print etsen

Origineel geplaatst door Arv
Heb je wel is hele ouwe printplaten gezien? Volgens mij zit jou beschrijving daar niet ver van af! :D

R

Daar zat ik ook aan te denken; die prints van arp enzo zijn echt prachtig man, met die mooie gebogen handgetekende lijnen enzo; lijkt me vet om op die manier eigen pcb'tjes te ontwerpen :)
 
Het lijkt me met de toner transfermethode lastig om dubbelzijdige printen te maken. Een ander probleem dat bij het maken van film ook tegenkomt is dat de nieuwe printers/copiers erg zuinig zijn met toner(goedkoper per afdruk, milieuvriendelijker en apparaat blijft schoner). Hierdoor krijg je bij grotere printen te weinig toner op het vel om lichtdichte/etsdichte folie/transfer te maken.

Origineel geplaatst door chromisX
Mijn vermoeden bestaat dat tijdens belichting onder bv. de zonnebank het licht niet homogeen verdeeld is wegens de kromming van dat ding.
Ik denk dat dat geen probleem is, TL licht is difuus dus daar heb je niet zo veel mee te maken. Bovendiien is het oppervlak betrekkelijk klein van je print. Maar ik vraag me af of er ook het goede licht uit zo'n zonnebank komt, of dat er toch een groot deel van het spectrum dat je nodig hebt eruit wordt gefilterd.
Een Lichtbak kun je zelf heel makkelijk maken en hoeft niet veel te kosten. Bij mijn eerste lichtbak heb ik alleen 2 speciale TL buizen gekocht en een ruitje laten snijden de rest heb ik bij elkaar gesprokkeld .
@ the red eye
Dat soort printen zijn wel met de hand getekend maar ook op folie zodat je nog kan wijzigen en reproduceren. Lang geleden heb ik zo ook printen ontworpen, maar dit is heel nauwkeurig werk en je moet eigenlijk in spiegelbeeld tekenen. Ik ben er snel mee gestopt omdat ik het heel moeilijk vond een foutloze print te tekenen zodra er meer dan 4 ic's in een schakeling zaten. De wrijfsymbolen voor eilandjes enzo en de speciale tape voor sporen zijn wel nog steeds te koop bij de meeste elektronica winkels, dus er zullen ook nog wel mensen zijn die zo printen maken.
 
Back
Top