Kwaliteit kabels beinvloedt de langdurigheid van de connectors?

kwaliteit: hoe goed voldoet het aan de eisen

kabel: rubber gevuld met koperdraad wat aan de kabelzijde van een connector wordt vastgeklemd of gesoldeerd

beinvloeden: samenhangen met

langdurigheid: ik lees duurzaamheid

connectors: de items waarmee kabel en toepassing kunnen worden verbonden.

maar... wil je nou weten of op lange termijn :

a. de verbinding tussen connector en apparaat goed blijft
b. de verbinding tussen kabel en connector goed blijft?
c. iets anders?
 
die term langdurigheid vind ik ook maar vaag ja...... duurzaamheid, hoe lang iets meegaat etc.... maar die term zelf bestaat volgens mij niet eens :P
 
ja dus.. beinvloedt de kwaliteit van dit:


c2f4e53328ac42cd5b45e9b8dcc4b6c8.jpg



de langdurigheid van dat:



7570_l.jpg




?



excuseert u me voor de verwarring..
 
dudes... "langdurigheid" is wel degelijk een bestaand nederlands woord. daar hoeft geen discussie over te bestaan
 
haa nu snap ik het :)

volgens mij is het antwoord "nee"
tenzij ze zodanig belabberd zijn dat ze metaal afschilferen in je in/uitgangen :confused:
 
ja ik snap het nu ook: Ik denk nee , tot op zekere hoogte dat elk apparaat een bepaalde levensduur heeft natuurlijk maar daar gaat het niet om. een kabel heeft geen invloed op de levensduur van een geluidskaart. wel in het oog houdend dat als ze niet goed passen, en je moet hard trekken aan de plug het een ja word.
 
Het antwoord op je vraag, is neen.

Afmetingen van pluggen (jacks, xlr, ...) zijn standaard maten en je mag ervan uitgaan dat fabrikanten van sockets (dat zijn de connectors die op je apparatuur zitten) en pluggen (de connectors die op je kabels zitten) zich daaraan houden. In dat opzicht zijn de afmetingen van bvb alle 1/4" jack pluggen gelijk en maakt het dus niks uit of je een goedkope of dure in de socket steekt.

Wat wel een verschil kan maken is de mechanische stevigheid van de socket, is de conctructie daarvan (en dan bedoel ik voornamelijk de bevestiging ervan aan de PCB (Printed Circuit Board) en aan het chassis van het apparaat in kwestie) slecht, dan spreekt het vanzelf dat die socket sneller gaat sneuvelen dan een socket waarvan de mechanische eigenschappen beter zijn. Maar het merk plug die je er in prikt speelt hier geen enkele rol in.

Bij tulp pluggen (RCA) heb je sommige die moeilijker te bevestigen zijn dan andere, en hier is het, afhankelijk van het apparaat in kwestie (meer bepaald de mechanische stevigheid van de RCA sockets), voorzichtig te zijn met de bevestiging van deze pluggen. Als je het zo bekijkt, kun je inderdaad wél zeggen dat de keuze van een bepaalde RCA kabel de levensduur van de RCA socket waarmee je een verbinding maakt gaat beïnvloeden. Maar dit is niet het geval bij jack of xlr verbindingen.
 
Origineel geplaatst door Niel
Was ik dan de enige die hem gelijk begreep EN het antwoord kon vertellen ? 8)
misschien spreek je wel zijn taal wie zal het zeggen :D

Laten we maar zeggen mijn taal was het niet
 
oe komt da ge me ni begrept? klapkik gen neederlans ofzoe? :D

gelle ze allemaal merci veur dulp ee manne! kzal int verveulg probeere menaage wa beter te formuleere



:doei:
 
en maar blijve doorrammen!


neem er gerust een ECHTE vandale bij... je weet wel... dat dikke boek uiit drie delen. Zelfs een miniem Prisma vertaalboekje naar het engels heeft een vartaling v "langdurigheid" .. 4/5 vertaalsites kennen het woord.. Maar jullie natuurlijk niet. "Lang - durigheid" wat valt daar nu niet aan te verstaan? stel idioten! :D
 
antwoord op je vraag..
JA!!

er zijn 2 verschillende diktes jack pluggen.. degene die in inch worden gemeten en degene die in mm worden gemeten.. deze verschillen iets van elkaar..

leuk voorbeeld.. mijn motu828MK2 is een amerikaans product dus zijn ingangen worden met inches uitgedrukt en gemeten.. toen ik mijn studio wilde her inrichten wilde ik een kabel eruit halen maar die zat zeer vast.. zo vast dat er een ringetje meekwam van mijn motu.. ringetje van de plug afgehaald en weer terug geplaatst, klikte zo weer terug. maar mijn punt van dit verhaal is dat dit soort dingen kunnen gebeuren..
 
omdat output volledig afhankelijk is van de input...

omdat output volledig afhankelijk is van de input...

stelletje taalpuristen :D ik snap er nog steeds niets van :engel:
 
Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
en maar blijve doorrammen!


neem er gerust een ECHTE vandale bij... je weet wel... dat dikke boek uiit drie delen.

Heb ik net gedaan. Het woord staat zelfs niet in de dikke van Dale. 8D

Misschien dat je je vraag toch echt nog een keer op een andere manier kunt stellen, want ik begrijp er nog steeds vrij weinig van.
 
Origineel geplaatst door wisefire
leuk voorbeeld.. mijn motu828MK2 is een amerikaans product dus zijn ingangen worden met inches uitgedrukt en gemeten.. toen ik mijn studio wilde her inrichten wilde ik een kabel eruit halen maar die zat zeer vast.. zo vast dat er een ringetje meekwam van mijn motu.. ringetje van de plug afgehaald en weer terug geplaatst, klikte zo weer terug. m

Die ringetjes zitten gewoon hardstikke los, joh... :D
Maar ik geloof niet dat het zo is dat er 'twee afmetingen' grote jacks bestaan.
Natuurlijk kan je inches in millimeters uitdrukken, maar 1/4" is 6.3 mm. en daar bestaat weinig verschil tussen. Waar je wèl mee moet oppassen zijn de zgn. 'Bantam Jacks'. die er op het eerste oog hetzelfde uitzien, maar toch echt anders zijn:

1046703164-7850.jpg


Deze kom je geloof ik alleen tegen bij oudere (Engelse?) patchboards.
 
Back
Top