Net een Yamaha CS-60 op de kop getikt!

mikeandrews

Meer knopjes! Meer! Meer!
Wow! Wat een bak... Niet te tillen gewoon :). Hele aparte typische Vangelis sound waar ik al tijden naar op zoek was EINDELIJK in huis... Ik heb alleen nog geen ruimte om die bak neer te zetten maar daar verzinnen we wel wat op.

Minpuntje : 1 van de stemmen is dood :(. Iemand nog een tip? Tot die tijd zoek ik de 'dode stem' op met een toets en zet vervolgens die toets klem zodat ik met de andere 7 stemmen aan de slag kan, maar als dat euvel ook nog verholpen zou kunnen worden zou het helemaal werelds zijn!

Gefeliciteerd!!!

Ik had hetzelfde met mijn CS80 (1 stem dood) toen ik hem kocht wat achteraf een ontplofte ADSR chip bleek te zijn, maar voor hetzelfde geld is het heel wat anders (een VCA chip bijv.) Het lijkt me in ieder geval dat er een onderdeel op een van de 8 voice cards kapot is.

Ik wens je in ieder geval veel speelplezier! :)

Thanx iedereen, en Marcel bedankt voor de tips... Ik meende laatst een compleet voicebord op Ebay gezien te hebben dus ik ga meteen even spieken.

Het is inderdaad die van Marktplaats. Moest er wel voor met de auto het centrum van Amsterdam in (trust me, een CS-60 neem je echt niet even onder je arm de tram of metro in) maar je moet wat voor je droomsynth overhebben nietwaar?

Ik kan eigenlijk nog steeds niet geloven dat ik er eentje heb staan... {knijp}

Okay... en nu eens heel creatief bedenken hoe ik dat ding in Godsnaam in m'n kleine kamertje kwijt kan.

Mocht die voicecard op Ebay je te duur zijn, laat het me dan ff weten. Ik heb hier nog een CS60 staan die ik gebruik als "reserve-onderdelen-doos" voor de CS80. Ik had hem eigenlijk weer compleet willen maken maar heb besloten om hem als verzekering te houden voor het geval er iets stuk gaat in zijn grote broertje :)

Of zal ik die voicecard er maar meteen voor je uitsolderen? ;)

Voicekaart op Ebay bleek helemaal geen voicekaart te zijn =(

Maar ehm... ben je nou serieus over het uitsolderen van een voice kaart?!

Bedankt voor de link Synthiaks, maar ik heb inmiddels Marcel op de koffie uitgenodigd :okdan:

Origineel geplaatst door mikeandrews

Okay... en nu eens heel creatief bedenken hoe ik dat ding in Godsnaam in m'n kleine kamertje kwijt kan.

nah weet je wat zet hem maar bij mij neer. dan regelen we wel een bezoek regeling voor je:)

maar gaaf ding! hoeveel kost zo ding tegenwoordig?

Origineel geplaatst door EDP

nah weet je wat zet hem maar bij mij neer. dan regelen we wel een bezoek regeling voor je:)

Nah... weet je wat? Dat doen we maar niet :)

Origineel geplaatst door EDP
maar gaaf ding! hoeveel kost zo ding tegenwoordig?

Beetje moeilijk te zeggen, voor deze heb ik 350 euro's neergeteld (met een defecte voice dus). Maar je ziet ze ook voor rond de 600 euro of zelfs nog meer gaan. Een CS-80 wil je helemaal niet weten. Ik durf het hier niet eens hardop te zeggen in welke prijsklasse je dat moet zoeken, stuur maar een PB'tje naar Marcel dan fluistert 'ie het je wel toe ;)

Hmmm.... Een Prophet 600 stond als volgende op de verlanglijst. Mocht je hem met een paar maandjes nog hebben en de krater in m'n bankrekening is weer een beetje opgevuld moeten we het er toch maar eens over hebben.

Argh! Dit is gewoon niet leuk meer, heb net een CS-60 in huis gehaald en zit al weer over "de volgende synth" na te denken. Ik ga echt snel eens met de dokter praten denk ik :confused:

Ik heb voor mijn CS60 900 gulden betaald maar dat was in de tijd dat analoog uit de gratie was.

De CS80 is een ander verhaal. Omdat ik hem pas vorig jaar heb gekocht viel hij in de "even doorsparen" prijsklasse en ik weet zeker dat iedereen me massaal voor gek gaat verklaren als ik vertel wat ik ervoor heb neergelegd, maar ik wilde hem gewoon hebben nadat ik er een jaar of 10 naar had gezocht ;)

Nou alleen nog de staatsloterij winnen en dan ga ik die DX1 bij Peter Verspuij halen :)

Beetje moeilijk te zeggen, voor deze heb ik 350 euro's neergeteld (met een defecte voice dus). Maar je ziet ze ook voor rond de 600 euro of zelfs nog meer gaan. Een CS-80 wil je helemaal niet weten. Ik durf het hier niet eens hardop te zeggen in welke prijsklasse je dat moet zoeken, stuur maar een PB'tje naar Marcel dan fluistert 'ie het je wel toe ;)

geen slechte prijs voor een gave bak vind ik. alleen ze zien er echt niet uit met die gekleurde knoppen. net een of andere goedkope jaren 70 orgel:)

hmmm.... Een Prophet 600 stond als volgende op de verlanglijst. Mocht je hem met een paar maandjes nog hebben en de krater in m'n bankrekening is weer een beetje opgevuld moeten we het er toch maar eens over hebben.

is goed..

trouwens als jij opeens van je waldorf xt af wil. hoeft die krater niet opgevuld te worden:)

Daar wil ik dus niet van af :). Niet dat ik hem nog vaak gebruik, maar dat ding is gewoon zo apart en mooi en ALS ik hem gebruik heb ik er altijd nog veel plezier van.

Bovendien levert dat een krater op in m'n 19" rack, een 5u krater om precies te zijn en dat heeft helemaaaaaaal een slechte uitwerking op m'n bankrekening :)

Ik denk er overigens wel over m'n Spectral Audio Neptune de deur uit te doen. De sound van de Pulse bevalt me persoonlijk beter, de Neptune is echt net een losgeslagen analoog beest. Ik hou zelf van wat subtielere geluiden :)

Dankzij Marcel gaat het alweer ietsjes beter met de CS-60; alle 8 stemmen werken nu, alleen een ADSR envelope op een stem werkt nog niet helemaal lekker maar daar gaan we de volgende keer eens naar kijken.

Nogmaals ontzettend bedankt Marcel :okdan:

(enne, hoe vind je die SK10?)

Graag gedaan Mike :)

Ik zoek nog even verder wat ik moet doen om de ADSR in orde te krijgen.

De SK10 is al ingespeeld ;) Ik bespeel hem door de chorus van de Solina dus ik heb nu een "dubbel-tapijt" geluid. Errug fijn :)

sk10

sk10

Al het goed is weet je het ???
In een winken in Denhaag.

Back