Koptelefoons

heb ook een akg240, platte freq respons curve, goed(e) soundstage & stereobeeld, zit heel lekker, is goedkoop, maar is natuurlijk niet ultiem om bas mee af te mixen (dat wordt sowieso lastig met koptelefoon, bas moet je mixen op je gevoel - gevoel in je maag, that is). over 't algemeen vind ik 'm de beste koptelefoon in z'n prijsklasse, maar wie weet denk jij er anders over, dus ga gewoon even langs een goede winkel en neem je tijd (da's vooral belangrijk om te voelen of ie na een tijdje nog steeds lekker zit - aan een koptelefoon waarvan je oren moe worden na een uurtje heb je weinig; onderschat het belang van draagcomfort niet!).
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
waarom staat de DT 990 niet in t rijtje?

psies...fijne koptelefoon...zit lekker en klinkt gewoon goed,is zo'n beetje studio-standaard,je komt ze erg veel tegen in pro-studios...gaan ook niet vervelend worden als je ze een tijd op hebt,dat had ik met AKG wel...
 
Origineel geplaatst door ez`
heb ook een akg240, platte freq respons curve, goed(e) soundstage & stereobeeld, zit heel lekker, is goedkoop, maar is natuurlijk niet ultiem om bas mee af te mixen (dat wordt sowieso lastig met koptelefoon, bas moet je mixen op je gevoel - gevoel in je maag, that is). over 't algemeen vind ik 'm de beste koptelefoon in z'n prijsklasse, maar wie weet denk jij er anders over, dus ga gewoon even langs een goede winkel en neem je tijd (da's vooral belangrijk om te voelen of ie na een tijdje nog steeds lekker zit - aan een koptelefoon waarvan je oren moe worden na een uurtje heb je weinig; onderschat het belang van draagcomfort niet!).

Ik heb hem net besteld bij feedback 114,- euro incl. verzendkosten.

http://www.feedback.nl/?id=55&b=AKGK240

Het blijft een test natuurlijk en in de winkel kan je ook geen uur met die koptelefoon op gaan staan....ik hou dat nooit vol :-)
 
super. ik heb ook een AKG 240 en het si gewoon een geniaal ding, ik heb m constant op omdat hij gewoon lekker klinkt en zit.
 
Ik raad absoluut deze aan:
image1123656291_k60142f9a2635c4c6.JPG

Hierzo

...wel iets boven je budget maar wel dik kwaliteit
 
Sennheiser HD 25 SP heb ik, die kan ik je erg aanraden. Zit in het begin erg strak maar nu vind ik hem heerlijk, ik kan hem wel 24/7 dragen.

hd25sp.jpg


Het geluid is erg goed, maar ik kan het niet met andere monitor/dj headphones vergelijken.
Kost maar zo'n 100 euro dus ligt wel lekker in je budget.

Als je iets meer geld wilt uitgeven kan je ook de "normale" hd 25 kopen die heeft iets betere beugel en kan iets harder en waarschijnlijk nog iets betere geluid.
 
AKG K240 Studio :okdan:

Ik heb er zelf eentje en ik ben er heel blij mee. Prachtige sound, heerlijk draagcomfort. Wat wil je nog meer. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb nog nooit een Beyerdynamic koptelefoon geprobeerd, dus je zult mij niet horen zeggen dat de AKG beter is dan de Beyerdynamic. Wel heb ik 'm vergeleken met een Sennheiser uit dezelfde prijsklasse, en toen ging mijn voorkeur duidelijk naar de AKG, omdat deze laatste een mooier stereo beeld had, minder overdreven in de lage frequencies en de hoge noten waren juist minder "harsh".
 
Ik heb een sennheiser HD 25 en een BEYERDYNAMIC DT 990 PRO deze laatste vind ik het fijnst om mee te werken.
klinkt meer 'open' en een heeft lekkere bas response.
 
grappig dat in dit soort topics iedereen weer met andere favo's aan komt zetten.
zo zie je maar hoe persoonlijk een koptelefoon is.

In feite moet je eerst kijken of je een open- of gesloten model wilt hebben.
dan of je grote of kleine oorschelpen wil.
dan de specs checken van de koptelefoons die in jouw budget vallen.
en dan hier vragen of mensen ervaringen hebben met die koptelefoon :)
 
Ik vind dat ding voor geen meter zitten, klemt op je oorschelp in plaats van er omheen. Er zijn andere modellen van AKG met een beter draagcomfort.

Ik heb ook zo'n AKG k141,
daarvoor had ik een K55 of 66 ofzo van 25 euro, dus qua geluid was het wel een vooruitgang maar het zitcomfort is inderdaad but.

Ik had hem via internet besteld en het vreemde was ook dat er bij vermeld stond dat het extra grote "xxl"kapsels waren.
Voor de zekerheid had ik nog gemaild of dat dan betekende dat hij compleet over je oren ging en niet erop klemde.
Dit kreeg ik ook bevestigd.

maar het blijkt dus niet zo, ik dacht eerst nog dan toch flaporen te hebben maar hij zit dus inderdaad óp je oren.

Zou je er geen andere, grotere kapsels op kunnen zetten?
 
Origineel geplaatst door Christov
oke bedankts, kijken wat de kerstman mij brengt hehe

kwa budget en reacties denk ik dat t de k240 word

Je zult er geen spijt van krijgen. Ik heb zelf de K240 Studio, heb geen idee hoeveel geluidsverschil er zit tussen de K240 Studio en de K240 DF, maar ik weet wel dat de K240 Studio veel minder weestand heeft en dus luider kan (en zelfs al redelijk luid kan klinken op mijn mp3 speler).

Heb er destijds €149,= voor betaald, kan tegenwoordig al voor €99,= meende ik.. naja, mocht de mijne kapot gaan, komt er zowieso weer een K240 :dj:
 
ik heb een hd 25. Ergg goed, lekker gesloten en krachtig geluid. had m per toeval nieuw op mp voor 50!!!! euro...voordeel is dat je alles kunt verwisselen als er iets stuk is, de draad, uitklapbare headband, schelpen, en kussens.

had eerst al een hd25 maar die had ik verkocht, voor inears... nu heb ik beide. inears voor live poppie dingen, en de 255 voor het sampler werk.

grappig maar waar:

probeer de tdk mp100 is. 20 euro, maar werkt als een tiet, is mn backup phone (en main toen ik de 25 niet had) ook een krachtig geluid, goede kwaliteit en stevig.
 
voordeel is dat je alles kunt verwisselen als er iets stuk is, de draad, uitklapbare headband, schelpen, en kussens.
klopt, maar je moet daar wel schunnig voor betalen. alleen het kabeltje kost al 25,- :erm:
 
Origineel geplaatst door Remmelt
klopt, maar je moet daar wel schunnig voor betalen. alleen het kabeltje kost al 25,- :erm:

gelukkig gaat er ook weinig stuk, bij normaal gebruik :D dat is dan weer kwaliteit :P
 
ik heb ook de akg.. bij het kopen heb ik ongeveer 15 koptelefoons opgehad.. de akg was qua prijs/kwaliteits-verhouding gewoon de beste..
 
Back
Top