ruis in Teebee ?

Resonance

Turn up the reso!
Lid sinds
30 september 2002
Berichten
4.738
Ik heb een irritante ruis in mn teebee die vooral goed te horen is als je de resonance wat open draait en wanneer de cutoff dicht zit .......

dit is toch niet normaal? of wel?

in de mp3 is t vooral goed aan t einde te horen ....

of heeft mn teebee een service beurt nodig? of kan ik hier zelf iets aan doen?
 

Attachments

  • ruis.mp3
    401,1 KB · Bekeken: 56
heb net toevallig op deze site : http://www.audiorealism.se/abl/abl_info.htm

wat naar echte 303 samples zitten luisteren vs die software versie van audiorealism ....

valt me op dat een echte 303 ook die ruis heeft .... dit is me eigenlijk allemaal nog nooit opgevallen .....

wat is dit precies? iets typisch ''analoogs'' ? is er niks aan te doen?
 
mwah heb de audiorealism bassline dus al es geprobeerd en vond er weinig aan ....
vandaar dat ik m ook absoluut geen 95 euro waard vindt....

ik wacht nog op de perfecte emulatie of geld voor een echte :)
die ruis was me eerder nog nooit opgevallen (in veel tracks waar de 303 wordt gebruikt).
dus.... er moet vast wel iets aan te doen zijn ....
tenzij ik gewoon altijd al stront in mn oren had .......misschien dat t eruit te filteren is ofzo?
moet bijna wel.. het viel me trouwens ook al op dat t in mn mp3 minder ruis was te horen als direct uit de teebee
 
http://www.xs4all.nl/~syntecno/

Ik heb pas nog een e-mail gestuurd en kreeg gelijk antwoord van de maker van de teebee.

Kijk even bij hardware updates daar staat hoe je zelf de volume/ruis verhouding kan verbeteren.

De mijne ruist ook trouwens.


D Sinister
 
Ik ook, Mark I

Die hardware update wil ik ooit nog gaan doen maar durf niet zo goed omdat ik weinig soldeer ervaring heb.

Pas de cutoff potmeter vervangen en dat ging erg makkelijk.

Ik zit net die modificaties te lezen en ik ga morgen maar eens wat spullen kopen.
Het klinkt allemaal erg makkelijk.
 
ik kan trouwens die doc files niet openen van die site .... omdat ze te oud zijn ...
zou je zo vriendelijk willen zijn die doc file opnieuw te opslaan en te attachen in deze post?
 
Here you go
 

Attachments

  • hard_up.zip
    156,1 KB · Bekeken: 80
ehm dit zijn dezelfde doc files die kan ik dus niet openen ... krijg een fout melding van .. can't open word 2.0 files ofzoiets
 
Raar...

ik heb even alles opnieuw in een word doc gecopieerd, mischien werkt het nu.
 

Attachments

  • hard up.zip
    97,5 KB · Bekeken: 77
Origineel geplaatst door sander
Die hardware updates hebben toch niks met ruis te maken.

Volgens dit wel of heb ik het helemaal mis ?

- VCA update.
For making the sound larger in volume, resulting in a better signal to noise ratio. (also enables you to get better distortion possibilities when you want to overdrive your mixer input)
This modification makes the signal coming from the VCO larger. Thus the signal going into the filter will be larger and also the output volume. Because the filter will now work with higher amplitueds, a better signal to noise ratio will be obtained, also for the analog input.
 
Goede vraag inderdaad.

Ik denk dat ik morgen even ga solderen en dan vertel ik het resultaat hier wel.

Zo als het beschreven is hebben de mark II en mark III deze aanpassing al dus het lijkt me niet dat het het geluid veranderd.
 
mk 3

mk 3

Origineel geplaatst door D Sinister
Volgens dit wel of heb ik het helemaal mis ?

- VCA update.
For making the sound larger in volume, resulting in a better signal to noise ratio. (also enables you to get better distortion possibilities when you want to overdrive your mixer input)
This modification makes the signal coming from the VCO larger. Thus the signal going into the filter will be larger and also the output volume. Because the filter will now work with higher amplitueds, a better signal to noise ratio will be obtained,
also for the analog input.



geld dit ook voor de mk 3 de gele dus :eureka:
de mijn klinkt el ok vindt ik erg hard tov andere synths
robert maakt ok shit:luv:
 
van de zelfde beschrijving : Users with ringmodulator : Modification has allready been made for your TeeBee.


Maakt die Robert eigenlijk nog wel synths of is het over en uit?
 
303 robert

303 robert

Origineel geplaatst door D Sinister
van de zelfde beschrijving : Users with ringmodulator : Modification has allready been made for your TeeBee.


Maakt die Robert eigenlijk nog wel synths of is het over en uit?

laatste keer sprak ik m op robodock nog en service kan altijd nog,
gewoon belleen naar zn nr op het app omschreven ,..voorop [goedhe !!]
moest een keertje vca ic vervangen langsgegaan [duurde ff op vrijdag avond 22.00 uur biertje erbij meten/meten enog eens en hopla 24.00 uur de tb werkte en ik kon blij naar huis en hij hij naar zn bedje ,...hhih
superservice niet weken/maanden wachten ofso tsja tis zn eigen ontwerp/app
maar nieuwe dingen had ie geen tijd meer voor [kindje gehad zo gaat dat ,.....]

ik kan hem iedereen aanraden ,..vooral ook om zn cv&so heb nog geen xtra nodig gehad,
:halleluja
 
Back
Top