ZangHokje [svp al1 reageren wanneer ervaring!]

zie je wel!
nou, ieder zijn ding. zlef bouwen is het beste idee, met glaswol en zo.
kan je dat of moeten we helpen? (welke regio forumtimmerman kan daar op af gestuurd worden?!)
 
@ dislect

Ik heb genoeg ervaring, want ik repeteer met een zeskoppig Heavy Metalband in een zelf geisoleerde ruimte, allemaal DIY.
Ik vrees alleen dat je taalgebruik, wat helemaal niet perfect hoeft te zijn overigens, het beest in mij naar boven laat komen.

Woorden als: 'al1' 'snachs' 'spitten' kosten je op veel fora je kop! Dank U!

Ik denk dat je blij moet zijn met de matrassen tip en dat je snel weg moet bij je ouders, ben je van al het gezeik af en kun je lekker herrie maken tot de cops je deur inbusten en je shit cappen, kay! En nou meer tijd proppen in die dope rhymes, want van al die lame vragen wordt je flow niet strakker, boyyieee!

*D
 
@Alexander

LOL, ok mijn taalgebruik is niet helemaal tot op de hoogste orde.
maar nu ben ik ineens wel heel erg nieuwschierig geworden naar jou zelfgeisoleerde ruimte van je.

niet-zo-zeer naar je muziek, maar vertel is Alexander , hoe heb je dat gedaan kerel
 
We repeteren op een melkboerderij in ut durpke Zeeland, da's in het zonnige brabant! Aangezien 100 koeien aardig wat lawaai maken en wij ook, leek het ons verstandig de boel een keer te isoleren.

Voor ik verder ga moet ik je vertellen dat er een gigantisch verschil is tussen isoleren en akoestisch behandelen... Mijn setup in Den Haag staat in mijn kamer en deze moet akoestisch behandeld worden... de schuur waar ik met mijn bandje blaas moest geisoleerd worden, twee verschillende dingen.

Nu het belangrijkste, hoe hebben we het gedaan:

- Plan maken, wat voor ruimte heb je, wat wil je, wat heb je daarvoor nodig? Als je deze drie vragen voor jezelf beantwoord (op papier), krijg je een goed beeld van je project!
- Materiaal, in ons geval bestaande uit grote isolatiewanden, een paar honderd m3 vloerbedekking (oude troep, gehehe)..
- We hebben een bouwkundige in de band, dus die hebben we benoemd tot opzichter, die heeft ons op een zonnige middag aan het opruimen gezet, alles leeg, alles schoon. \
- De isolatieplaten (grote dikke platen, waar we ze vandaan hebben weet ik niet!?) hebben we aan het plafond bevestigd, dit bestond uit golfplaten en was voorheen dus waardeloos. Nu is de regen op het dak niet meer te horen en hebben de vogels geen last meer van ons!
- De muren en de vloer zijn volledig gestoffeerd met vloerbedekking, lastig om op te hangen, maar we zijn met zijn zessen, dus het kwam allemaal goed.

Het meeste werk voor ons zat hem in het opruimen, en het schoonmaken van de ranzige derdehandse vloerbedekkingen (die trouwens nooit schoon zijn geworden, hahaha).

Akoestisch gezien is de ruimte nu vrij boomy en dood, wat niet helemaal ideaal is voor een vocalbooth. Er zijn online genoeg voorbeelden van DIY vocalbooths, check via de www.soundonsound.com site! Als je daar oude artikels gaat zoeken in de studio SOS, kom je genoeg waardevolle tips tegen.
Mijn tip is planning en afwegen of het wel noodzakelijk is, een goede vocalbooth komt veel bij kijken, geld, tijd en geduld... misschien is het niet nodig en/of het niet waard!

My 2 cents!

:biertje:
 
mijn zanghok is een zgn "box in a box" :)

dwz:

- op de vloer liggen balken die gesteund worden door rubberen doppen, de ruimtes TUSSEN de balken zijn opgevuld
met rockwool , geluidsisolerende gipsplaten erop, dikke vloerbedekking.
- de wanden zijn op eenzelfde manier gedubbeld, met daarop nog eens piramideschuim.
- het dak is ook gedubbeld, en daar ligt 1 meter dik rockwool op (ivm oud systeemplafond wat er origineel in lag)
- 2 klapramen met 3x dik glas erin


bij mij kun je een varken slachten, en dan hoor je het nog niet :okdan:

...en over dat "dode ruimte" verhaaltje..... het is juist IDEAAL als elk geluid dood valt! ik krijg mijn zangopnamen LOEPZUIVER !

....maar daar zal ik wel een rare in zijn.

(p.s. het prijskaartje van mijn zanghok is minder leuk: er zitten 3 nullen in )
 
zie je nou wel .. kon je net zogoed die 5 paarse matrassen van 1200 euro kopen ..

heb ook een mobiele vouwconstructie .. op papier ! .. sorry ! :P

en 's nachts klink ik ook beter .. maar of dat nou met tijd te maken heeft ! ;)
 
hehe @ madr ,
ik 'voel' wat je bedoel ;)


maar nog een vraag

---
ik ga uiteindelijk toch dat hokje maken dit weekend nog
ik heb al bij de karwij gekeken
en nu zit ik met een dilema
Piepschuim of egt isolatie spul

dat piepschuim kost per meter bij meter 10 euro
en dat isolatie spul kost 30 euro meter bij meter


welke is nou voor mij geschikt?, en herinner. ik gebruik het voor vocalen,

-----
 
Origineel geplaatst door delict
hehe @ madr ,
ik 'voel' wat je bedoel ;)


maar nog een vraag

---
ik ga uiteindelijk toch dat hokje maken dit weekend nog
ik heb al bij de karwij gekeken
en nu zit ik met een dilema
Piepschuim of egt isolatie spul

dat piepschuim kost per meter bij meter 10 euro
en dat isolatie spul kost 30 euro meter bij meter


welke is nou voor mij geschikt?, en herinner. ik gebruik het voor vocalen,

-----

In deze vergelijking is duidelijk isolatiespul beter!

ps. Kun je alsjeblieft een paar foto's posten (ff met de digitalecamera maken) want ik ben zo nieuwsgierig naar je eindresultaat dat het jeukt!

:biertje:
 
Origineel geplaatst door Alexander
ik ben zo nieuwsgierig naar je eindresultaat dat het jeukt!

en pas maar op met die glaswol of steenwol, anders jeukt het bij jou ook!
succes!
 
haha ik doe voorzichtig met dat spul :P
heb allemaal handschoenen en shit klaarstaan :P

maar ik zal wel foto's posten
 
Back
Top