EPROMS en Brander

Mia

///:::///:::///:::///:::/
Lid sinds
6 april 2005
Berichten
199
Locatie
Brussel
Hallo ik ben op zoek naar een EPROMBRANDER (bijvoorbeeld de prommer van Oberheim)
Heeft iemand ervaring met het brfanden van deze rakkers.
Ik hoorde dat het ok met een ander soort brander kan die je aan je computer hangt.

Alle tips welkom.

PS: Als je toevallig een setje met de originele Linndrumgeluiden hebt liggen ben ik altijd geintreseert...

:{
 
Mia,

Je hebt van die apparaatjes die je inderdaad op je PC kan aansluiten waarmee je dan vervolgens een hele boel soorten ROM's kan branden (ze kunnen dan bij wijze van spreken beter een lijstje erbij geven van de ROM soorten die niet geprogrammeerd kunnen worden).

Maar volgens mij zijn die best wel duur!

Je kan ook DIY bouwpakketjes krijgen: http://www.voti.nl/shop/catalog.html?K-DIY-151

Voor rond de 8 euro heb je er dan een. Let dan wel op dat de kit jouw ROM type ondersteunt (zie de PDF):

Code:
EEPROMS SUPPORTED (generic part numbers are used): 
2401, 2402, 2404, 2408, 2416
2432, 2464, 24128, 24256
9346, 9356, 9366, 9376, 9386
 
Das ook goedkoop. Alleen dan nog software regelen om data uit bestaande EEPROM te lezen, op te slaan en naar de nieuwe te kopieren.
 
Ik denk dat die van willem.org interessanter is dan die DIY versie,

Op de opmerking van Sander over het inlezen van ROM ging ik even kijken naar het schema van die DIY ROM brander. (want meestal kan je wel iets verzinnen om data eruit te krijgen)

Dat DIY pakket blijkt een seriele ROM brander te zijn. Ja ok hij werkt wel via de parallelle poort maar dat zegt niks over de ROMs zelf ;) De kans is nogal groot dat in synths vooral parallelle ("normale") ROM's aanwezig zijn schat ik zo.
 
Of gewoon laten doen, door mensen die daar al (heel) lang in thuis zijn.
Pb forumlid Boemtsjak even zou ik zeggen.
 
pfieuw,
zoveel geknutsel...
Wordt fijn.

Bedankt voor alle tips
 
Back
Top