Mackie hr824 vs Dynaudio bm6a

Jochen

Ouwe rot
Lid sinds
10 juni 2003
Berichten
739
Locatie
België
Ik heb nu al een tijdje de mackies hr824. Toen ik ze kocht had ik niet de kans om de dynaudio bm6a's te luisteren omdat ze ze gewoon niet hadden in de winkel...

Ik maak voornamelijk techno/trance/house.

Zaterdag was ik bij I4 en heb ik de bm6a's eens vergeleken met de mackies. Ik was onder de indruk! De dyn's kwamen stukken gedetailleerder over had ik de indruk. Enkel hebben ze niet dat diepe laag dat de mackies hebben (toch wel belangrijk voor mijn muziekstijlen).

Ik zit dus met een dilemma: het detail van de dyn's of het laag van mijn mackies.

Wat zijn jullie ervaringen? Zou het volgens jullie een domme zet zijn om over te gaan op de bm6a's?
 
die dyns gaan volgens mij ook behoorlijk laag....

Ik was toevallig bij Rob Papen ( :halleluja ) dit weekend en hij had ook dynaudio's staan....
echt dik klinken die dingen.....
 
Ik heb ook erg lang getwijfeld of ik de mackies of de Dynaudio's wilde kopen...De Mackies hebben inderdaad meer laag en knallen meer dan de Dynaudio's...dit is zeker voor dance muziek wel belangrijk. De Dynaudio's zijn neutraler en gedetailleerder. Toch zijn de Mackies een beetje de standaard aan het worden in de dance-wereld. Kijk maar naar producers als Ferry Corsten, Armin van Buuren en M.I.K.E.

Ik ben uiteindelijk toch voor krk's (7000s) gegaan, omdat deze nog veel gedetailleerder en helderder zijn dan de Dynaudio's. Bij de Dynaudio's had ik toch het gevoel dat er een soort 'warme deken' over het geluid lag...ik miste gewoon de helderheid van de percussie, hi-hats etc.

Ik heb voordat ik mijn monitoren kocht erg veel gelezen op internet over de discussie tussen de Mackie's en Dynaudio's. Er zijn zoveel voor en tegenstanders te vinden voor beide monitoren...Je zal toch zelf moeten kijken welke monitoren je de beste sound vind hebben...iedereen heeft een ander gehoor...

Suc6
 
ja het feit dat zoveel bekende danceproducers de mackies gebruiken doet me toch twijfelen of de dyns wel een meerwaarde zouden hebben, want zij zullen de dyns ook al wel gehoord hebben...

Wat moeilijk. Ik weet dat het natuurlijk ook met smaak te maken heeft
 
het is veel belangrijker dat je je speakers "kent".... klinkt het overal als een klok dan is het goed.
 
Origineel geplaatst door dj_jochen
ja het feit dat zoveel bekende danceproducers de mackies gebruiken doet me toch twijfelen of de dyns wel een meerwaarde zouden hebben....

Dat veel mensen ze hebben is geen argument. Kijk maar naar NS-10's..... Ik geloof dat het bij dynaudio zo is, dat ze gebruik maken van een bepaald soort membraan dat heel scherpe randjes aan het geluid geeft, waardoor het gedetailleerder lijkt, maar niet per se is.
 
Origineel geplaatst door dj_jochen
ja het feit dat zoveel bekende danceproducers de mackies gebruiken doet me toch twijfelen of de dyns wel een meerwaarde zouden hebben, want zij zullen de dyns ook al wel gehoord hebben...

Wat moeilijk. Ik weet dat het natuurlijk ook met smaak te maken heeft

Het heeft natuurlijk ook te maken met wat voor studio je hebt. Ik ben van een grote naar een kleine studio gegaan en bij mij heeft het echt geen zin om de 824's neer te zetten...(ik weet dat je het laag kan regelen, maar toch...) En wat smaak betreft...dat is echt zo...wat vind jij vet klinken...?? Mij werden de krk's door velen afgeraden, omdat het geen echte speakers zijn voor dance muziek...bullshit...maar dat was hun smaak...ik denk er inmiddels heel anders over.
 
Ja dat van die scherpe randjes heb ik ook al gehoord.
'Iedereen heeft ze' gebruik ik niet als argument, want dan zou ik het ongetwijfeld niet in mijn hoofd gehaald hebben om eventueel de stap naar dynaudio te maken... het feit dat velen de mackies gebruiken voor dance is gewoon iets om over na te denken.

Mijn ruimte is ongeveer 4x5m groot.

Ik ga zaterdag misschien nog eens naar de musicstore. Dan wel eens een eigen stukje muziek meenemen (I4 ging ik oorspronkelijk niet heen voor monitors, dus had geen eigen muziek bij );)
 
Zoals eerder genoemd is "ken je speaker" denk ik de key.

Ik heb toen die tijd "blindelings" een set HR-824 gekocht, mede omdat deze vaak te vinden zijn in dancestudio's. Was ongetwijfeld beter geweest om eerst eens verschillende merken te gaan luisteren, maar vooralsnog absoluut geen spijt.
 
ik heb beslist dat ik naar iets anders ga overstappen.

Iemand ervaring met Adam trouwens? (met name de p22a en p33a)
 
Origineel geplaatst door search64
Dat veel mensen ze hebben is geen argument. Kijk maar naar NS-10's.....

;) Ik zie net op je studiofoto's dat je ook NS-10's hebt staan....
 
ja die gebruik ik puur als referentiespeaker. Kon ze voor mooie prijs krijgen, dus waarom niet? :)
 
Ik heb sinds kort de bm6a's en ik ben er erg blij mee. Maar ze zijn heel all round, niet alleen geschikt voor dance. Ze gaan behoorlijk laag en het laag is erg strak.
 
PMC actives eens testen.... TB2A of nog een maatje groter....
 
Ik heb sinds kort ook de bm6a aangeschaft bij I4 en ze daar vergeleken met de Mackie hr 824.
Ik had een track van mij eigen meegenomen en op alle 2 de systemen beluisterd..
voor mijn eigen gevoel klonken de dynaudio's gewoon dikker en compackter als de Mackies..

dus zodoende heb ik de dynaudio's aangeschaft.

dus als je gaat beluisteren neem dan een track van je eigen mee en neem er even de tijd voor om die dingen te beluisteren..

Succes
 
Origineel geplaatst door Alex Omega
PMC actives eens testen.... TB2A of nog een maatje groter....

wat kosten die wel niet? die liggen buiten mijn budget denk ik.
 
ik heb db1S die waren 800 dacht ik...maar dat zijn de kleintjes en passief....maar die geven wel een boel laag zeker voor van die kleine dingetjes....ik zal eens zoeken als ik thuis ben....
 
Als je in die prijsklasse gaat zitten (€800), luister dan ook eens naar Emes, superspeakers!
 
Back
Top