Klein leed in de studio...

dat je denkt dat je weet hoe je iets kunt bereiken bij het programmeren van een sound op een bebaalde synth en dat dan later bij een volgende poging blijkt dat datgeen je dacht te weten toch niet uitpakt zoals je had gedacht dat t zou uitpakken.
:confused:
 
Deze thread had misschien ook "je bent niet alleen" kunnen heten :D
(Sommige dingen zijn zooo herkenbaar, dat ik er opgelucht van word!)

- Uren werken aan een "default" template in cubase ("nu kan ik sneller beginnen") en daarna je setup veranderen
- "Even wat opzoeken op synthforum" en dan zoveel lezen dat je te moe wordt om het ook nog toe te passen
- Je VSTi collectie opkuisen, en daarna ontdekken dat je een essentiële synth mist in je beste track
 
Origineel geplaatst door Eclectus
- Je VSTi collectie opkuisen, en daarna ontdekken dat je een essentiële synth mist in je beste track

:halleluja :stupid ... hoe herkenbaar idd....
 
Origineel geplaatst door Eclectus

- "Even wat opzoeken op synthforum" en dan zoveel lezen dat je te moe wordt om het ook nog toe te passen

:frons:

:stupid jip, me too..
 
je pc uitzetten terwijl je volume nog vol open staat.....luide oempff plof tot gevolg...doen de speakers het nog...gelukkig!

je wil wel muziek maken maar je hebt geen zin om je synths een kwartier te laten opwarmen dus zet je ze maar helemaal niet aan en blijf je op de bank zitten.
 
Origineel geplaatst door synthmann
je wil wel muziek maken maar je hebt geen zin om je synths een kwartier te laten opwarmen dus zet je ze maar helemaal niet aan en blijf je op de bank zitten.

of.. je spulletjes aanzetten en dan vervolgens voor de tv gaan hangen..
 
Origineel geplaatst door Arv
of.. je spulletjes aanzetten en dan vervolgens voor de tv gaan hangen..
je gear aan zetten en vervolgens met software gaan werken
 
Origineel geplaatst door Ramoonus
je gear aan zetten en vervolgens met software gaan werken

dat deed ik op een gegeven moment dus, nadat ik dat zelf besefte heb ik al mijn spullen verkocht..

weet ik er gelijk nog eentje..

- Al je gear verkocht hebben en dan toch toetsen en knoppen missen om te pielen..
 
Op een apparaat zijn uitgekeken of te weinig gebruiken, op de avond voor de verkoop
er weer eens even mee pielen en erachterkomen dat ie toch wel geinig is....:stupid
 
kabels te kort komen

Inputs en outputs te kort komen

graag willen multitracken maar helemaal geen multitracker hebben waardoor toch maar al je inspiratie verloren gaat...
 
Origineel geplaatst door Eclectus

- Je VSTi collectie opkuisen, en daarna ontdekken dat je een essentiële synth mist in je beste track


Heel erg deze, dan ga je al je 300 Interface en daarna je 200 Computer Music CD's afstruinen, blijkt dat je hem ergens van internet heb geload, dus dan weer 500 sites afzoeken..., en dan heb je hem eindelijk teruggevonden na 3 dagen zoeken en blijkt het een kutgeluidje te zijn die je makkelijk met een andere VST had kunnen doen...:bekdicht:
 
Origineel geplaatst door Soepkip
Heel herkenbaar, alleen was hij op m'n dakterras geklommen omdat ik de voordeur bel niet hoorde. Daar hij van hindoestaanse afkomst is kon ik het niet laten om in lachen uit te barsten, want ik zag alleen twee witte ogen en z'n tanden :)
Haha, mijn buurman heeft geluk: ik woon op de begane grond. Dus hij hoeft niet te klimmen om op m'n ramen te bonken als ik de deurbel niet hoor.

Origineel geplaatst door chilistein
dat je om 4:00 uur 's nachts eindelijk de vibe te pakken hebt
en dat je het 's ochtends terug hoort en denkt .......=(
Deze heb ik ook al veel te vaak gehad... ik moet gewoon wat eerder naar bed :)
 
# een audiospoor uitdraaien, en daarna het origineel strippen van alle VST effecten , om er daarna achter te komen dat het uitdraaien is mislukt (meestal ook door een domme rede) en je afvragen waarom ctrl+z op ALLES werkt BEHALVE de instellingen van je effecften!

# bovenstaande, maar dan met VST instruments :[
 
:bekdicht: hardware, en vooral VEEL, is beter!!

..hoewel, bij vst(i)'s zal je minder snel over kabels struikelen.. :frons:
 
Origineel geplaatst door Hanz
#8: Het Windows Afsluit Geluidje met 100 dB over je monitors als je een paar minuten geleden nog op "studio volume" aan het afmixen was, en vergeten bent je volume terug te draaien... :bloeduitdeorendruipendsmiley:

#9: Een op hol geslagen sequencer en dan even zo snel niet de "PANIC" button kunnen vinden.
(Liefst in combinatie met bovengenoemd afmixvolume...)

Oh zo herkenbaar ha ha ha,....
Mijn oren piepen nog steeds. :frons:
 
....er na 3 uur pielen achter komen dat je de optical-in van een MOTU828 in moet schakelen voordat je de nieuwe eraan gehangen adat kunt gebruiken.... :stupid en m'n gewaardeerde bandleden ondertussen maar dat ene citaat uit de manual blijven herhalen: "Installatie en gebruik alleen overlaten aan terzake kundige personen."
 
* tijdens opname van een track alle niet-gebruikte kanalen op je mixer muten en er dan achter komen dat je op dat ene kanaal toch een geluidje had zitten...:stupid
 
Origineel geplaatst door gemmetje
en m'n gewaardeerde bandleden ondertussen maar dat ene citaat uit de manual blijven herhalen: "Installatie en gebruik alleen overlaten aan terzake kundige personen."


:D nice, inderdaad..
 
Back
Top