geklaagt word. (over iets dat ik ook niet vind kunnen)
Mijn probleem zit hem in het feit dat er een eenzijdig negatief beeld word geschept.
Ik heb veel threads gelezen over de machinedrum , en bij het ene forum werd beweerd dat de knoppen er af vielen van ellende , en bij het andere forum waren er geen problemen.
Dit vind ik verwarrend voor mensen die zo'n ding willen kopen .
Das alles .

de waarheid zal ergens in't midden liggen denk ik...beweren dat de knoppen van elende eraf vallen, beweer ik noch de topicstarter...'geen problemen' , tja, kan 'toeval' zijn dat wij belgen nét de enige zijn met dit probleem...

en voor de mensen die zo'n dingen willen kopen :
1) je hebt een kans dat de knoppen (te) snel kapot gaan
2) spit de threads door om de bijna 9 op de 10 keren postieve reacties te lezen ivm Elektron gear -en sound! (ik heb mn enthousiasme hieromtrent zelden onder stoelen of banken gestoken)

ik ben er zeker van dat mensen die zulke bedragen uitgeven aan gear (t blijft toch best wel wat geld voor een drumcompu / synth) ook wel graag enige garantie qua build-stablility willen...voor de rest zijn de machines built like a tank...enkel (k durf het bijna niet meer zeggen) de knoppen dus...
 
Origineel geplaatst door seiko
voor de rest zijn de machines built like a tank...enkel (k durf het bijna niet meer zeggen) de knoppen dus...

mee eens. maar als je (extra) voorzichtig met je spullen omgaat, wordt het een ander verhaal denk ik.
dan blijven de knoppen gewoon recht staan en doet de dial wat ie moet doen.
maar tussen heel voorzichtig gebruik en vrij worstelen met een apparaat zit een groot grijs gebied, waar een beetje ding ook jaren tegen bestand is.
 
Origineel geplaatst door Leo
mee eens. maar als je (extra) voorzichtig met je spullen omgaat, wordt het een ander verhaal denk ik.
dan blijven de knoppen gewoon recht staan en doet de dial wat ie moet doen.
maar tussen heel voorzichtig gebruik en vrij worstelen met een apparaat zit een groot grijs gebied, waar een beetje ding ook jaren tegen bestand is.

nog effe mezelf citeren :

"erbij zeggen dat hij vast staat in de studio (dus neen, niet al 100 keer meegenomen voor n live act of zo), ik niet 'professioneel' bezig ben (waarmee ik wil zeggen dat ik maar een paar uurtjes per week aan mn spullen zit ipv van hele dagen aan een stuk, en echt niet énkel aan de Machinedrum)."

en daar mag je nog eens bijvoegen dat ik plusminus een vierde van de tijd voor mn werk in't buitenland zit en mn apparatuur -zoals bvb de laatste 5 weken- zelfs niet ààngeraakt heb...

dit alles bij mekaar vind ik écht wel dat ik kan stellen dat 'onder die omstandigheden' een kapotte pot na 1 jaar echt ni mag kunnen hoor !

trouwens bizar dat ik mn andere apparatuur dan minder snel stuk krijg ...als het aan mezelf zou liggen zou'k denken dat van mn Drumstation bvb alle knoppen er al lang hadden moeten afliggen...

maar bon, als ik nu mn punt nog niet gemaakt heb, weet ik het ook ni hoor
 
precies, ik ben het ook helemaal met je eens.

mijn laatste zin had beter ...bestand tegen zou moeten zijn... kunnen luiden.
 
Origineel geplaatst door rvooh
Graag veel reacties van mensen met hetzelfde probleem zodat ik morgen nog een mailtje kan sturen..

owwww... proef ik hier een hetze-in-wording?

-C-
 
Ik heb een machiene drum die denk ik een jaar of drie jong is, ik heb deze zelf een jaar geleden tweede hands gekocht. Een paar van de knoppen deden een betje stroef aan maar dat had te maken met het feit dat de vorrige eigenaar niet echt zelf sounds maakte ;) nu loopt het als een tierelier :L
 
ondertussen is het alweer te laat om nog mailtjes te sturen.. dus de hetze zal voor de volgende sukkelaar zijn.

Had zo graag een mailtje gestuurd naar die "Jon" met een link naar de zogenaamde "classified" encoders die in de MD zitten, aan inkoopprijzen van 1 euro ofzo..

Ah spijtig .. :engel:
 
Back
Top