100 euro voor degene die m'n pc fixt.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Tom Thomas

Oude club klinkt nog steeds het best
Mannen,

Ik heb een nieuw moederbord (Asus P4P 800 SE) en 2 G aan RAM aangeschafd plus een nieuwe geluidskaart.
Alles over laten bouwen van m'n 'oude' pc maar het werkt niet...

Als ik sequences met vrij veel plugins en VSTI's open die ik met m'n vorige configuratie gemaakt heb, dan loopt SX op een gegeven moment vast. Vooral als ik het volumeleveltje in een wavevorm pak en op en neer ga schiet m'n cpu met 40 tot 50 % omhoog met als gevolg als hij al op 50% stond door m'n zware sequence, dat hij vastslaat. Op dat moment komt er ook een zwaar stoorsignaal uit m'n geluidskaart.

Ik heb hem vandaag naar de computerzaak gebracht maar zij kwamen er ook niet uit.
Windows zelf doet het prima maar SX doet vreemd.

Ik heb alles verschillende malen opnieuw geinstalleerd inclusief hardwaredongle van SX maar het blijft panne.

Wie heeft er zin om een avondje bij mij zijn krachten te meten met mijn pc?
Ik wil wel iemand die weet waar hij mee bezig is, geen zelfmade knutselaar dat ben ik zelf ook al.:D

Ik ken m'n weg redelijk in de bios, weet van not-shared IRQ's, device-manager, laatste updates, etc. maar kom er desondanks toch niet uit.
Ik zoek een echte audio-computerheld:geslaagd: die dit soort, schijnbaar per systeem verschillende, vreemde anomalische verschijnselen kan tekkelen.

Daarom ook; No cure, No pay... . (oké dan, in ieder geval je reiskosten;) )

Wie heeft hier een dermate arrogante zelfverzekerdheid8) dat hij mijn pc durft te facen!?

Mocht je nog niet geschrokken zijn dan zijn hier de secundaire arbeidsvoorwaarden:

- Senceo koffie Dark Roast.
- Een leuke vriendin (lichamelijk gebruik is al gepatendeerd)
- Twee katten; Roy en Timmie
- Lekker knoppen draaien aan een paar distressors

Is er een dokter in de zaal!?

gr. Tom

Ik heb gisteren nog iets ontdekt wat misschien in de goede richting wijst.

Wanneer ik de taskmanager open en aan het volumelijntje trek in een wavevorm, zie ik de cpu van 50% naar 100% schieten.
Wanneer ik F12 in SX kies krijg je de cpu performence via SX te zien. Die geeft wel de cpu belasting aan n.a.v het gewicht van de huidige sequence (50%) maar als ik aan het volumelijntje trek en de cpu over z'n nek gaat, blijft deze gewoon op 50% staan.

In't kort; de cpu-performence meter van windows zelf geeft het wel aan als hij naar 100% schiet maar die van SX niet.

gr. Tom

' lijkt wel een grafisch probleem. zit er misschien een zware busmaster grafische kaart in ?

Heb je een legale versie van SX ? welke versie heb je precies?

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Heb je een legale versie van SX ? welke versie heb je precies?

Hij heeft een dongle, lijkt me wel dus. Of kan je die ook al namaken?.

* Probeer al eens 1 gig ram er uit te halen ..
* Probeer eens via de interne geluidskaart .. (haal je audiocard er gewoon uit en fresh install)..
* Probeer eens om een cleane install te doen en niets van vst's te installeren.. dan matig vst per vst erbij enz..
* Probeer uw gepatenteerde vrouw eens op te sturen voor reparatie naar hier.. mss ligt het daaraan..
* Er zijn nog duizend en één dingen waar ik kan opkomen maar dit kan enkele door trail en error..

Go for it !

Fred.

Origineel geplaatst door sander

Oh daar had ik overheen gelezen :stupid
Maar welke versie van SX heb je Tom?
Ik heb precies dezelfde problemen als jou gehad, totdat ik 2.2.0 Build 35 ging gebruiken.
Die loopt bij mij als een zonnetje.

Origineel geplaatst door sander

Alles wat gemaakt kan worden, kan worden nagemaakt.

He vekopah! Doe mij ff zo'n Behringah donguhl! :D

probeer overbodige functies uit te zetten. LAN, RAID,Firewire,Grafische kaart.
Probeer eens te installeren in standard pc mode (als je acpi mode hebt) of andersom.
Wat voor een geluidskaart heb je?

probeer ook eens Memtest86+ te draaien, kijken of je geheugen helemaal fris is.

Zorg dat er geen IRQ geshared worden (zie manual) en
check dat ACPI enabled is in de BIOS voordat je XP installeerd.
Vervolgens ga je naar http://www.musicxp.net...

Ik heb hier ook een Senseo dus stuur die pad maar op :koffie:

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Oh daar had ik overheen gelezen :stupid
Maar welke versie van SX heb je Tom?
Ik heb precies dezelfde problemen als jou gehad, totdat ik 2.2.0 Build 35 ging gebruiken.
Die loopt bij mij als een zonnetje.

Goed idee. Het is ook belangrijk dat je de (nieuwste) drivers voor je hardware installeerd. Ook de drivers van je moederbord. En kijk ff in je bios of je fsb een waarde van 400 heeft. Als dit lager is dan werkt je cpu niet op vol vermogen. Waarschijnlijk is het wel al goed ingesteld.

Bedankt moderator voor het verplaatsen van m'n aanbod naar een thread. Veel reacties!

bedankt jongens voor al deze reacties!
Doet mijn hart even lekker opgloeien in deze koude tijden.

Even wat vragen beantwoorden die hier gesteld zijn en wat meer info over mijn systeem.

Ik heb nog een ' oudere' Pentium 2.4 ghz processor met oude socket.
Hier zit geen hyperthreading op dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb die jongens van de zaak waar ik m'n pc heb laten ombouwen er een dagje naar laten kijken en zij hebben onder andere die processor er uit gehaald en een andere geprobeerd. Zelfde probleem.

Ook grafische kaart eruit gehaald (simpele Radeon GV 9000) en met een zwaardere omgeruild. Ook geen verbetering.

Ik heb de laatste biosversie geinstalleerd. No go... .

Ik werk met de laatste (originele) versie van SX 3, 3.0.1.54 of zoiets.

Geluidskaart Lynx TWO B. Heb ik ook tezamen met het nieuwe mobo en geheugen voor het eerst geinstalleerd dus kan wellicht ook een brekebeentje zijn.
Heb hem echter op een aparte IRQ gezet en zelfs helemaal buiten de installatie gehouden om te kijken of het daar in zat. Niet dus.

Heb een powercorecard. Ook eruit gehaald. Nog steeds problemen.

Inderdaad helemaal opnieuw begonnen met installeren van windows en daarna alleen maar SX er op gezet. Nog steeds zelfde probleem... .

Worden jullie al een beetje bang.... .

Ik heb een hele lijst met tweaks afgewerkt dus windows doet alleen het hoognodige. Daar kan ik dus weinig cpu aan verliezen.
Dacht misschien iets te veel getweaked te hebben dus een complete installatie van win XP Pro er op. Nog steeds hommeles.

Ik heb m'n pc zonder vrouw meegenomen naar die store om er naar te kijken. Daar lukte't ze ook niet dus deze keer ligt het niet aan m'n vriendin.:D

mobo update geprobeerd maar dit lukt niet. Wel gedownload en klaar voor gebruik maar als ik netjes de instructies in het boekje volg krijg ik een fout melding. Nou weet ik even niet meer of het de bios was die ik dus eerder dacht te hebben geupdate. Heb al zoveel geprobeerd. 'k Ga het in ieder geval nog een keer proberen.

Ik heb hier verder nog een aantal suggesties gelezen die ik nog niet geprobeerd heb. Ga ik vandaag gelijk doen.
Die geheugentest vind ik wel interessant. heb al vaker gehoord dat sommige geheugens niet samenwerken met een P4P mobo. Hebben ze ook niet in die store uitgeprobeerd. (beetje dom eigenlijk)

bedankt so far!

gr. Tom

Heb even in m'n bios gekeken naar de ACPI mode.

ACPI 2.0 support is disabled.
ACPI APIC support is enabled

Volgens ' het boekje' met ACPI enabled moet zorgt XP ervoor dat er geen gedeelde IRQ's zijn.
Is niet waar.

- M'n grafische kaart heeft IRQ 16 samen met twee standard Universal PCI to USB Host controlers.
M'n Lynx geluidskaart pakt een ISA met IRQ 23 en een PCI met IRQ 11 waar ook nog een USB Host controler op staat.

Ik heb de Lynx een eigen IRQ gegeven maar die USB host controler verhuist mee. Die is blijkbaar aan dat pcislot gerelateerd.

Ik heb m'n powercorecard een andere IRQ gegeven (in de bios). Windows doet dat echter niet, blijft gewoon op IRQ 20 staan terwijl ik hem 11 heb toegewezen... .

Bij het opstartten vanochtend kwam hij niet eens door de bios heen en sloeg al vast.
Op een gegeven moment kwam ik er achter dat het kwam door m'n externe harde schijf die ik via een USB-bus heb aangesloten.
Als ik die er uit haal start de boel wel op.
Lijkt me geen goed verhaal dat zo'n externe HD via USB er voor kan zorgen dat de boel wastloopt en niet eens opstart.

Begin me af te vragen of dat moederbord wel in orde is.

Ben op zoek gegaan naar wat voor chipset ik heb maar kan dit niet zo snel in de bios, windows en het mobo-boekje vinden.
Weten jullie waar ik moet kijken?
Dan kan ik in iede geval de laatste chipset update downloaden.
In het boekje hebben ze het over de Intel 82865 PE memory controler hub dus het zal waarschijnlijk om een 865 chipset gaan maar weet dit niet zeker.

gr. Tom

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back