ZangHokje [svp al1 reageren wanneer ervaring!]

delict

Ingeburgerd
Lid sinds
10 oktober 2005
Berichten
49
ok dit is mijn vraag, het is eigenlijk geluidsissolatie
maar ok


ik wil een klein hokje hebben, waar ik precies in kan staan en mijn mic.
ik moet erin kunnen 'spitten', en het moet volledig geluids dicht zijn,dus als ik een schreeuwend nummer wil maken (bijvoorbeeld/ bij wijze van spreken) en dat snachs op wil nemen,dan moeten mensen in huis en me buren dat niet kunnen horen
het moet dus volledig stil zijn buiten als ik in dat hokje op sta te nemen


hoe kan ik dat het beste fixen...

hokje..2 bij 2
of 3 bij 2
 
ghehe ik zou juist willen dat er van buiten niks binnenkomt in dat hokkie ipv andersom
 
Auralex heeft een soort van vouwcabine, schijnt erg goed te zijn....

Ik zag laatst op MTV Cribs dat ze een vocal booth van 5 matrassen hadden gemaakt, schijnt ook erg goed te werken (en low budget) :)
 
http://www.auralex.nl/product_info.php?products_id=533&osCsid=f88665c90248101c689b827611d474b4
mwvb.jpg

Kost iets meer dan 1200 €urie

En dat met die matrassen is easy, koop ergens 5 matrassen en een hoop 4x4 balkjes, maak een frame rondom je matrassen... aan 1 matras een piano scharnier (deur)en die andere matras gooi jje ontop.... mini TK-letje + mic statioef en bekabeling erin.... klaar
 
Wat een belachelijke prijzen voor die Auralex-jetschers...
 
Origineel geplaatst door Alexander
Ik zou er een plee inbouwen, kun je naast spitten ook shitten! ;)

kan je dan niet beter leasen?? zo'n dixi-ding?

(of wordt dit weer verwijderd?)
 
wat hierboven staat dat hokje, dat werkt volgens mij niet helemaal, moet egt geluidsdicht zijn, alles wat daarin gebeurt moet buiten nix van te horen zijn..
 
beste en meest goedkope oplossing is volgens mij zelf bouwen. en even op het net zoeken naar tips over isolatie en welke materialen je het best kan gebruiken (of s kijken of informeren bij oefenruimtes).
ik zou denken een simpel frame van bouwhout, dubbel aftimmeren met glaswol ertussen, eierdozen aan de binnenkant ertegen aan, zo min mogelijk plaatmateriaal of zo gebruiken (klinkt en laat door).
en zo'n ouwe duikhelm op natuurlijk.
 
Origineel geplaatst door delict
wat hierboven staat dat hokje, dat werkt volgens mij niet helemaal, moet egt geluidsdicht zijn, alles wat daarin gebeurt moet buiten nix van te horen zijn..

waarom draaien jullie t toch steeds om
als je buiten iets hoort boeit niet.. ok als je binnen niks hoort hoor je buiten waarschijnlijk ook niets, maar t gaat r toch om dat je opname schoon is?
of gaan er heeeel gekke dingen gebeuren daarbinnen waar niemand iets van mag weten?
en je opname schoon houden hoeft niet eens zo heeel veel voor te gebeuren
 
Origineel geplaatst door delict
wat hierboven staat dat hokje, dat werkt volgens mij niet helemaal, moet egt geluidsdicht zijn, alles wat daarin gebeurt moet buiten nix van te horen zijn..

Als je wijffie teveel lawaai maakt met neuQen dan kan je net zo goed der mond dicht duct-tapen ;)

:stupid


Leg ons dan eens uit waarom jij denkt/wil dat het absoluut geluidsdicht is (wat moeilijk en niet low budget realiseerbaar is en verder nog allerlei andere nadelen met zich mmeebrengt)

Maar goed leg uit... Why? :walker:
 
ik zag pas nog wel op tel-sell zo'n vacuüm opbergzak, waarje de stofzuiger op moet zetten, als ie vol is.
zou dat wat zijn?

serieus: ik denk dat het erom gaat dat je volledig zonder je druk te maken of iemand het hoort uit je dak kan gaan, alle remmen los, zoiets.
tenminste,ik merk zelf wel dat als ik zing in de oefenruimte of zo, er veel eme ruitkomt, dan als ik thuis iets probeer op te nemen.
 
Je kan ook op zangles, zodat je de buren minder tot last bent.

Een houten frame maken met glaswol daartussen en afwerken met geluiddoorlatend stof. I.v.m. de schadelijke glasdeeltjes, die je niet wilt inademen

Buren met scherpe oren die daar dan nog hinder van hebben.

Geluid van de buren is een ander verhaal, maar het gaat jou alleen om dat ze jou niet horen.
 
Origineel geplaatst door Catalunya
Je kan ook op zangles

gordon, gerard joling, ben cramer, noem maar op: ze hebben allemaal zangles gehad.
 
Origineel geplaatst door Alexander
Ik zou er een plee inbouwen, kun je naast spitten ook shitten! ;)

Hahaha
 
Origineel geplaatst door Leo
gordon, gerard joling, ben cramer, noem maar op: ze hebben allemaal zangles gehad.

Ik snap jouw issue.

Van hen zou ik inderdaad wel last hebben, wanneer ze naast me zouden wonen


De threadstarter kan ook een briefje bij de buren in de bus gooien met daarop de tekst "SVP al1 reageren wanneer je geluidshinder van me hebt" Of een tijd met de buren afspreken welk moment van de dag hij de buren minder tot last is en helemaal loos kan gaan.
 
ok ik zal het je vertellen

ik ben een beetje freak
ik hou van snachs opnemen, en snachs horen mijn ouders mij zeker te weten 'zingen'

kheb het al es gedaan, en ze vonden dat niet egt kick

de buren ook niet denk ik...
 
@Leo



dat klopt dan natuurlijk ook een beetje wat jij zegt..


en nu serieuze feedz
 
Back
Top