Oakley stopt ermee

Origineel geplaatst door fuse
Zeg mono, heb je nog wat zinnigs te zeggen? :Z

Kom nou op man met je dom gelul.
Over lozingen etc.
Want ik wil wel feinten zien etc.
Heb je wel is gehoord van Wetten mbt lozing op het oppervlakte water?
DCMR?
Milieuwetgevingen mbt tot uitstoot van co2's en dat soort dingen?
Want je heb het maar over bedrijven die alles kapot maken etc etc.
En je doe het voorkomen of die alllemaal ongecontroleerd hun gang kunnen gaan.

:doei:
 
Ja Mono.......er is wetgeving OK....maar in hoeverre wordt die gehandhaafd en uitgevoerd.........en belangrijker welke landen doen wel mee en welke landen zeggen nee?

Er zijn talloze voorbeelden te noemen van grote bedrijven die milieu wetgeving aan hun laars lappen en ermee wegkomen.

Als het niet in Europa mag......doen we het lekker in Afrika of Azie.


Maar ff ON topic......jammer van Oakley....echt waar, maar dat milieu verhaal van hem slaat nergens op.
 
Tony stopt niet vanwege die nieuwe regels maar vanwege slechte verkopen.
En ik heb dagelijks met millieu wetgevingen te maken op mijn werk.
En zie daadwerkelijk wat er ge-eist wordt en wat er jaarlijk aan maatregelen genomen moet worden.
Dus uitstoot opvervlakte lozingen en heel de mik mak.
Maar als het buiten de EU makkelijker gaat kunnen we dus gewoon maar beter gewoon niks doen?
 
Niets doen is niet het antwoord..............het antwoord heb ik helaas niet............ben bang dat het een onomkeerbaar deel van onze evolutie is, die uiteindelijk zal leiden tot het einde.

Beetje doom en depri....ik weet het..................maar ik probeer toch nog steeds mijn steentje bij te dragen aan een betere leefomgeving voor onze kinderen.

LEkker zwaar non synth onderwerp..........
 
Waarom is er tijdens deze hete tijden wel eens een smogalarm bij ons in de buurt?
Niet prettig als je onder de rook van het ruhrgebied woont en astma hebt.

En zalm in de Rijn is ook nog steeds bijzonder zeldzaam.
Terwijl ze in Stockholm gewoon op de brug zalm staan te vissen in de winter (en het dus wel kan, échte schone rivieren).

Ik had het trouwens helemaal niet over alleen europeese wetten. Andere geindustrialiseerde landen kunnen er ook wat van.

Dat al die multinationals in Asie verlvuilende fabrieken hebben terwijl wij in europa die produkten voor een prikkie kopen klopt ook niet. Ze worden daar slecht betaald en zitten later ook nog met een verpeste natuur te werken.

Dus deze ROHS wet snijdt in dit geval aan 2 kanten. Omdat Europa schonere produkten wil hebben hoeven die fabrieken niet meer met die zware metalen om te gaan. (Misschien wel andere stoffen die ook schadelijk zijn, maar daar kunnen ook wetten voor bedacht worden.)
 
Origineel geplaatst door fuse
Dat al die multinationals in Asie verlvuilende fabrieken hebben terwijl wij in europa die produkten voor een prikkie kopen klopt ook niet.
nee pcies, je betaald er nog steeds vukking diezelfde prijs voor... maar ze komen er nog wel achter, al die bobos die hun deuren in nederland sluiten en jan en alleman er uit flikkeren om vervolgens elders de keet weer opbouwen en mensen daar tegen een kutloon en zonder extra toelages, vakantie geld en veiligheidvoorschriften etc te laten werken en dan weer hun rommel terug naar nederland transporteren... want die mensen die voorheen bij bobo's nederlandse fucktory in dienst waren zijn nu werkloos en hebben niet meer de centen om zijn rotzooi te kopen...

oh enne... jammer van Oakley idd...
 
want die mensen die voorheen bij bobo's nederlandse fucktory in dienst waren zijn nu werkloos en hebben niet meer de centen om zijn rotzooi te kopen...

Er staan hier in deze thread wel een ontzettende hoeveelheid onwaarheden. Nederlandse industrie heeft te maken met strenge regelgeving op het gebied van afvalverwerking. Mono-poly gaf het al verschillende keren aan.

Het is niet zo dat je alles in Azie kan produceren en zomaar kan importeren. Voor importeren zijn er wel degelijk milieu-eisen. Immers komt het hier op de afvalhoop.

Ook is het niet zo dat je onbeperkt kan uitbuiten/vervuilen of hoe je het ook wil noemen. Bijv. Nike heeft daar in het verleden flinke kritiek op gehad wat wel degelijk hun imago heeft geschaad. Bedrijven zijn daar voorzichtiger mee geworden. Wil ik niet ontkennen dat de wetgeving daar een stuk vrijer is dan hier.

En het banenverlies is voor een gedeelte niet erg omdat de gemiddelde Nederlander niet meer in een produktiefabriek wil werken of een ander laag-sociaal-aanzien baantje wil doen. Daarvoor hebben we ook ooit besloten gastarbeiders naar NL te halen. Daarnaast zijn er ontzettend veel banen gecreeerd in de financiele dienstverlening, IT en andere diensverlenende beroepen.

Al met al is dit ontzettend off-topic, maar omdat ik het al getypt hebt plaats ik het toch maar.

En van Oakley is het idd erg jammer. Maar misschien zijn er anderen die op het idee komen om een soortgelijks te doen. Het is niet dat niemand dit soort dingen meer gaat doen. Immers worden er nog steeds dingen gemaakt als de rozzbox e.d. Niet helemaal hetzelfde, maar het geeft wel aan dat er nog steeds mensen in geinteresseerd zijn.
 
Even voor de duidelijkheid, Oakley stopt niet hoor! Alleen gaan ze geen nieuwe prints meer maken voor modulars en worden het meer kant en klare complete synths!

Ik kreeg echter van Tony wel te horen dat er nog flink wat prints over zijn en dat er bovendien een nieuwe run gedaan wordt op de Super Ladder 4! Jippie, die heb ik besteld, samen met nog wat andere dingen. Wie ook wil moet snel zijn, want daarna wordt het vintage.

Groeten,

Rutger
 
http://www.oakleysound.com/news.htm

En dit:

Hello Everybody!

Time to introduce myself and give the latest news regarding Oakley
Modular PCBs. My name is Ceri Davies, I live in Edinburgh, Scotland,
and I'm a Chartered Engineer working for a major Medical Device
manufacturer. Several years ago I took my Minimoog to Tony at Oakley
Sound Systems for repair. Sensing an opportunity, Tony asked if
I'd "ever considered building a modular?" Needless to say, the
modular isn't quite complete....yet...but the good news is, as from
the end of this week, the following PCBs will again be available;

ADSR / VCA
4 Pot (to make Control 1,2,3, etc)
Little-Lag
Multimix
Power Supply
Sample & Hold
VC-ADSR
VCO
VC-LFO

In addition, to support DIY builds, we will be offering
Spectrol/Oakley Pot Brackets, Omeg Pot Brackets and Spectrol Pot
Kits, appropriate to the above range of PCBs. At this stage we will
not be offering pre-populated boards or kits.

Oakley Modular will be run by my wife, Julie, my part having been in
setting up the business and, hopefully, assisting in future
developments.

I'd like to thank Tony for his assistance and patience over the last
few months as we worked through the issues required to bring the PCBs
back, and for allowing much of his existing documentation to be used.

The new webpages, with all ordering information, will appear via the
Oakley Sound Systems site towards the end of this week.

Best Regards,

Ceri.
 
MOTM stopt met kits, Oakley begint er terug mee, zo blijven we lekker bezig natuurlijk :)
 
Back
Top