Hoe te beginnen

Galo

Ey, n eigen titel, Sjiek!
Lid sinds
13 februari 2006
Berichten
514
Locatie
Gekkenhuis
Okay,

Ik d8 ik zoek een nieuwe uitdaging, loop al een tijdje rond hier op het forum en zou nu dan eens zelf willen beginnen aan het bouwen van een heel simpel kasje, wat precies weet ik niet omdat ik niet weet waarmee je makkelijk kunt beginnen.

Ik ben van beroep software programmeur, heb electronica en microtechniek gestudeerd dus aan kennis zal het niet liggen denk ik zo, maar het is zo lang geleden dat ik hiervan iets heb toegepast behalve dan in software developmen dat ik graag van u verneem waarmee een noob een leuke start kan maken, filtertje ofzow..

thanks all... :halleluja
 
Okay dan beetje overmoedig, anyway eerst maar even sparen voor een scoop en een soldeerbout he, groetjes...

[admin]close thread please[/admin]:engel:
 
als je niet eens weet wat je wilt maken en zo weinig geduld hebt (wachtend op een antwoord) lijkt me het beter om te gaan darten :D

gebruik de zoekfunctie van sf en zoek eens op zelfbouw, veel informatie over te vinden. :)
 
Probeer eens een paar van de MIDIBox projecten te maken?

http://www.ucapps.de/ - daar kun je zeker je lol mee op. Overigens, sluiten wordt alleen gedaan met threads die uit de hand lopen. Ik laat 't gewoon staan; je krijgt vast nog wel meer suggesties, maar je moet zoals gerrie zegt wat meer geduld hebben :).
 
Wat leuk is om te doen, tot je die scoop en andere spulletjes verzameld hebt, is om
lid te worden van de synth-diy mailing list. Hier komen een hele hoop vragen en
antwoorden langs over het maken van hardware synthesizers etc...

Link: http://www.euronet.nl/~rja/Emusic/Synth-diy/

En verder zou je om te beginnen er eens aan kunnen denken om een bouwpakket
te kopen. Dan weet je zeker dat het aan het eind werkt. En als je een kitje koopt
met goede uitleg dan kun je er een hoop van opsteken.
Synthesizers zelf maken is zeker goed te doen, maar er komen de nodige dingen bij
kijken zoals matchen van transistoren, speciale printplaat layouts, componentkeuze, etc...

Heiko
 
Back
Top