Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Ensemble
Maks,

Wat dacht je van het Ableton forum?

Staan 2miljard threads over dit onderwerp.

Geloof dat het prima gaat overigens..

Check it out Yo.

Chill,
ens


uiteraard, maar dacht hier ook is ff te polsen, als ik mag van je? ;)
 
Origineel geplaatst door Maks
wie gebruikt er hier al Ableton Live 6 op z'n macbook (pro) of andere intel-machine?
kben aan 't twijfelen of ik al zou upgraden of nog even wachten...
heb wat verhalen gehoord van nog niet helemaal stabiel enzo, en indien zo blijf ik liever nog ff op 5...

Ik gebruik live 6 sinds de dag van de launch op mijn macbook pro. Ook 2 gigs mee gedaan. Geen enkel probleem hier... draait lekker stabiel.
 
`ik heb heel lang met windows gewerkt, maar heb laatst besloten een imac te gaan kopen. Dit gedaan en hij bevalt erg goed. Nu een vraag namelijk welke geluidskaart raden jullie mij aan. Het liefst een redelijke prijs. En ik wil hem ook gebruiken met vst's en cubase tijdens optredens.

Alvast bedankt,

Snorie
 
Origineel geplaatst door snorie
`ik heb heel lang met windows gewerkt, maar heb laatst besloten een imac te gaan kopen. Dit gedaan en hij bevalt erg goed. Nu een vraag namelijk welke geluidskaart raden jullie mij aan. Het liefst een redelijke prijs. En ik wil hem ook gebruiken met vst's en cubase tijdens optredens.

Alvast bedankt,

Snorie
bij t inschrijven op SF zou er een boodschap moeten zijn 'vermeld wat je noden en wensen zijn als je om apparatuuradvies vraagt' ;)

dus... voor we je advies kunnen geven moet je zeggen wat je verwacht van die interface. hoeveel in/out's, wel/geen mic preamp's, wel/geen adat, etc. ik kan je nu wel gaan zeggen dat mijn motu 828mk2 een aanrader is maar voor t zelfde geld heb jij nix aan zo'n bak.
 
dat had inderdaad erg handig geweest en sorry voor het ontbreken hiervan. Nou heb je hier wel te maken met iemand die niks tot een beetje van geluidskaarten weet. Maar waarschijnlijk was je daar al opgekomen n.a.v. de vorige vraag. Ik wil hem i.i.g. gaan gebruiken tijdens optredens. Er moeten 3 synths op aangesloten kunnen worden en verder niks. Zo simpel mogelijk en het liefst ook niet zo duur.
Eisen zijn:

-simpel
-goedkoop
-drie synts op kunnen aansluiten en duidelijk want ik ben dan wel jong maar de techniek van tegenwoordig vliegt ook mijn pet te boven.

Ik hoop dat ik je hier genoeg mee geholpen heb,

snorie8>
 
Zijn er ook nog goedkopere opties? Ik vind hem vrij duur en natuurlijk is die super. Maar ik hoef ook niet het beste. Ik zoek gewoon een goede geluidskaart in prijs/kwaliteit. Ik zat te denken aan max. 250 mag er wel iets overheen, maar er natuurlijk ook onder.
 
Origineel geplaatst door snorie
dat had inderdaad erg handig geweest en sorry voor het ontbreken hiervan. Nou heb je hier wel te maken met iemand die niks tot een beetje van geluidskaarten weet. Maar waarschijnlijk was je daar al opgekomen n.a.v. de vorige vraag. Ik wil hem i.i.g. gaan gebruiken tijdens optredens. Er moeten 3 synths op aangesloten kunnen worden en verder niks. Zo simpel mogelijk en het liefst ook niet zo duur.
Eisen zijn:

-simpel
-goedkoop
-drie synts op kunnen aansluiten en duidelijk want ik ben dan wel jong maar de techniek van tegenwoordig vliegt ook mijn pet te boven.

Ik hoop dat ik je hier genoeg mee geholpen heb,

snorie8>

ga je die drie synths zeker altijd simultaan gebruiken? anders kan je evengoed een heel simpele interface (bijvoorbeeld m-audio audiophile) en een goedkoop mengertje nemen...
met drie synth op aansluiten neem ik aan dat je gewoon 3X stereo ingang bedoelt?

bvb de presonus firebox. 290 hier. heel goed FW-bakje met goeie convertors, een knetterharde headphone out, midi, spdif, etc...
 
Het is indd de bedoeling om ze gelijktijdig te gebruiken. Dus alledrie aangesloten tijdens een optreden tegelijkertijd. Maar misschien kan ik dan ook voor die mengert plus goedkope geluidskaart gaan?

snorie.

p.s. had jij mij die mail gestuurd, want daar wil ik best op ingaan. Stuur nog wel een pb.
 
Origineel geplaatst door snorie


p.s. had jij mij die mail gestuurd, want daar wil ik best op ingaan. Stuur nog wel een pb.

klopt was ik.

ja, als je enkel je synths tijdens een optreden tegelijk wil gebruiken, en niet in een opname-omgeving, kan je idd beter een mixer kopen, met dan eventueel een wat kleiner ge-spec'te en dus goedkopere geluidskaart
 
Origineel geplaatst door Maks
klopt was ik.

ja, als je enkel je synths tijdens een optreden tegelijk wil gebruiken, en niet in een opname-omgeving, kan je idd beter een mixer kopen, met dan eventueel een wat kleiner ge-spec'te en dus goedkopere geluidskaart
hangt ervan af, als je live in software wil mixen en fx gebruiken kan je wel beter aparte ingangen hebben hƩ
 
Origineel geplaatst door divi
hangt ervan af, als je live in software wil mixen en fx gebruiken kan je wel beter aparte ingangen hebben hƩ

klopt. ff terug vorige posts gelezen...
 
Ik zit met een vraag...

Ik krijg volgende week mijn Macbook Pro binnen. In het begin ga ik hem alleen gebruiken i.c.m Ableton live voor mijn livesets, later zal ik ook meer gaan produceren i.c.m Logic. Ik zit met het volgende; ik wil met Ableton ook kunnen voorbeluisteren door mn Headphone dus zal ik een externe geluidskaart moeten hebben, maar welke? Als ik ga produceren ga ik dit alleen doen met plugins en niet met externe hardware. Heb ik nu dus een dure geluidskaart nodig of kan ik ook gewoon een goedkope kopen voor alleen het voorbeluisteren? Wat moet ik doen en welke geluidskaart hoort daarbij?
 
een simpele soundcard Ć  la audiophile van m-audio moet volstaan. kan je 1 paar stereo's als headphone PFL-out routen...
 
Macbook externe geluidskaart ja/nee

Macbook externe geluidskaart ja/nee

Ik heb thuis een Macbook. K ben daar tevreden over maar nu wil ik echt gaan opnemen.

Nu kan ik netjes midi opnemen maar afspelen en opnemen naar audio lukt niet. ook is mijn line in net echt precfect.

Nu dacht ik misschien kan ik een USB geluidkaart kopen. Ik heb daar nog geen ervaring mee.

Betekend dat nu dat alles via USB/FireWire gaat. Dus als je de drivers heb geinstalleerd dat je dan ipv ASIO driver de geluidskaart driver selecteerd en dat je dan kan opnemen?

Kan je met een externe geluidskaart ook je midi track overzetten naar audio?

Ik heb nog geen ervaaring. dus wilde weten waar je op moet letten bij het kopen van een externe geluidskaart?

Ik wilde ook Logic Express aanschaffen(ik gebruikte nu garageband). Dus de kaart moet ook goed werken met logic.
 
Je kan nu met je Macbook ook al audio opnemen, hoor, dus wat is het probleem ?

Natuurlijk, een goede USB/FW interface zal een beter geluid geven en ook meer in- en outputs. En ja, je gebruikt dan de driver van de interface.

Ja, je kan dan je miditracks openemen en daarmee omzetten naar audio (maar dat kan je nu ook al).

Als je zo'n apparaat wil kopen moet je vooral bedenken hoeveel je eraan wilt uitgeven en hoeveel in- en outputs je wilt.
USB en FW is beide okee. De profi apparaten zijn eigenlijk allemaal FW, want dat is toch wat sneller en vooral stabieler.

Alle audio-interfaces werken met Logic.
 
Welke geluidskaart gaat goed samen met Logic 7?

Welke geluidskaart gaat goed samen met Logic 7?

Hallo Logic 7.0 gebruikers,

Een dezer dagen ga ik Logic 7 voor mijn Mac aanschaffen omdat Logic Express toch teveel beperkingen met zich meebrengt.

Nu vroeg ik me af welke geluidskaart heel erg goed samengaat met Logic 7, zodat ik daar een keuze in kan maken.


Thanx!
 
Origineel geplaatst door Maks
onderandere motu + mac (en logic) = great

Nog bijzonder type aan te raden? Ik gebruik hem voor het opnemen van gitaar, bas en (andermans) zang.

Thanx
 
Origineel geplaatst door Ferry123
Nog bijzonder type aan te raden? Ik gebruik hem voor het opnemen van gitaar, bas en (andermans) zang.

Thanx

de 'kleinste' is de ultralite
een zeer aan te raden bakje...

kijk bvb ook eens naar de presonus bakjes (inspire1394, firebox)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top