AN1x, wie heeft 'm ooit open gemaakt?

Ytse

༼ つ ◕_◕ ༽つ
Lid sinds
16 december 2003
Berichten
3.114
Locatie
Rotterdam
Volgens mij zit er een draadje los bij een van de assign knoppen. Ik heb 'm proberen open te maken door alleen de buitenste rand met schoeven eruit te halen. Maar dat is blijkbaar niet genoeg.
Moeten alle schoeven onder los? Vraag het maar eerst voordat ie helemaal uitelkaar dondert. :)
 
op google>an1x< staan een paar afbeeldingen van een an1x die open is gemaakt. Mischien staat er wel wat bij,of mail de persoon anders even. Mischien kan de onderkap wel open.
 
Regel 1: alles kan open
Regel 2: weet wat je doet
Regel 3: als je niet aan regel 2 voldoet, breng hem dan naar een dealer...
 
Origineel geplaatst door justin
op google>an1x< staan een paar afbeeldingen van een an1x die open is gemaakt. Mischien staat er wel wat bij,of mail de persoon anders even. Mischien kan de onderkap wel open.

Plaatje zegt me dat alle schoeven eruit moeten, Thankz.
Plaatje zegt ook dat ik waarschijnlijk niet makkelijk bij de assign knoppen kan komen.

We gaan het gewoon proberen.
 
Origineel geplaatst door Mad Dan
Regel 1: alles kan open
Regel 2: weet wat je doet
Regel 3: als je niet aan regel 2 voldoet, breng hem dan naar een dealer...

Weet niet hoeveel een dealer hiervoor vraagt. Iets zegt me dat het het niet veel scheelt met een andere tweede hands te kopen.
 
Wees wijs en aard jezelf verschillende keren, zodat de statische elektriciteit die zich in je lichaam opstapelt verdwijnt.

Jezelf aarden kun je door een geaard voorwerp aan te raken, bijvoorbeeld een metalen staak die in de grond zit, of door de radiator van de centrale verwarming even aan te raken. En na jezelf geaard te hebben niet over kamerbreed tapijt lopen, want dan zit er weer statische elektriciteit op je lichaam!

Een geaard man is er twee waard.
 
Origineel geplaatst door Steven V
Wees wijs en aard jezelf verschillende keren, zodat de statische elektriciteit die zich in je lichaam opstapelt verdwijnt.

het makkelijkst gaat dit door de metalen pinnen van een geaard stopcontact aan te raken
nee natuurlijk niet die waar stroom op staan mafkees!
 
Ik heb mezelf geaard. Ik weet het, beetje heen en weer lopen kan zo 15000 volt opwekken.

Ik heb 'm opengemaakt. Moest wat printplaatjes losmaken zodat ik bij de draai knobs kon komen. De moertjes waarmee deze vast zittten wat aangedraaid. Er zaten geen snoertjes los.

Probleem is er nog steeds. Lijkt dat het echt kapot is en dat een printplaatje waarop 4 knobs zitten vervangen moet worden. Hoeveel zou zo'n geintje ongeveer kosten?
 
ik krijg niet echt het idee dat je 100% zeker weet wat je aan het doen bent he? of ik vergis me natuurlijk...in dat geval mijn excuses.

Maar wat zijn de symptomen? je zegt alleen dat je denkt dat er een draadje los zat, niet dus. En nu denk je er al aan om een printplaatje te gaan vervangen. Enige reden daarvoor?

Misschien hoeft er alleen een nieuwe drukschakelaar op gesoldeerd te worden, ben je voor een paar eurootjes klaar.

Let us know!

p.s. er lopen hier een paar rond die veel ervaring hebben met synthreparatie, wie zou ik zo ff nie weten, maar misschien hebben anderen suggesties?
 
100% niet nee, maar genoeg om het igg niet nog verder kapot te maken. Maar met wat hulp van hier kan ik het misschien zelf oplossen.

Probleem is dat een draaiknop niet goed werkt. Knop kan je toewijzen aan een CC (standaard CC45). De knop kan je ook indrukken en draaien en dan kan je wat langzamer/gedetailleerder de waarde bepalen. Als ik nu draai schiet de waarde telkens tussen de geselecteerde waarde en 0. Ook als ik niks doe stuurt hij waardes uit. Als ik de knop iets naar links druk werkt hij redelijk normaal. Vandaar dat ik eerst dacht dat er een draadje los zat.

Ik heb 'm dus opengemaakt. Het kapotte knop mechanisme zit vast met een moertje denk ik (ik heb 'm niet helemaal losgemaakt) of met lijm op een printplaatje waar nog 3 andere van dezelfde knoppen opzitten. Daarnaast zit nog een printplaatje met 4 draaiknoppen. Ik las ergens anders, bij iemand die een zelfde soort probleem had, dat het aandraaien van zo'n moertje het probleem kan oplossen. Niet bij mij dus. Aan het printplaatje zitten twee stekkertjes met draadjes die goed vast zitten.

Het lijkt mij dus dat het knop mechanisme kapot is. Ik kan nog kijken of ik het knopmechanisme met dat moertje helemaal los kan krijgen en dan uitzoeken of ik dat onderdeel ergens kan krijgen. En anders misschien omruilen met een knop die ik minder gebruik.

Ik zal later wat foto's plaatsen dat geeft een wat beter beeld.
 
Origineel geplaatst door Vizion
Is het eigenlijk nog gelukt met die AN1x?

Kijk, handig die oude koeien!

Zo lees je dit namelijk nog eens:
Origineel geplaatst door Synthfraek
Geef maar door welke knop je nodig hebt en ik kan 'm je wel bezorgen of de synth voor je fixen.

Heb je dan ook de kapjes voor de knoppen? Daar ben ik namelijk al een beste tijd naar op zoek!

Maar, daarnaast is het uiteraard ook interessant te horen hoe het afgelopen is met die An1X...
 
Ik heb er niks meer aan gedaan eigenlijk. Behalve dan CC 45 gefiltered met midi-ox. Ik wil 'm uiteindelijk wel laten maken. Knopje is niet makkelijk om zelf te vervangen.
 
Origineel geplaatst door Kraan
Kijk, handig die oude koeien!

Zo lees je dit namelijk nog eens:


Heb je dan ook de kapjes voor de knoppen? Daar ben ik namelijk al een beste tijd naar op zoek!


Geef maar door (via PB) wat je precies nodig hebt.
 
Back
Top