Subwoofer dreunt te veel door naar beneden....

Een rubber placemat helpt in die zin positief dat de luidspreker stabiel staat. Welliswaar nauwlijks meer ontkoppeld van de ondergrond dan zonder, echter zal de luidspreker wanneer deze veel akoestische energie verplaatst (maw veel geluid maakt, vooral lage tonen), niet verschuiven.
Als ik op de foto van DJ DyM kijk, lijkt de ondergrond me vrij glad onder de placemat. Daardoor zal veel geluidsweerkaatsing ontstaan hierop. Het rubber zal die eerste directe reflecties enigszinds dempen.
Resultaat: klinkt beter.
 
Dat is idd. zo, maar wat ik bedoel te zeggen is, om te voorkomen dat er geluid doorlekt naar de benedenverdieping, zou het ideaal zijn als er een betonnen vloer tussen zat.
Want daarvoor helpt een rubber placematje niet echt, alleen om evt. wat rammelgeluiden te voorkomen.
 
Klopt, maar dat zeg ik ook niet.
Voor dat probleem zijn er genoeg goede oplossingen geboden in deze thread.
 
Origineel geplaatst door Frer!k
Een rubber placemat helpt in die zin positief dat de luidspreker stabiel staat. Welliswaar nauwlijks meer ontkoppeld van de ondergrond dan zonder, echter zal de luidspreker wanneer deze veel akoestische energie verplaatst (maw veel geluid maakt, vooral lage tonen), niet verschuiven.
Als ik op de foto van DJ DyM kijk, lijkt de ondergrond me vrij glad onder de placemat. Daardoor zal veel geluidsweerkaatsing ontstaan hierop. Het rubber zal die eerste directe reflecties enigszinds dempen.
Resultaat: klinkt beter.
Kopt helemaal:okdan:
 
je instelling veranderd als je met b.v. bass reductie bezig ben .. het zou natuurlijk geweldig zijn als een stukje schuim/rubber ervoorzorgt dat je minder overlast veroorzaakt maar das helaas alleen maar inbeelding .. je behandeld de volume knop dan met verstand en hoort verschil . Ga eens met een db meter naar de buren , zet het hard en daarna met rubber/schuimrubber eronder . durf te wedden dat het niks uitmaakt > Heb laatst een doos in doos studio gehoord die alsnog erg veel bass lekte . en wat bleek de wanden waren te licht tussen studio wand en bestaande muur zat dus een lucht colom maar daar werd 40 hz enorm mee versterkt . rezultaat was dus slechter als eerst.

massa das de enige optie. als je b.v. 60 hz wil dempen moet je 1 meter 40 dikke isolatie tegen de muren maken .. dat schiet ook niet echt op

wat je zou kunnen doen is zandzakjes tegen de muur omhoog stapelen dat werkt prima. maar vergeet niet een zakje bij het plafond anders kan het weer tegenvallen
 
Basstraps werken ook goed. In de hoeken van je kamer (tenzij je een ronde kamer hebt) bouw je een dichte kast met een buis/ poort erin waarvan je de eigenresonantie berekend (niet moeilijk, pak een oud natuurkunde boek van de middelbare school en je hebt de formule). Dit noem je een Helmholz Resonator, en zal op de frequenties waar je veel akoestische versterking hebt in je kamer het geluid absorberen (-goed).
 
Spikes helpen overigens op vloerbedekking ook prima. De spikes prikken gewoon door de vloerbedekking heen en staan direct op het beton van de vloer. Je moet dna alleen wel spikes zonder grondplaatjes nemen.
 
En als je je benedenbuurvrouwtje nu es uitkoopt?
Dat lost het probleem zeker weten op :D

-C-
 
alles hangt samen met de kg/m2 van de gebruikte materialen in je ruimte .. is het niet zwaar genoeg kan het best zo zijn dat je speakers niet de muren zien van je slaapkamer/studio maar komt het geluid pas bij de buitenmuren tegen een barrieure stuit

had laatst een leuk voorbeeld .. even een stomp tegen een wand aan enjawel een mooie 50 hz toon op de analizer . Dat betekend dat 50 hz de resonatie freq is van de muur en laat dat nu net een kick freq zijn. die muur versterkt dus de kick door het hele gebouw heen .. maar 1 oplossing zwaardere muur op een 30 40 cm opofferen voor een dikke geluidsdichte wand
 
Hay

waarvoor monteer je die subwoofer niet in je stoel
in je rugleuning ,daar kan geen speker tegenop
denk maar aan een auto

Sony heeft ook zo een soort stoel met alle bedieningen erin
kost alleen een beetje veel euris

hoeft hij ook niet zo hard meer

Greetz Turtel _/\/8D\/\_
 
....of je monteert ze tegen het plafond, heeft je bovenbuurman pret ;)
 
massa inderdaad.

koopmaar wat bakstenen en 2 rubberen tegels.

bakstenen opstappelen tot gewenst hoogte dan een rubberen tegel derop en maybe nog spikes onder je monitor.. en klaar
 
Back
Top