Akkoord in intro 'Let it happen' van Tame Impala

Post Rock

Ingeburgerd
Hi,

Ik probeer het gitaarakkoord te vinden (c.q. vingerzetting) van het akkoord dat Kevin Parker van Tame Impala speelt in het intro van 'Let it happen'. Ik had ergens gelezen dat het een G#sus4 akkoord is maar Google geeft aan dat dat fout is en het wwn G#majeur7 is. Als je kijkt naar de uitvoering op YouTube: zie je op 6 seconden vanaf het begin Kevin het akkoord ergens tussen fret 8 en 10 pakken. Weet iemand hoe je dit akkoord speelt?

Chatgpt zegt dit:
  • Het nummer staat in de toonsoort B minor.
  • De opening is vrij kenmerkend met een synth-geluid en subtiele gitaartexturen, maar als je het op gitaar zou willen meespelen of analyseren qua harmonie, dan is het akkoordenschema gebaseerd rond Bm, gevolgd door akkoorden zoals F#7, Em7, en A.
Mischien f#7 is 9de fret.

Ik hoor helemaal geen akkoord. Ik hoor de gitaar alleen maar een C# spelen over de akkoorden die klinken vanuit de synths en bas. De akkoorden zijn A, F#m, G#sus4, G# (de sus4 is een voorhoudings akkoord, die zijn C# schuift naar een B# (C)). Die gitaar lijkt die B# niet te spelen, maar is wat vaag omdat hij ergens wel wat buigt lijkt het.

Dank voor jullie reactie. Ik kan het denk ik niet duidelijk maken. Vanaf 6 seconden valt Kevin Parker toch in met die gitaar riedel? Dit is 1 akkoord met in ieder geval een c# op de hoge E snaar.

Ja die bedoel ik ook. Maar als ik dan luister wat er gespeeld wordt is dat maar 1 noot (de C#) Geen akkoord. De rest van de snaren mute hij waarschijnlijk.

Edit. Het is een octaaf. Die pink staat idd ook op een C#. Maar zeker geen andere noten.

Dit. Pink dus op de 14e fret B snaar, wijsvinger 11e fret D snaar.. (excuus voor mijn spel. Ik ben GEEN gitarist!:D)

Attachments

• IMG_1153.mov
    10,1 MB
Laatst gewijzigd:
Back