Ik heb de nieuwe K2061 onder mn vingers

aletius

Ingeburgerd
Sooo happy hier. De nieuwe k2061 van kurzweil is zojuist binnen gekomen. Wat een heerlijk retro ding met natuurlijk bizar veel mogelijkheden.

Eerste gevoel lange opstarttijd - of ben ik heel ongduldig :-)

Doet me heel erg veel denken aan de K2000, veel meer dan aan de pc361. De toetsen spelen heerlijk, echt de k2000 feel. De besturing is (tov pc3k7) een stuk eenvoudiger, omdat er ook veel meer knoppen op zitten dus veel directer bewerken. Ik ben benieuwd maar vooral ontzettend blij dat kurzweil na meer dan 15 jaar weer met een 61 board aankomt.... eindelijk !

Proficiat .

Een gebruiker op gearspace die ook net een k2061 heeft ontvangen beweerd dat het gehele frontpaneel van plastic is , enkel de onderkant is van metaal .

Kan je dit beamen ?

I meen mij te herinneren dat de k2061 all metal ging zijn , in elk k geval zo stond het vermeld op de site .
Btw , de k0261 heef evenveel gemeen met de k2000 als de k2700 , in mijn opinie gwoon marketing talk
1.jpg

Keyboard van de K2000 speelt echt lekker dit mede omdat hoeken van de toetsen zijn afgerond, wat betreft geluid klinkt de Kurzweil k2000
uniek, komt een deel door de Digitech 128 chip in de K2000, deze nam nogal wat ruis mee in het signaal en dit geeft de K2000 wat karakter,
kurzweil is later overgestapt op hun eigen effectunit, k2000 geluiden overzetten op een nieuwe generatie zoals de K2600 was dan ook een teleurstelling al heeft de k2600 dan van zichzelf ook weer een uniek geluid, veel plezier met de k2061 :okdan:

Ik begrijp de charme van de digitech uit de K2000. Maar de KSP afgeleide Effect processor in de nieuwere synths is vele malen beter (configureerbaar)

Back