x0xb0x - 303 kloon

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
No disrespect, maar een 303 clone zonder transpose en waar je je sequence niet meer kunt editen is voor mij toch net geen 303 clone. Qua geluid, top!

eigenlijk valt de sequence op een acidlab flexibel en zelfs live te editen, indien er leds rondom die pitch wiel stonden was het helemaal ok.
de overige punten die je aanhaald zijn wel waar.
 
Origineel geplaatst door jes303
kunnen we nu eigenlijk concluderen dat de xoxbox de beste 303 kloon is tot nu toe?

dit vraagt om een synthforum 303/acid vergelijkingstest...

dit zou te organiseren moeten zijn...

eenzelfde loop/pattern bepalen en de verschillende klonen en een 303 ze uit laten voeren...

allemaal posten op 128kbps mp3...

en in principe voor een zo compleet mogelijk beeld mag je alles doen dan met de kloon/303... dus clean, of met effecten, met een beat etc. Als het pattern (en de bpm) maar hetzelfde blijft...

Ik doe ook mee dan met m'n revolution... ben wel benieuwd of en hoe ie blijft staan tegenover andere klonen en tegenover een echte 303...
 
Origineel geplaatst door jes303
kunnen we nu eigenlijk concluderen dat de xoxbox de beste 303 kloon is tot nu toe?

Ik denk van wel. Over de x0xb0x is gewoon ontzettend goed nagedacht en dat hoor je direkt terug in het geluid. Misschien dat de Acidlab in de buurt komt, maar daar kan ik niet over oordelen omdat ik die alleen nog maar distorted in het echt gehoord heb. De demo's op de website van Acidlab vielen me in ieder geval tegen. Ook de TBS-303 zou een goede kloon kunnen zijn, ware het niet dat het versie 1 model dat ik heb, is uitgerust met een ontzettende crappy MIDI-interface. Dit maakt de TBS-303 zo goed als onbruikbaar. :stupid =( Als ik weer eens wat vrije tijd heb, dan wil ik een nieuwe MIDI-interface in de TBS-303 bouwen, maar dat zal nog wel even duren.
 
Origineel geplaatst door Boemtsjak
Ik denk van wel. Over de x0xb0x is gewoon ontzettend goed nagedacht en dat hoor je direkt terug in het geluid. Misschien dat de Acidlab in de buurt komt, maar daar kan ik niet over oordelen omdat ik die alleen nog maar distorted in het echt gehoord heb. De demo's op de website van Acidlab vielen me in ieder geval tegen. Ook de TBS-303 zou een goede kloon kunnen zijn, ware het niet dat het versie 1 model dat ik heb, is uitgerust met een ontzettende crappy MIDI-interface. Dit maakt de TBS-303 zo goed als onbruikbaar. :stupid =( Als ik weer eens wat vrije tijd heb, dan wil ik een nieuwe MIDI-interface in de TBS-303 bouwen, maar dat zal nog wel even duren.

Ken je de FutureRetro Revolution?

Zo ja. Wat vind je daarvan?
 
Origineel geplaatst door barn
Ken je de FutureRetro Revolution?

Zo ja. Wat vind je daarvan?

De Revolution ken ik nog niet zo goed. Die demo's van Future Retro klinken op zich wel aardig, alleen heb ik nog geen enkele demo kunnen vinden zonder gebruik van effecten of andere toeters en bellen. Zou je misschien een demootje van een effectloze Revolution kunnen posten?
 
Origineel geplaatst door Boemtsjak
Nr. 63 is alive and kickin'. :) Dat moet de x0xb0x natuurlijk vieren met z'n vriendjes:
Hey, wat is dat kastje rechts boven eigenlijk ? :{
 
Origineel geplaatst door Boemtsjak
Dat is een TBS-303 Mk I. Het hele verhaal achter deze 303-kloon kun je hier teruglezen. :)

Voordat ik talloze pagina's ga doorspitten (wat ik sowiezo ga doen), heb ik één vraagje :

waar kan ik hem bestellen ? :D
 
Origineel geplaatst door Exorbis
Voordat ik talloze pagina's ga doorspitten (wat ik sowiezo ga doen), heb ik één vraagje :

waar kan ik hem bestellen ? :D

De TBS-303's worden al jaren niet meer gemaakt. Maar misschien dat als je forumlid Leudes het lief vraagt, hij en z'n compagnon er nog eentje voor je willen maken.
 
allemachtig, ik schuif achter de pc en de x0xbox is gewoon gereanimeerd

vijfduizendmaal top !!!

zo snel al boven jan ! thanx to dr. boemstjak

ja ik had al het idee dat je er gisteren niet vanaf zou kunnen blijven !!

was gezellig trouwens met al die vintagegear daar op dat zoldertje

check je p.m. en ik bel nog wel effe
 
Dit zat in de mailbox gisteravond:
Hey guys, havent sent an update because we've been workin' hard. The bad
news is that we've finally sold all 100 kits. The good news is that we're
almost done getting parts for the second run of 100. right now just
waiting on the long-turn parts (custom silkscreening, PCBs, etc) but
they'll be on my door the first week of Sept. After I get back on vacation
we're going to try to push through all of the kits as quickly as possible
and it looks like we will be able to supply a kit to everyone on the
waitinglist.

limor


:D :okdan:
 
ik heb die hele x0xbox maar laten varen aangezien ik nooit meer iets van Limor heb gehoord..
volgens haar stond ik wel op de lijst van de eerste honderd kits, maar als ze nooit meer op mijn mails reageert dan is het voor mijn part over.:(

sorry ik moest het even kwijt.
 
Origineel geplaatst door Boemtsjak
De Revolution ken ik nog niet zo goed. Die demo's van Future Retro klinken op zich wel aardig, alleen heb ik nog geen enkele demo kunnen vinden zonder gebruik van effecten of andere toeters en bellen. Zou je misschien een demootje van een effectloze Revolution kunnen posten?

http://s42.yousendit.com/d.aspx?id=2C05512OUD1I33Q9X11LC0PR1O

hier een cleane demo...

eerst de Saw (laatste stukje met overdrive van de Revolution)
tweede stukje de Pulse (ook laatste gedeelte met de interne overdrive)

ben benieuwd
 
Back
Top