Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Voor mij persoonlijk denk ik niet dat ik voor de volgende 3-4 jaar nog uitgebreidere software nodig heb dan dat er nu beschikbaar is.

Ik denk ook niet dat ineens iedereen gaat beginnen schrijven voor de nieuwere technologie, en de oude zo maar links laat liggen... Ik denk ook niet dat Mac een 10.4 OS zou uitbrengen om er dan totaal van af te stappen binnen dit en 2 jaar... Ok, er zullen software pakketten aangeboden worden die meer vereisen dan de huidige specificaties van de Apple computers, maar dat is toch bij elke computer zo?

Ik denk (jah, hoop eigenlijk) dat ik niet slecht zal zijn met de 1.5GHz PowerBook die ik ga kopen.
Ik heb er op dit forum veel goeds over horen vertellen! En omdat Apple nu in zee gaat met Intel, veranderd niks aan de huidige PowerBook reeks.

JaZz.

(Als ik verkeerd ben, zeg het dan aub... Ik sta op het punt om een PB te kopen, dus... :) )
 
Tja, kom op jongens niet zo somber!
We zouden bijna vergeten wat voor moois ze nu te koop hebben.

Even wat anders, ik doe ook regelmatig wat Photoshop projekten.
Ik vergroot regelmatig beelden naar 2meter hoog en 1 meter breed.
Op mijn G3 B/W 400mhz duurde dit ongeveer 10 minuten, op mijn
dp 1.8 G5 gaat dit in 5 seconden, daar word ik echt blij van.
Buiten alle technische specs en lekker geleuter levert dit mij pure
tijdwinst op als je meerdere van die beelden tegelijk moet doen.
 
Hehe :)

Wat een verschil... Jij bent waarschijnlijk ook blij dat automator er is in het nieuwe OSX?
Heavy, die G5!!!

JaZz.;)
 
Heren, OSX is platformonafhankelijk gescheven en de ontwikkeling van software ligt nu zeker niet stil.

Zelf vind ik het bijzonder jammer dat het PPC platform (voorlopig?) vaarwel is gezegd, vanuit bedrijfsstrategische redenen kan ik het me mss wel voorstellen... afijn.

Links of intrest:

de keynote Apple WWDC 2005 waar het nieuws bekend werd, hoort u zelf van dhr Jobs wat er gat gebeuren en welke gevolgen het heeft.
http://stream.apple.akadns.net/

Een artikeltje op MacOSX.nl
http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1975

Wat MacOS9 betreft, dat is inmiddels redelijk stoneage, 6 jaar na de produktiestop is het ook best begrijpelijk dat de ontwikkeling van het OS volledig tot stilstand komt.
 
Ik wordt er niet gelukkig van, maar het aapje is stiekum al uit de mouw. Natuurlijk speelt het gebrek aan een G5m voor in de pbooks een belangrijke rol, maar onthou deze:

Hardwarematige drm. Die inderdaad, die in de volgende Pentium zit. Jobbemans is nu heel dicht bij iVideoTunes en kan wederom vriend Bill een pak rammel gaan geven.

Voorlopig maak ik me niet zo dik. Ik koop spullen voor wat ze nu doen, wat ik er nu mee doe. Niet voor wat ik er mogelijk in de toekomst mee zou gaan kunnen doen. Hell, ik ben consultant in Microsot Business Solutions producten, ik zit al aan The Dark Side :D
 
The greatest trick the devil pulled off was making people believe he didn't excist. :W
 
even terukomen op 2 jaar wachten of toch niet? De eerste Macs met Intel-inside zullen dus ergens in juni volgend jaar verschijnen. En eind 2007 moeten alle modellen van een Intel voorzien zijn. Volgend jaar misschien dan de nieuwe felbegeerde Powerbook met Pentium M processor kopen?
 
imac g5...??

imac g5...??

Wat denken jullie van de Imac g5,
en hoe zit dat nu eigenlijk met de compatibiliteit met de pc?????

zou graag meer weten, en kan je een g5 vergelijken met kracht met een p4??

Is het "beter" voor audiotoepassingen?..

cheerz
 
Hey,

ik heb me dit weekend een PowerBook gekocht.
Al even wat uitgeprobeert enzo, en ik moet zeggen, WOW... :D

Ik heb echter één klein vraagje.
Ik heb een standalone programma'tje dat effecten in realtime op alles zet wat door m'n line-in binnenkomt... Nu...
Bij Windows (sorry) had je meestal bij instellingen een optie 'Opnemen > Stereo Mix'
Ik kan nu enkel de line in benutten, of de ingebouwde speaker...
Iemand ideetjes?

JaZz.
 
grapje
 

Attachments

  • macintel.jpg
    macintel.jpg
    27,8 KB · Bekeken: 60
Origineel geplaatst door JaZzMaN251
Hey,

ik heb me dit weekend een PowerBook gekocht.
Al even wat uitgeprobeert enzo, en ik moet zeggen, WOW... :D

Ik heb echter één klein vraagje.
Ik heb een standalone programma'tje dat effecten in realtime op alles zet wat door m'n line-in binnenkomt... Nu...
Bij Windows (sorry) had je meestal bij instellingen een optie 'Opnemen > Stereo Mix'
Ik kan nu enkel de line in benutten, of de ingebouwde speaker...
Iemand ideetjes?

JaZz.

Welk standalone progje?
 
Origineel geplaatst door mikemix
Welk standalone progje?

NI Guitar Rig

Maar nu kom ik net op het idee om gewoon de plugin ervan te gebruiken... Sorry, ik was nog niet goed wakker...

Groeten,

JaZz.
 
Origineel geplaatst door JaZzMaN251
Hey,

ik heb me dit weekend een PowerBook gekocht.
Al even wat uitgeprobeert enzo, en ik moet zeggen, WOW... :D

Ik heb echter één klein vraagje.
Ik heb een standalone programma'tje dat effecten in realtime op alles zet wat door m'n line-in binnenkomt... Nu...
Bij Windows (sorry) had je meestal bij instellingen een optie 'Opnemen > Stereo Mix'
Ik kan nu enkel de line in benutten, of de ingebouwde speaker...
Iemand ideetjes?

JaZz.

mooi!

een 12 of 15 inch?
 
Origineel geplaatst door dj discodeluxe
mooi!

een 12 of 15 inch?

De volledige 12"!

Vrij makkelijk mee te nemen, alles is nog leesbaar (voor mij)... Conclusie -> JaZz is tevreden...

JaZz. :)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top