nieuw instrument

Origineel geplaatst door GeeEs
Ik zag laatst op TV bij de Toekomst een gast die een platenspeler had omgebouwd.

Zn hobby's waren DJ-en en RC autootjes.
Had die gast een servo op de arm van zn platenspeler gemaakt die die met de afstandsbediening kon bedienen van het rc autootje.

draadloos scratchen.... zag er wel grappig uit. :D

Dat zag ik gisteren bij Koppensnellers. Lullige is alleen dat de servo niet de draairichting van de platenspeler bepaalt maar deze zwenkt enkel de arm van links naar rechts. Het verneukt dus je platen en je naald in no-time, bovendien klinkt het nergens naar. :kont:
 
voor random krakjes kun je natuurlijk altijd gewoon wat schuurpapier op de platenspeler leggen ipv een plaat 8)
 
Dit is ook een beetje in de trend van recyclen van “oud” materiaal

a_tapemachine2.jpg


tapemachine
 
Origineel geplaatst door StiebZ
voor random krakjes kun je natuurlijk altijd gewoon wat schuurpapier op de platenspeler leggen ipv een plaat 8)

het oorspronkelijke idee was meer om echt patterns te creeren. dus in de vorm van percussie. ik vind het wel een leuk idee om stukjes schuurpapier op een plaat te plakken! krijg je na die klikjes opeens een onwijse scheur break...
 
---

---

luister naar (oude dingen) van "OVAL" (of ovalprocess) --en muziekstijl -- "glitch"
en feedbacksociety-willem heeft wel eens allemaal verschillende stukken plaat
aan elkaar gelijmd .. kreeg je ook vette ritmes
 
Back
Top