Mackie hr824 vs Dynaudio bm6a

Origineel geplaatst door dj_jochen
wat kosten die pmc's cisco?

Rond de 700 a 800!
Maar het zijn Passieve, dus je moet er wel een goeie amp bij hebben!
Ik heb een setje Bryston's powerpac 120's?!
Er bestaat geen betere kwaliteit dan die combinatie!!!
;)
 
Origineel geplaatst door Cisco
F@ck Emes! PMC! Grappie! :D

PMC: Post Moderne Crap!

;)
 
Origineel geplaatst door dj_jochen
ja maar zo het hele setje? incl versterkers dus.

Reken voor die Bryston eindversterkers minimaal dezelfde prijs (heb je wel dertig jaar garantie op).
Inderdaad fantastische kwaliteit, echt.
 
niet meer dan een 1600tal euro dan in totaal? dat valt mee dan! Mijn budget is ongeveer 2000euro...
 
Voor het geluid zeker voor de bm6a gaan.. maar pas op.. ze produceren een klein beetje ruis.. hetgeen is als storend ervaren heb..

Die Mackies ben ik nooit zo over te spreken geweest.. :P
 
Origineel geplaatst door Frer!k
PMC: Post Moderne Crap!

;)

Haha... Jij weet echt niet waar je over lult! ;)
 
Monitoren zijn nog steeds smaak afhankelijk hoor.

En die Mackies zijn voor dance heel erg geschikt. Vind ze zelf ook geschikter dan die Dynaudios.
Die Dynaudio's maken het geluid te mooi vind ik, ze zijn niet eerlijk genoeg. Wel wat gedetailleerder dan de Mackies maar die zijn weer wat eerlijker.
PMC TB2 zijn idd veel meer allround en ook veel beter voor bijv zang.
En toch vind ik m'n passive Scanspeak A4's qua allround en detail nog boven die TB2's uitsteken. En ze kunnen zelfs een vergelijking met de grotere Dynaudio BM15's aan. (Op het hoge volume aspect na)
Wil je nog betere speakers dan kom je in de grotere bijna midfield klasse speakers en da's metteen ook een trapje duurder.

En ik moet ook nog een keer die Jacobi's van Mischa proberen want volgens mij zijn die ook OK.
Maar wel boven 2k budget. (toch?)
 
De PMC TB2 (S) zijn idd voor zang erg mooi! Maar het is volledig afhankelijk wat voor een trap je er aan hangt?!
Ik had eerst een setje Bryston's Powerpac 120 er aan hangen. Die 2 amps zijn idd bijna onbetaalbaar?! Kosten per stuk bijna even veel als de monitors per set?! :confused: De sound ervan is fenomenaal, maar te krachtig voor mijn omgeving.
Heb ze op Ebay met winst verkocht, en ben overgestapt op een setje Flying Mole DADM100pro. Flying Mole is het nieuwe vriendje van PMC. En ik moet zeggen, Heb 2 van deze amp's aangeschaft vanuit de "UK" voor 249 pond per stuk, tegenover 1200 pond per stuk voor de Bryston's?!!! En ze klinken werkelijk waar fantastisch!!! Fenomenaal!
Ik heb alles onderhand wel gehad: Dynaudio, Genelec, Mackie, Krk. Maar ben absoluut nog het meest onder de indruk van dit setje PMC TB2-S met Flying Mole amps.

Natuurlijk is het kiezen van monitors ook wel een persoonlijke smaak. Het enige wat ik wil doen is goeie raad geven, en voor mij stak dit setje tegenover de rest er werkelijk met kop en schouders volledig boven iedereen uit! 8)

Succes...
 
Origineel geplaatst door fuse
Die Dynaudio's maken het geluid te mooi vind ik, ze zijn niet eerlijk genoeg. Wel wat gedetailleerder dan de Mackies maar die zijn weer wat eerlijker.

huh huh...bm6a's zijn gedetailleerder maar de Mackies zijn eerlijker... sorry, grotere bull heb ik behalve "scherpere randjes" t.a.v. de Bm6a's nog niet gelezen ..LOL :)
 
Dat zeg je alleen maar omdat je een paar BM6a's wilt verkopen en je geen zin hebt dat mensen van de koop afzien omdat er betere merken te koop zijn. Maar shocking news. Er zijn altijd betere te koop op 1 type na. De beste.

Maar zo fokking goed merk metteen kopen is ook bull want als je bijv behringer truths gewend bent dan is die BM6a ook een stap omhoog qua sound. En mensen die net zijn begonnen met mixen hebben hun gehoor nog niet zo getrained dat ze die verschillen echt goed kunnen horen.
En toevallig weet ik van mezelf dat ik redelijk getrained gehoor hebt om verschillen goed te kunnen horen. Maar niemand kan echt goed aanduiden wat je hoort. Alleen beschrijven.

Dus Ericcc als je iets constructiefs toe te voegen hebt ipv mij af te katten dan graag. Anders lijkt het me weinig toevoegen aan deze discussie. En wees maar niet bang. Die speakers krijg je echt wel verkocht.
 
Origineel geplaatst door fuse
Dat zeg je alleen maar omdat je een paar BM6a's wilt verkopen en je geen zin hebt dat mensen van de koop afzien omdat er betere merken te koop zijn. Maar shocking news. Er zijn altijd betere te koop op 1 type na. De beste.

Maar zo fokking goed merk metteen kopen is ook bull want als je bijv behringer truths gewend bent dan is die BM6a ook een stap omhoog qua sound. En mensen die net zijn begonnen met mixen hebben hun gehoor nog niet zo getrained dat ze die verschillen echt goed kunnen horen.
En toevallig weet ik van mezelf dat ik redelijk getrained gehoor hebt om verschillen goed te kunnen horen. Maar niemand kan echt goed aanduiden wat je hoort. Alleen beschrijven.

Dus Ericcc als je iets constructiefs toe te voegen hebt ipv mij af te katten dan graag. Anders lijkt het me weinig toevoegen aan deze discussie. En wees maar niet bang. Die speakers krijg je echt wel verkocht.

Da's duidelijke taal! :D
 
Origineel geplaatst door fuse
Dat zeg je alleen maar omdat je een paar BM6a's wilt verkopen en je geen zin hebt dat mensen van de koop afzien omdat er betere merken te koop zijn. Maar shocking news. Er zijn altijd betere te koop op 1 type na. De beste.

Maar zo fokking goed merk metteen kopen is ook bull want als je bijv behringer truths gewend bent dan is die BM6a ook een stap omhoog qua sound. En mensen die net zijn begonnen met mixen hebben hun gehoor nog niet zo getrained dat ze die verschillen echt goed kunnen horen.
En toevallig weet ik van mezelf dat ik redelijk getrained gehoor hebt om verschillen goed te kunnen horen. Maar niemand kan echt goed aanduiden wat je hoort. Alleen beschrijven.

Dus Ericcc als je iets constructiefs toe te voegen hebt ipv mij af te katten dan graag. Anders lijkt het me weinig toevoegen aan deze discussie. En wees maar niet bang. Die speakers krijg je echt wel verkocht.

Ja..LOL...de speaker A meer gedetailleerd noemen dan speaker B en dan speaker B als eerlijker bestempelen is werkelijk een hoogstaand staaltje van bullshit imho..ongeacht welke speakers dat nu zijn en of ik nu speakers aan het verkopen ben of niet.... En dan denken dat je zelf nog iets constructiefs toevoegd ook....helemaal LOL.... Je lult gewoon uit je nek...en dat is een constructieve opmerking ja, want dan weten de mensen hier dat ze in ieder geval niet naar jouw crap hoeven te luisteren...zo duidelijk genoeg ?
 
Beetje late reactie, maar toch : je moet nooit monitors gaan luisteren met een eigen track. Dan kies je inderdaad een setje waarop jou track, die misschien wel helemaal niet goed is afgemixt, het lekkerst klinkt.
Origineel geplaatst door Bjorn B
Ik heb sinds kort ook de bm6a aangeschaft bij I4 en ze daar vergeleken met de Mackie hr 824.
Ik had een track van mij eigen meegenomen en op alle 2 de systemen beluisterd..
voor mijn eigen gevoel klonken de dynaudio's gewoon dikker en compackter als de Mackies..

dus zodoende heb ik de dynaudio's aangeschaft.

dus als je gaat beluisteren neem dan een track van je eigen mee en neem er even de tijd voor om die dingen te beluisteren..

Succes
 
Oh jee Ericcc de taalpurist.
Een speaker kan eerlijker zijn in de zin dat hij meer lineair is qua freq spectrum. Maar dat hoeft niet te betekenen dat het stereobeeld beter is want dan noem ik hem meer gedetaileerd. En die twee zaken zijn helemaal niet perse gelinkt aan elkaar.
Als je het daar niet mee eens bent swa, maar zeg dat dan op een fatsoenlijke manier. Want ik heb helemaal geen zin om me af te laten bekken door iemand die hier alleen maar post om gear te verkopen.
 
Back
Top