Batterij vervangen

synthyman

Nieuwkomer
Lid sinds
28 Maart 2005
Berichten
3
Locatie
Hoorn
Ik moet de batterij van de soundcard (D-50 Roland) vervangen. (dit kreeg ik laatst in het display.

Wanneer ik de oude verwijder, raak ik dan niet de geluiden (inhoud) van de card kwijt???

Vast bedankt.
 
Gewoon de card even in een potje zoutzuur stoppen en dan 3 x zeggen:
simbaballerballepatsepoetsablipperblappfer
Werkt in 99% van de gevallen.
 
Die kans is vrij groot, backupje via sysex maken voor het vervangen, geen probleem.
 
geluiden ben je idd kwijt na het verwijderen van de batterij.
Geluiden kan je in het interne geheugen van je d50 schrijven, anders idd via sysex wegschrijven.

Krijg je de melding ook als je géén card in je d50 hebt?

grtz
 
Hoi,

sysex betekent 'sys'tem 'ex'clusive , wat inhoud dat het betreffende bestand specifiek voor dát type synthesizer is.

Heb je al eens via een sequencer of midi-editor zoals cubase , midi-ox , sounddiver etc, geluiden in je d50 gezet?
Welke sequencer (hardware of software) gebruik je nu?


Wat heb je nu in je d50 staan (interne geheugen) , en wat staat er op je card?
Als je in de buurt woont kan je evt ook even langskomen, dan parkeer ik de geluiden even op mijn d550 , kan je de batterij vervangen, en zet ik de geluiden weer terug op de kaart.

Je weet waar de batterij van de card zit?

grt Vins.
 
Je kunt ook gewoon de kaart in het apparaat stoppen en terwijl het apparaat aan staat de batterij vervangen.
Dan blijft de spanning er op staan en blijft natuurlijk ook de informatie bewaard.
Zo vervang ik ook regelmatig de interne batterijen van verschillende synths etc.
Werkt mega snel maar je hebt wel een beetje ervaring nodig.
 
nja... lijkt me toch zeer riskie :) toch liever zeker zijn van mn backup
zoals je zegt, mss wel ervaring vereist... maar stel dat de electriciteit uitvalt, manman... :D
zou er toch niet leuk om doen :(
 
gargl

gargl

Origineel geplaatst door xpanded stereo
Gewoon de card even in een potje zoutzuur stoppen en dan 3 x zeggen:
simbaballerballepatsepoetsablipperblappfer
Werkt in 99% van de gevallen.


ook een manier om te zeggen dat je het ook niet weet........
 
Back
Top