100 euro voor degene die m'n pc fixt.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
De p4p800 se heeft inderdaad de intel 865 chipset.

Weet je zeker dat er ergens geen 'slechte' plugin open staat ofzo?
Met mn creamware kaart had ik ook eens zo'n gratis plugin die ervoor zorgde dat mn kaart vastliep.

Hay

jij zegt oude cpu, is het een 400 0f 533 ?

als ik uw was zou ik een zwaardere prossecor halen, 3.2 of 3.4
2.4 is zo op met plugins, is de helft sneller aan kloksnelheid , en geheugen is sneller
of overklocken de handel,op eigen risico
nu kan het nog , ze gaan er snel uit

die hondert euri heb je er al voor

veel succes met de pc

greetz turtel8D

jaaah... overklokken van een pc die van zichzelf al niet stabiel loopt, goed idee! :confused:

Origineel geplaatst door Hanz
jaaah... overklokken van een pc die van zichzelf al niet stabiel loopt, goed idee! :confused:

Hay

ja, dat kan je beter niet doen , excuses voor de gesmolten cpu
klock grraag dingen over , auto s brommers, pc zelfs mijn wc

greetz turtel8D

Ik blijf erbij voor het proberen van de eerste biosversie 1006.010 21/5/2003..
Dan je geheugen timing wat tweaken. niet te strak,niet te los. heb zelf cas 2, maar hij "loopt" op 2,5 anders krijg ik ook die irri vastlopers.. de P4P's zijn gewoon pokke boarden! =(

En overclocken kan btw wel voor zorgen dat ie stabieler loopt! een extra Mhz op de FSB doet soms wonderen!

Re: 100 euro voor degene die m'n pc fixt.

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Mocht je nog niet geschrokken zijn dan zijn hier de secundaire arbeidsvoorwaarden:
- Een leuke vriendin (lichamelijk gebruik is al gepatendeerd)

:D

Origineel geplaatst door Maleh
Dan je geheugen timing wat tweaken. niet te strak,niet te los. heb zelf cas 2, maar hij "loopt" op 2,5 anders krijg ik ook die irri vastlopers.. de P4P's zijn gewoon pokke boarden! =(

Hiervoor dus Memtest86+ gebruiken, net zolang totdat het helemaal goed loopt.

Instellen van memory timings is nogal een 'black art', controleer dat de timings van je geheugen (vaak vermeld op de DIMM, middels 4 getallen x-x-x-x) kloppen in je bios. Desnoods niet "timing by SPD" kiezen maar handmatig dezelfde timings overnemen, er was een tijd dat ASUS in hun bios "RAS precharge" en "RAS to CAS delay" omdraaide (of iets dergelijks).

CD'tje branden met memtest, booten, torture testen en dan net zolang pielen tot er geen fouten meer optreden.
Het vervelende van geheugenfouten is dat ze vaak allerlei symptomen veroorzaken die niets te maken lijken te hebben met het geheugen zelf. Zo heb ik eens een machine gehad die fouten veroorzaakte tijdens het lezen vanaf CD.
Pas 4 vers gebrande cd's, 3 drives en 3 kabelswaps verder kwam ik erachter dat de fout dus niet daarvandaan kwam.

Tsja als je al een Intel koopt ipv een AMD kan je dit soort rottigheid verw88. :duivels:

Wat ik trouwens wel onhandig vind is om eerst 100€ te bieden maar later toch via inet om hulp te vragen.

Origineel geplaatst door fuse
Tsja als je al een Intel koopt ipv een AMD kan je dit soort rottigheid verw88. :duivels:

Wat ik trouwens wel onhandig vind is om eerst 100€ te bieden maar later toch via inet om hulp te vragen.
ho ho .. als het iemand lukt dan kost het dat hem 100 euro

maar het lijkt zo simpel als wat ..
voortaan acpi uitzetten .. op die manier zorgt je bios voor de toewijzing van je irq's ipv het os !
(kost je wel hybernation but who cares ?>)
dit lijkt namelijk sterk op een irq probleem ...

vervolgens kan je dan je irq's op een aantal manieren toewijzen
a iig de bios
b door het plaatsten van een bepaalde pci kaart in een bepaald slot
c volgens mij in windows .. maar die kennis is nog uit de tijd van win98 ( dus of dat nog werkt weet ik niet)

vooral dat schuiven van pci sloten wil vaak helpen ...
enne probleem isoleren .. dus ALLES eruit en dan stap voor stap toevoegen
dus weg usb, lpt poorten etc.

gewoon alleen de video en audiokaart een eigen irq geven
en dan kijken hoe hij zich gedraagt ...

succes !

Bericht door een moderator:
Genoeg duwtjes in de goeie richting, lijkt me.
Omdat dit topic uitloopt in een pc-technische discussie die eigenlijk niet bedoeld is voor dit forum: gaarne verder op gathering.tweakers.net.

Tom is via PB te bereiken mocht je alsnog van zijn aanbod gebruik willen maken.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back