[HELP] Mircokorg in Kwik [HELP]

RSB

Whoehahaha
Lid sinds
23 november 2005
Berichten
10.500
Locatie
G'chem
Ik zat eergisteren buiten met mijn Microkorg. Waren de batterijen op. Komt vriendin langs met "SilverLine" Batterijen en ik stop ze vrolijk in mijn Microkorg waarna ik de volgende dag de batterijen erweer uithaal omdat hij ddan toch op de adapter gaat. Opzich deed die het toen nog goed (Microkorg) maar aan het eind van de dag kon ik niet meer A/B switchen :confused: Stroom eraf gehaald,ff gewacht en weer aangezet. Tadaa hij deed het weer. :okdan:
Vandaag zetten ik hem weer aan maar toen deed die wat anders. Alles blinkte aan en uit maar er kwam nog wel geluid uit en ik kon ook patches selecteren alleen het display sloeg behoorlijk op hol. Meteen uitgezet daarna en keek naar de batterijen die ik er gisteren uitgehaald had. K*t! !tje ligt te lekken. Ik kijk in batterij compartiment en wat zie ik: Lekkende kwik =(

Ik bodem plaat losgemaakt en nu zie ik over de plaat nog meer transparant vocht liggen (kwik)?? Ik zie het ook voornamelijk bij de bevestigingspunten van de draaipots??

Wat moet ik nu doen. Ik heb Boemstjak al gebeld voor instant advies maar is ff niet te bereiken =(
HELP MIJ ALLEN!!! LAAT MIJ MICRO IN LEVEN!!!





Dit is mijn 500berichtje op dit Fotum btw. Ben bang dat ik het niet snel zal vergeten :(
 
Ik heb door het lezen van oude threads het volgende gedaan tot nu toe:

Wattenstaafjes gehaald en 96% alcohol gedenatureerd in een flesje bij de Etos.
Ik probeer het nu voorzichtig weg te halen maar heb het idee dat ik het alleen maar uitwrijf. Ik krijg ook de knoppen niet van die Microkorg af dus heb ook geen idee hoe die aan de andere kant eruit ziet van de printplaat?


=( =( =(
 
Klinkt bot dit maar werkt wel, printplaat eruit halen, en onder water afspoelen, desnoods maar heel voorzichtig met klein borsteltje, oude tandenborstel ofzo, schoon maken, je kan afwasmiddel gebruiken maar dat is niet ideaal voor de potmeters en knoppen, daar zit soms een beetje vet in om te smeren, afwasmiddel kan alleen als er geen regelcomponenten opzitten.
Na afspoelen print direct drogen, kan je een fohn voor gebruiken, maar wel afstand houden, de print hoeft niet pisheet te worden.
Weer in elkaar en dan doet hij het hopelijk weer.

suc6
 
Ikwil die stap best maken maar ik weet niet hoe je die knoppen van die micro eraf haalt??
Oftwel ik kom maar aan 1 kant van de printplaat :(

Er is al een x een topic geweest over het verwijderen van deze knoppen maar ook daar kwam geen antwoord uit.
 
Het lijkt me sterk dat het kwik is. Het is namelijk al een tijdje verboden om kwik te gebruiken bij mijn weten. Het zal dus wel iets anders zijn. Kwik had je ook makkelijk kunnen verwijderen. Gewoon de printplaat afschudden, en hoppa! Kwik weg! (en in je huiskamer op de grond, dampend en wel, tadadada, ziek worden en zo).

Ik denk dus dat het wat anders is. Wat ik wel weet is dat batterijvloeistoffen vaak etsend zijn. Hou er dus rekening mee dat het goed mogelijk is dat die printplaat naar de kloten is.

Spoelen in (gedestileerd!) water en voorzichtig borstelen zou wel eens soelaas kunnen bieden, maar als je de printplaat daar niet snel (binnen 15 minuten of zo) daarin hebt, zou je wel eens een probleem kunnen hebben. Maar wie weet heb je geluk.
 
Wat ik constateer is het volgende:

Ik zie een transparante vloeistof die kleverig word op de printplaat en ruik naar mijn idee naar een oude batterij (dat klinkt een beetje stom maar weet ook niet hoe ik het anders moet zeggen)
Met de alcohol en wattestaafjes haal ik het weg. Met water op een schone doek niet.
Opzich haal ik het niet weg maar wrijf ik het uit. Als ik het uitheb gewreven en de alcohol droogt in dan blijft er een witte oxidatie achter die ik met een droge doek weg kan wrijven. Ik ben er ongeduldig dus heb hem na behoorlijk wat schoonmaak werk aangezet en hij doet weer meer als eerst.

Er komen nog steeds druppels te voorschijn als ik een beetje schud :( Ik heb net een schroevedraaier tussen knop en frontplaat gezet maar krij die knoppen niet los. Argh. en dat in mijn vakantie =(
 
Re: [HELP] Mircokorg in Kwik [HELP]

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Ik bodem plaat losgemaakt en nu zie ik over de plaat nog meer transparant vocht liggen (kwik)?? Ik zie het ook voornamelijk bij de bevestigingspunten van de draaipots??

Ik zou zeggen dat er smeersel uit de draaipots is gelopen als gevolg van de warmte van gisteren. Maar ondanks dat smeersel zou de Electribe nog wel goed moeten werken. In de buurt van de batterijlekkage zou ik alles schoonmaken met alcohol of verdunde allesreiniger, waarna je alles weer droog maakt met wattenstaafjes of een fohn. Voor zover ik weet, zitten de knoppen niet vast met een schroefje aan de zijkant en zou je ze met enige kracht los moeten kunnen trekken.
 
Ok Boemtjsak. Het is btw geen Electribe maar de Microkorg. Het klinkt heel logisch wat jij zegt want het was ook heel warm!! We hadden een soort Synth picknick :okdan: Ik zal eens een foto posten van de schade. Weet je wat Ik ga het meteen doen
 
Origineel geplaatst door kratarknathrak
Ik denk dus dat het wat anders is. Wat ik wel weet is dat batterijvloeistoffen vaak etsend zijn. Hou er dus rekening mee dat het goed mogelijk is dat die printplaat naar de kloten is.

Spoelen in (gedestileerd!) water en voorzichtig borstelen zou wel eens soelaas kunnen bieden, maar als je de printplaat daar niet snel (binnen 15 minuten of zo) daarin hebt, zou je wel eens een probleem kunnen hebben. Maar wie weet heb je geluk.

Kom kom, niet zo overdrijven met dit warme weer. 8) Batterijvloeistoffen kunnen inderdaad bijtend zijn, maar er gaat een behoorlijke tijd overheen voordat je hier wat van merkt. Batterijvloeistoffen geleiden ook en dat heeft bij Rocksteadybeats voor (tijdelijke) kortsluitingen op de printplaat gezorgd. Als je die vloeistof weghaalt, dan is het probleem verholpen.
 
:maffia: Volgende x zon protected!!! :geslaagd:
Kan ik verder gaan met die alcohol of moet ik overstappen op water???
Ik zie het echt niet zitten om die knoppen los te wippen met een schroevedraaier. Ik heb echt het idee dat ik de voetjes uit de printplaat trek. :(
 
Ik heb het gefixed :okdan:
Tenminste hij doet het nu weer helemaal. Ik denk idd dat er iets uit de pots is komen lopen van vet maar ik weet ook zeker dat die SilverLine batterijen zijn gaan lekken maar dat was niet op de print gekomen :engel:

Ik heb het vet met alcohol weg gehaald voor 90% met wattenstaafjes en de alcohol zoals ik hier boven al zei.
Mijn dank voor het reageren en hopen dat het later niet gaat oxideren :)

Van mijn part mag die op slot (totdat die weer raar gaat doen ;) )

:slotje:
 
Back
Top