Novation Nova Master Output Ruis!! :(

Ziet er logisch uit.....

Ik heb bij nieuwe bakken nooit een midi i/o pcbtje gezien. Alleen bij een Octave The Kitten onder andere.


Origineel geplaatst door etaoin
Toch is het zo. Elke midi ingang moet (officieel) met een optocoupler gescheiden zijn.



Da's dan erg brak. Officieel hoor je een thru op onderstaande manier (of vergelijkbaar) te maken:
 
Origineel geplaatst door etaoin
Ehm, midi is optisch gekoppeld, dus aardlussen heb je sowieso niet via midi.

Als zowel instrumentmakers als kabelfabrikanten zich 100% aan de midi spec houden kan er niets
misgaan, maar als aan beide kanten de afscherming is aangesloten heb je al heel snel een aardlus.

En bij een flinke stoorbron in de buurt van de midikabel kan je je wellicht voorstellen dat een afscherming
wel degelijk RF oppikt en ook aan de synth kan doorgeven.

Ik heb zelf een Nova II die vroeger op 1 van mijn studio4 interfaces geen problemen gaf, maar nu op
mijn "geweldige" Midex 8 een aardlus en ruis genereert waar je eng van wordt.

Verder is er aan de studio niets gewijzigd, dus het moet ook via midi binnenkomen.
 
eeej... een thread over de nova die ik heb verkocht.....
mmm ga me hier dan ff in mengen..
Tsjaaa ben moeilijk bereikbaar nu en heel weinig op het internet te vinden nu, omdat, zoals al vermeld door de koper, ik dus vader ben geworden... en het was een hele zware bevalling wat uiteindelijk resulteerde in een keizersnee.... vandaar dat ik nu praktisch nonstop aanwezig ben in het ziekenhuis....
Maar ok, nu ff over die nova.. heb t hele verhaal gelezen etc.... en denk dat het aan je setup ligt ofzo, adapter kan het misschien ook zijn... maar hoe dan ook, je zit dus met een probleem..
En ik wil daar alles aan doen om het op te lossen....
Dus ik doe jou een voorstel; kom gewoon langs met dat ding, sluiten we het bij mij in de studio aan, en evt ook nog in de studio ernaast, dan nemen we gewoon ruim de tijd om te kijken of het bij mij ook problemen geeft...
Mocht dat zo zijn, dan is er iets mis met de nova, adapter of whateva.... dan krijg je gewoon je knaken terug... geen probleem...
Maar mocht alles gewoon goed werken, tsjaa dan weet je gelijk dat het probleem in je studio ligt en dan blijft de nova de jouwe...
Nou dit lijkt me wel een goede deal , niet ?
Moeten we wel ff kiekuh wanneer, want je weet dat ik het nu ff heel druk heb... maar er valt altijd wel ergens een gaatje te prikken, zodat we grondig het probleem aan kunnuh pakkuh..... ik ben de slechtste niet hoor.. :)

groeten,
Wouter
 
Misschien een mailtje sturen naar de technische ondersteuning afdeling van Novation? Heb ik zeer goede ervaring mee en ze hebben me een tijd geleden beloofd dat ze de Nova blijven ondersteunen en repareren.

Voor zover ik kan zien kun je ze via http://www.novationmusic.com/answerbase/contact.php bereiken.

Succes er mee!

En Wouter natuurlijk gefeliciteerd :)
 
Hey Wouter,

Wat mooi dat je hier reageeerd!:)
Zoals je al hebt gelezen heb ik van alles geprobeerd.
Ik ben tot de volgende kern gekomen:

-Of de adaptor werkt niet meer naar behoren.
-Of er is een intern probleem bij de midi input/output/thru...

Het probleem kan ik wel omzeilen door een thru van een andere synth op de thru van de NOVA te pluggen.
Maar, ik kom er liever achter wat precies het probleem is.

Na dat ik mijn verhaal bij de technische dienst van Novation heb voorgelegd denken ze hetzelfde:

-Of adaptor.
-Of een massa probleem bij de sockets..

Ik ga zo nog een metaal draadje leggen tussen de midi thru en een synth.. Kijken of dat het ruis ook weghaald..

Wouter, ik hou je op de hoogte.

Bedankt voor het reageren en nogmaals gefeliciteerd!!
 
PS: Is er misschien iemand die bij mij in de buurt woont die ook een Novation NOVA heeft?
Ik woon zelf in het zeeheldenkwartier. Den Haag.
Dan weet ik gelijk of het aan de adaptor ligt....
 
thanx voor de felicitaties etc.. :)

Frederik... alles komt goed..
Ik hoor het wel van je...

groeten,
Wouter
 
Back
Top