2 beeldschermen?

Faitman

Ingeburgerd
Lid sinds
19 oktober 2005
Berichten
95
Locatie
België, Antwerpen, Lier
Hallo,

Heeft er iemand ervaring bij het gebruiken van 2 beeldschermen tegelijk?

Handig of prefereer je eigenlijk toch 1 groot breedbeeldscherm?

Groeten,

Fred.
 
Hallo

:doei: <--Hoi!

Mijn scherm raakte altijd snel vol en nu heb ik een 2e erbij en dat werkt (voor mij) een stuk prettiger... Bijvoorbeeld de Reason Sequencer op de 1 en de Devices op de ander, Bij Cubase heb ik de sequencer op de 1 en mn mixer(s), channel mixer, VST(i)s op de ander... Scheelt mij weer een hoop switchen, alhoewel mijn 2 schermen nog steeds snel vol zijn :D
 
hehe

hehe

Op naar het 3de scherm dan? ;-) Of wat dacht je van 1 groot scherm van 30" ? Is natuurlijk niet goedkoop :-)
 
Ik heb 2 17" schermen.

Dat werkt wel lekker op zich, maar ik heb niet het gevoel dat een programma als Cubase daar echt op gebouwd is. Of ik zie iets over het hoofd?
 
Origineel geplaatst door bikkel
Ik heb 2 17" schermen.

Dat werkt wel lekker op zich, maar ik heb niet het gevoel dat een programma als Cubase daar echt op gebouwd is. Of ik zie iets over het hoofd?

Rechts klikken en always on top aanvinken, kan je vst en menger neerzetten waar je wil;)

Perfect hoor 2 schermen, 2x 17' hier en kan niet meer zonder.
 
Ik heb met 2 beeldschermen gewerkt, maar ik ben teruggegaan naar 1.
Veel te veel hoofd en hand beweging.

Ik werk met logic 7 , daarbij zit een mixer strip links in het arrangewindow.
Dus hoef je niet elke keer over te schakelen naar je mixer window. :)

Ik zou niet meer naar 2 schermen terug willen...
 
Ik werk met een iMac G5 nu wat een breedbeeld scherm is en dat vind ik voor audio veel handiger dan dat 4:3 aspect.

Enige wat ik veel gebruik is de mixing strip en een tracking venster oid. Dus de ene helft mixer en andere helft tracking venster is precies goed voor mij. Al overweeg ik nog wel me 17" 4:3 er terug aan te hangen (al is het maar dat ik dan nog daarop informatie, effecten en andere dingen kan plaatsen...)

Heb wel een tijdje met 2 schermen gewerkt toen ik nog op windows werkte. Echter omdat ik ze lastig kon plaatsen was het niet een enorm groot suc6 al was het niet heel onhandig destijds. (Kwam er op neer dat de een links van me stond (crt monitor) en de tft (die 17" was ipv 15 wat die CRT is) recht voor me neus had. Was eigenlijk best onhandig...)

Wat ik wel doe nu is zeker als ik opneem me scherm dupliceer. Ik heb die 17" tft nu tussen me synths geplaatst. Heb zo een betere kijk op cues, waar ik ben, recording informatie etc etc. Werkt eigenlijk vrij handig (ik speel enorme bergen audio in. het enige wat gesequenced is zijn drumpatterns. Zelfs loops speel ik gewoon met de hand in, al is het maar dat ik zelf het idee heb dat alles wat organischer en dynamischer is) en kan er goed mee uit de voeten.
 
Of wat dacht je van 1 groot scherm van 30"

Ja dat zou mooi zijn, alleen de resolutie blijft 1024x768 (of iets dergelijks) dus zo een groot scherm is net zo snel vol als een 17inch, alleen t ziet er een stuk indrukwekkender uit :D

Ik heb met 2 beeldschermen gewerkt, maar ik ben teruggegaan naar 1.
Veel te veel hoofd en hand beweging.

Mja, dat is wel zo ja... maar waarom moet je met je handen aan t beeldscherm zitten? Heije een tutschskrien? :dubbel:
 
Ik gebruik 3 18'' tft schermen. Werkt prima.
Op 1 scherm heb ik de studio manager van de mixer (01v96) constant in beeld staan,
op het middelste scherm de tracks en op het rechter scherm de plugins-windows/vst channels.

Aangezien ik veel met hotkeys werk, valt het met de muis heen en weer bewegen wel mee.

Nu zit ik ook niet dagelijks uren erachter, dus wellicht heeft Geitenbreijer een punt met dat heen en weer bewegen met het hoofd en de muis.
 
Origineel geplaatst door MokuM
Ja dat zou mooi zijn, alleen de resolutie blijft 1024x768 (of iets dergelijks) dus zo een groot scherm is net zo snel vol als een 17inch, alleen t ziet er een stuk indrukwekkender uit :D


Dit is dus niet waar. Tft schermen kunnen op meerdere resoluties werken, maar hebben 1 optimale resolutie, namelijk degene die overeenkomt met het fysieke aantal pixels of het scherm. Dus en 24" scherm of andre breedbeeldformaat is weldegelijk relaxed voor audio bewerking. Zo heeft het 24" van Dell een resolutie van 1.920 x 1.200 pixels, jaja dat mooi even bijna 2 keer zo groot werkopperval als een 1024x768

Dell monitor
 
Origineel geplaatst door technomauriesje
Dit is dus niet waar. Tft schermen kunnen op meerdere resoluties werken, maar hebben 1 optimale resolutie, namelijk degene die overeenkomt met het fysieke aantal pixels of het scherm. Dus en 24" scherm of andre breedbeeldformaat is weldegelijk relaxed voor audio bewerking. Zo heeft het 24" van Dell een resolutie van 1.920 x 1.200 pixels, jaja dat mooi even bijna 2 keer zo groot werkopperval als een 1024x768

Dell monitor

Dell is trouwens een goed merk, heb er een PC van en werkt uitstekend !! Mijn volgende schermpjes gaan ook van Dell zijn veronderstel ik.
 
Origineel geplaatst door technomauriesje
Dit is dus niet waar. Tft schermen kunnen op meerdere resoluties werken, maar hebben 1 optimale resolutie, namelijk degene die overeenkomt met het fysieke aantal pixels of het scherm. Dus en 24" scherm of andre breedbeeldformaat is weldegelijk relaxed voor audio bewerking. Zo heeft het 24" van Dell een resolutie van 1.920 x 1.200 pixels, jaja dat mooi even bijna 2 keer zo groot werkopperval als een 1024x768

Dell monitor

Volgens mij meer dan 2x:

1920 x 1200 = 2.304.000

1024 x 768 = 786.432

Bijna 3x zo groot dus. :geslaagd:
 
Origineel geplaatst door Faitman
Dell is trouwens een goed merk, heb er een PC van en werkt uitstekend !! Mijn volgende schermpjes gaan ook van Dell zijn veronderstel ik.

als bij dell je voeding kapot gaat ben je alleen de lul: ze gebruiken een andere stekker, en dus brandt je moederbord door wanneer je er een normale voeding in zet! GROOT minpunt van ze.

slipperman zei
Werkt eigenlijk vrij handig (ik speel enorme bergen audio in. het enige wat gesequenced is zijn drumpatterns. Zelfs loops speel ik gewoon met de hand in, al is het maar dat ik zelf het idee heb dat alles wat organischer en dynamischer is) en kan er goed mee uit de voeten.
Kijk aan zo moet dat !

Ik gebruik zelf 2x17" tft en vind het echt super trouwens. Ook wanneer ik met opdrachten voor m'n opleiding bezig ben, of wanneer ik aan het surfen ben, is die brede desktop (1280*2048) echt een uitkomst.
 
jip, hier ook (voorlopig nog) 2 standaard 17" monitoren.. 'k zou graag tft's hebben omwille van't feit dat'k nu 7 cm monitorrand heb tussen de twee schermen, niet zo handig als je een sequencerwindow met tracks uitsmeert over de twee schermen.. voorlopig cubase sequencerwindow links en trackmixer + plugin's rechts.. of gewoon cubase links en fl studio rechts.. dualcore :luv:
 
Origineel geplaatst door witteredink
wat heeft dualcore daar mee te maken trouwens?

voorheen werkte ik met cubase en fruityloops op een pentium 4 op 2 schermen, dat was praktisch onmogelijk om tegelijk laten runnen, nu werk ik met een dualcore, cubase op cpu 1, fruityloops op cpu 2, en je flitst echt van 't ene scherm naar het andere..
 
Back
Top