Zelfbouwsynthesizermodules

Origineel geplaatst door Rubenes
Dus het kernonderdeel van een oscillator is gewoon een condensator met een Schmitt-trigger die hem steeds weer ontlaadt? Lekker simpel. Overigens bedankt. Ik begrijp het nu al een stuk beter, alleen ga ik op-amp theorie mogen bestuderen.

P.S.: Over die Chameleon, die kun je wel met C++ programmeren. Dat is wel iets handiger.
ik zou het toch ff bij een kitje houden als ik jou was........
 
Origineel geplaatst door Twiki
ik zou het toch ff bij een kitje houden als ik jou was........

Dat dacht ik ook al. Overigens, allemaal bedankt!
 
Overmoed komt voor :stupid
 
Origineel geplaatst door r.5
Overmoed komt voor :stupid

:stupid Dat is ook waar. Ik ga wel over iets meer bereiksbaars bedenken.
 
Origineel geplaatst door Rubenes
:stupid Dat is ook waar. Ik ga wel over iets meer bereiksbaars bedenken.
Geen excuses! Begin er gewoon aan. Ik ben zeker dat als je er NU mee begint, je er op termijn :halleluja uit haalt... :D
 
Origineel geplaatst door r.5
Geen excuses! Begin er gewoon aan. Ik ben zeker dat als je er NU mee begint, je er op termijn :halleluja uit haalt... :D

En hier is het ultieme excuus zodat ik niet kan beginnen:

'K HEB GEEN GELD!

Maar even serieus: wat zou er gebeuren als je een analoge FM-synth maakt?
 
Begin met een SoundLab , PCBtje kopen en dan langzaam je onderdeeltjes aanschaffen.
En later DIYer modular modules kopen , wedden dat heet eindresultaat een echt levenswerk zou kunnen gaan worden
 
Origineel geplaatst door Maik
Begin met een SoundLab , PCBtje kopen en dan langzaam je onderdeeltjes aanschaffen.
En later DIYer modular modules kopen , wedden dat heet eindresultaat een echt levenswerk zou kunnen gaan worden

Uhm... wat bedoel je met Soundlab? Die maken DJ apparatuur!
 
Sorry was effe weer aan het Human League-en (googlen)
Hier een link http://www.musicfromouterspace.com/
Zelf ben ik nu aan het overwegen om aan een DIY synth te beginnen. Maar ipv meteen het te groot aan te pakken , eerst maar met beide benenop de grond blijven staan,iets kleins . En wie weet als je dan de smaak te pakken heb, kan je dan langzaam je zelf verder gaan orrienteren Je hebt dan meteen ook een goed (smaken verschillen natuurlijk , maar luister naar de smaples) synth geluid.
 
Origineel geplaatst door Maik
Sorry was effe weer aan het Human League-en (googlen)
Hier een link http://www.musicfromouterspace.com/
Zelf ben ik nu aan het overwegen om aan een DIY synth te beginnen. Maar ipv meteen het te groot aan te pakken , eerst maar met beide benenop de grond blijven staan,iets kleins . En wie weet als je dan de smaak te pakken heb, kan je dan langzaam je zelf verder gaan orrienteren Je hebt dan meteen ook een goed (smaken verschillen natuurlijk , maar luister naar de smaples) synth geluid.

Bedankt, maar die link kreeg ik al eerder. (lees pagina 1 van dit topic) Misschien moet ik eerst eens proberen een simplele blokgolf theremin te maken.
Daarna kan ik een simpele 1-oscillator basssynth maken met filter en zo. Dan eentje met meerdere oscillatoren en misschien een LFO. Daarna zie ik wel verder. Ik wil ook zeer graag een modular system.
 
Ik denk dat ik maar ga beginnen met een Theremin. Ik heb n.l. het schema van de Etherwave van Moog gevonden en deze ziet er niet zo complex uit.
 
Ik snap jou niet helemaal, er post iemand een heel verhaal over een theremin die hij gebouwd heeft en daar 80 uur mee bezig is geweest en dat het niet werkt, dit was waarschijnlijk een simpelere theremin dan de etherwave, en dan denk je dat dat een mooi beginnersprojectje is. Begin nou es fijn met een LFO of zo, lees mijn eerdere posts hierover. Bij voorkeur ook nog als kit, ja dat is allemaal niet heel spannend en er komt geen geluid uit, dat weet ik ook wel, maar ik denk dat je het allemaal een beetje onderschat. Je moet het zo zien, nu leer je een hoop door simpel te beginnen en voeg je al iets toe aan je toekomstige modulaire systeem. Kosten blijven laag en als je iets niet werkend krijgt is het ook geen probleem. Begin je met een groot project dan is de kans van slagen veel kleiner en is het dus weggegooid geld bovendien is het heel frustrerend, want het kost veel energie en tijd.
 
Origineel geplaatst door Twiki
Ik snap jou niet helemaal, er post iemand een heel verhaal over een theremin die hij gebouwd heeft en daar 80 uur mee bezig is geweest en dat het niet werkt, dit was waarschijnlijk een simpelere theremin dan de etherwave, en dan denk je dat dat een mooi beginnersprojectje is. Begin nou es fijn met een LFO of zo, lees mijn eerdere posts hierover. Bij voorkeur ook nog als kit, ja dat is allemaal niet heel spannend en er komt geen geluid uit, dat weet ik ook wel, maar ik denk dat je het allemaal een beetje onderschat. Je moet het zo zien, nu leer je een hoop door simpel te beginnen en voeg je al iets toe aan je toekomstige modulaire systeem. Kosten blijven laag en als je iets niet werkend krijgt is het ook geen probleem. Begin je met een groot project dan is de kans van slagen veel kleiner en is het dus weggegooid geld bovendien is het heel frustrerend, want het kost veel energie en tijd.

Dan zal ik maar eens beginnen met een modulair systeem. Kan iemand mij een goed merk aanbevelen?
 
Hier een greep, in volgorde van kosten:

ele4music.com
paia.com
blacet.com
 
Ik zou dan eerst maar eens wat geld verzamelen. Tenzij je denkt dat luchtkastelen praat erg zinvol is?
 
Origineel geplaatst door Hanz
Ik zou dan eerst maar eens wat geld verzamelen. Tenzij je denkt dat luchtkastelen praat erg zinvol is?
Daar ben ik ook mee bezig. En ja, ik vind luchtkastelen-praat zinvol. (teminste als je zeker weet dat je het kan bereiken)
 
Back
Top