HELP: OSCar patch memory probleem

Eigenlijk is al die ellende gedeeltelijk mijn schuld. =(
 

Attachments

  • oscar-72dpi.jpg
    oscar-72dpi.jpg
    38,6 KB · Bekeken: 70
Origineel geplaatst door senso
Eigenlijk is al die ellende gedeeltelijk mijn schuld. =(

erm.. hoezo dan? :confused: :)
 
Vraagje,

Ik heb nu net zelf een Oscar binnengekregen, als ik hem aanzet gaat het middelste van de 5 ledjes branden, maar er komt absoluut geen geluid uit de Oscar, hoe pak ik dit het best aan?
 
Dat heb je met die eBay koopjes. Gewoon weer verkopen, Je zult er vast meer voor vangen dan je betaald hebt :D

Zonder gekheid:

Het probleem zit 'm in de diverse printplaten die erg losjes in elkaar steken. Je zult het apparaat dus uit elkaar moeten halen, de prints stevig op elkaar drukken en de boel weer in elkaar zetten. Maar dat is niet erg eenvoudig, want de constructie is echt te maf voor woorden. Let dus goed op hoe je hem uit elkaar haalt.

Als het een OSCar met Midi is zou je kunnen proberen om een beetje aan de midi-plug te rommelen, waardoor de printplaat die eraan vast zit beter op zijn plek gaat zitten. Geldt ook voor de audio-jack plug. Het is uiteindelijk gewoon een kwestie van los contact,
maar wees voorzichtig.

Gefeliciteerd overigens met deze mooie synth!
 
De batterij is 99.9% zeker leeg en daardoor zijn al je sounds verdwenen, wat je moet doen is de OSCar aanzeten,
de batterij zal mits ie niet kapot is na verloop van enkele uren weer prik krijgen, dan doe je een dump vanuit je softsequencer en klaar ben je..........alleen moet je natuurlijk wel die dump hebben, stuur me maar een PB met je e-mailadres ik stuur hem dan via mail.
Zaak is dat je de OSCar geregeld gebruikt anders gaat de batterij weer leeg, mocht ie nu elke keer heel snel leeg zijn dan dient de batterij vervangen te worden.
Mocht het niet zo makkelijk opgelost zijn, dan is er hoogstwaarschijnlijk een probleem met de grote connector tussen je twee borden, slecht contact, dat is, indien nodig, ook relatief eenvoudig te verhelpen.

Origineel geplaatst door demian
Vraagje,

Ik heb nu net zelf een Oscar binnengekregen, als ik hem aanzet gaat het middelste van de 5 ledjes branden, maar er komt absoluut geen geluid uit de Oscar, hoe pak ik dit het best aan?
 
Origineel geplaatst door Wiseguy
De batterij is 99.9% zeker leeg en daardoor zijn al je sounds verdwenen, wat je moet doen is de OSCar aanzeten,
de batterij zal mits ie niet kapot is na verloop van enkele uren weer prik krijgen, dan doe je een dump vanuit je softsequencer en klaar ben je..........alleen moet je natuurlijk wel die dump hebben, stuur me maar een PB met je e-mailadres ik stuur hem dan via mail.
Zaak is dat je de OSCar geregeld gebruikt anders gaat de batterij weer leeg, mocht ie nu elke keer heel snel leeg zijn dan dient de batterij vervangen te worden.
Mocht het niet zo makkelijk opgelost zijn, dan is er hoogstwaarschijnlijk een probleem met de grote connector tussen je twee borden, slecht contact, dat is, indien nodig, ook relatief eenvoudig te verhelpen.

Ik heb je een PB gestuurd. Bedankt alvast voor de hulp.
Toverkoning, ook bedankt!
 
Als ik de Oscar aan zet hoor ik trouwens wel zo'n 'plok' door de speakers, zou dat betekenen dat het de boards wel aan elkaar vast zitten?
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Ok welkom bij de rampen club.

hehe.. als ik er nou geluid uitkrijg kan ik hem zondag meenemen.. :peukie:
 
Prachtige bak en geluid, alleen is het toch wel bezopen dat je een
vaste lijn met de TD moet hebben.
 
Ik heb die dump 'geprobeerd' te laden in de oscar, de ledjes reageren wel als ik de dump doe, maar er komt nog geen geluid uit. Ik heb de oscar heel de nacht aan laten staan, maar dat maakte dus ook niets uit.

Gisteren heb ik de oscar open gemaakt, maar alles lijkt netjes in elkaar te zitten.

Zijn er nog meer opties?
 
Ik heb er geluid uit weten te krijgen!!

Door op de 'voice' knop te drukken en een toets in te drukken kies ik blijkbaar een preset.

Echter het geluid is heel zachtjes, en ik kan het niet editen door aan de knoppen te draaien, moet ik hem eerst in een soort van 'edit'-mode zetten?

Een handleiding zou wel fijn zijn, als iemand er eentje weet voor me hou ik me aanbevolen.
 
Zet de Trigger op SG (Single Gate) en de Function op Normal. Misschien dat dat al iets kan helpen. De OSCar staat altijd in 'edit'-mode, maar het kan zijn dat ie in een Arpeggiator-modus staat en een verkeerde Gate-tijd, vandaar....
 
Zo.. nou ik heb er net even gedurende 10 seconden normaal geluid uitgekregen wat na enig gedraai (wat wel effect gaf overigens) terug viel naar heel zacht of geen geluid.

Ik geloof dat ik er weinig aan kan doen met de kennis die ik nu heb.
Morgen neem ik hem mee en komt het hopelijk allemaal goed.

Kan je een koptelefoon aansluiten op een lineout van de oscar? Volgens mij niet,
Ik neem ook een LXP1 mee voor reverb, maar dan nog steeds zit ik met lijn niveau.

Misschien kan ik de Oscar morgen ergens bij iemand in zijn mixertje prikken, kan iedereen hem toch horen.. als ie het doet tenminste... :D
 
Heb nu geluid uit de oscar, (een of andere sequence achtig iets, klinkt bruut door de LXP1 reverb btw..)
maar zogauw ik aan knoppen ga draaien raak ik het geluid weer kwijt, de patch overnieuw laden geeft het geluid weer terug, tot ik aan knoppen ga draaien.

Wel vreemd dat de ene preset op 'normaal' volume geluid geeft en anderen weer niet.

Nah.. maakt niet uit, morgen heb ik hem bij me :)
 
Deze heeft geen memory problemen.
impOSCarsmall.jpg



Flauw he, sorry

Maar dat is wel balen zeg, want die OSCar vinnik wel supercool klinken. Maar alle problemen die ik hier voorbij zie komen houden mij van aanschaf af. Ik denk dat het zowiezo een keertje opgaat houden met die vintage spullen. Het blijft natuurlijk niet eeuwig houdbaar. Wat wel jammer is want zulke brute synths maken ze tegenwoordig niet meer. Waarom? Waarom?
 
Back
Top