Subwoofer dreunt te veel door naar beneden....

GreyHornet

Stamgast
Lid sinds
15 november 2004
Berichten
113
Locatie
Epe
nou de titel zegt het al ... m'n Subwoofer van m'n 5.1 setje dreunt teveel door naar beneden volgens m'n ouders , DUS... wil ik iets hebben om het doordreunen te isoleren , maar ik wil zelf eigenlijk geen bass verliezen ?

waarmee / hoe is dit mogelijk ?

Alvast bedankt!
 
Je zou de volgende link kunnen proberen http://www.redux.nl/winkel/
Of de zoekmachine kunnen gebruiken d.m.v. het woord isolatie in te typen na het klikken op de rode letter 'zoeken' of...........................

je zou het volgende aan je ouders kunnen geven.
 

Attachments

  • plug.jpg
    plug.jpg
    20,8 KB · Bekeken: 87
Koop vier bakstenen.
en zet daar je subwoofer op

:okdan:
 
misschien kan je met een eq alles onder de 45 hz wegvegen zodat het geboem beneden iets minder wordt en boven haast niet..?
 
Ik zette vroeger 2 dikke telefoonboeken neer onder de subwoofer en dat hielp ook al wel voor een deel.

Mijn buurvrouw onderaan sprong niet mee omhoog op het ritme als ze in haar bed lag... :engel:
 
Volgens mij is dat idee met die bakstenen helemaal zo gek nog niet.. je hebt dan tussen de vloer en de woofer een extra ruimte voordat het (direct) doordreunt naar beneden
 
idd "ontkoppelen" en ervoor zorgen dat je kamer/hoek van de kamer/muur niet als een versterker gaat werken, dus genoeg ruimte laten om de lage frequenties weg te laten vloeien
 
Ideaal zou het zijn om een geluidsisolerende ondervloer onder de bestaande vloer te leggen. Ook kun je basstraps kopen (schuimrubberen panelen) die de laagweergave IN de ruimte verbeteren en het doorbonken verminderen. Een combinatie is ideaal.

Ook kun je kijken of je de basreflex niet naar elders kunt doen wijzen: de kamer in ipv naar de muur. Verder vraag ik me af of al dat laag wel zo goed is voor je mix. Maar misschien heb jij wel een hele mooie 5.1 set dus daar wil ik vanaf zijn.
 
mijn bas is prachtig en dreunt enorm door omdat de sub achter een gordijn in een hoekje van de kamer staat.. in een houten ruimte, een grote versterker daar.. maar het voordeel is wel dat ik hem niet zie en dat het geluid echt veel lekkerder is geworden nu het daarvandaan komt.. oplossing die ik heb voor bonk rpobleem is kussens tegen de muur en subwoofe rop een kussen :P
 
je moet je woofer zo weinig mogelijk contact laten maken met je vloer! dit kan door bijvoorbeeld je woofer op 4 "naaldpootjes" te zetten (ik weet de echte naam van die dingen niet).

dit zijn pootjes die taps toelopen tot een scherpe punt.

hoe minder contact je woofer met de grond maakt, hoe minder het zal "doordreunen" .
 
ik heb het opgezocht, ze heten "floorspikes".
 
doordreunen .. ja dan kun je van alles doen maar thelp mischien maar een paar % met spickes trilt het minder door als de bass kist op een houten vloer staat .. maar staat ie op vloerbedekking dan maakt het weer niks uit , Je bent dan immers het contact geluid kwijt. Het enige wat helpen is meer massa . dus chement vloertje storten met een laag piepschuim eronder b.v
 
gewoon een rubber placemat kopen en onder de woofer leggen helpt echt! ik had er ook last van met mijn M1 MK2.
 

Attachments

  • monitor r.jpg
    monitor r.jpg
    58,3 KB · Bekeken: 86
Rubberen placemats enz. helpt echt niet, je moet MASSA hebben, bv. zoals mischa zei, cement of beton.
Lage tonen moeten echt geabsorbeerd worden (geluidstrillingen omgezet in warmte) door zware materialen.
 
Back
Top