Geschikt MIDI keyboard bij Moog Mavis

Ik zie nu dat mijn huidige keyboardje ook een MIDI DIN uitgang heeft (naast de USB MIDI uitgang). Dat verandert de zaak...
 
En laat de Mother-32 (in tegenstelling tot de Mavis) nu een MIDI DIN ingang hebben. De Mother-32 kan dus eenvoudig via een DIN-snoertje aan mijn keyboard gekoppeld worden. En zo begin ik toch weer te twijfelen of ik niet beter die moeder in huis kan halen. Ik word gek... :?
 
Nog vergeten te vermelden:

Ik heb geen ruimte voor een breed keyboard, dus het moet een keyboardje van twee octaven zijn.
483 x 190 x 60 mm zijn de maten van je Q25 keyboard.

485 x 140 x 55 mm zijn de maten van de Arturia keystep en is 2.5 octaaf,
die twee mm meer in breedte zal niet het probleem zijn denk ik.
 
483 x 190 x 60 mm zijn de maten van je Q25 keyboard.

485 x 140 x 55 mm zijn de maten van de Arturia keystep en is 2.5 octaaf,
die twee mm meer in breedte zal niet het probleem zijn denk ik.

Goed - heb het nog weer eens nagekeken en het moet inderdaad kunnen.
 
451 x 180 x 52 mm voor de MPK mini plus. ;)

Voor deze is het me niet duidelijk of die ook de velocity via MIDI doorgeeft. Maar ik weet ook niet of de Mavis zelf wel velocity sensitive is...
 
451 x 180 x 52 mm voor de MPK mini plus. ;)
Heeft alleen geen midi output middels 5 pin din en geen cv, gate en trigger uitgangen.
Alleen midi via usb.
Dus niet bruikbaar voor het aansturen van de moog mavis.
 
Dank voor alle antwoorden! Ik heb wat dingen opgezocht en video's gekeken, maar zo raak ik op een spoor waar ik helemaal niet op wil. Mijn bedoeling was de Mavis te kiezen om zo ook een leuk speeltje van Moog te hebben zonder dat ik daar weer extra bijkomende spullen voor zou hoeven aan te schaffen of mij in zaken rondom keyboards zou hoeven te verdiepen (die mij niet interesseren). Uiteindelijk blijkt het veel eenvoudiger als ik toch de Mother-32 koop, want daarop kan ik zonder verder gedoe het keyboard (de Alesis Q-25) aansluiten dat ik nu al heb. Tenminste - dat zal ik voor de zekerheid nog even nazoeken...
 
Heeft alleen geen midi output middels 5 pin din en geen cv, gate en trigger uitgangen.

Eh.....jawel dus!


Scherm­afbeelding 2024-09-15 om 20.13.03.png
 
Dank voor alle antwoorden! Ik heb wat dingen opgezocht en video's gekeken, maar zo raak ik op een spoor waar ik helemaal niet op wil. Mijn bedoeling was de Mavis te kiezen om zo ook een leuk speeltje van Moog te hebben zonder dat ik daar weer extra bijkomende spullen voor zou hoeven aan te schaffen of mij in zaken rondom keyboards zou hoeven te verdiepen (die mij niet interesseren). Uiteindelijk blijkt het veel eenvoudiger als ik toch de Mother-32 koop, want daarop kan ik zonder verder gedoe het keyboard (de Alesis Q-25) aansluiten dat ik nu al heb. Tenminste - dat zal ik voor de zekerheid nog even nazoeken...
Waarom start je dan een topic met de vraag als tittel,

Geschikt MIDI keyboard bij Moog Mavis​


Sorry maar ben nu het spoor bijster.
 
Proghead moet keuzes maken zonder echt ervaring te hebben met een audio studio en gear verslaving (al komt ie langzaam in de buurt;)
 
Geen flauw idee of het werkt... long shot..
maar zat te denken als je al een toetsenboord hebt....die korg SQ1 sequencers... die hebben ook een CV midi kabel er bij... kan je zo iets niet gebruiken?
Input midi...en dat ie CV uitgeeft zonder de sequencer modus te moeten gebruiken??

Heb zo een ding hier liggen, maar nog nooit gebruikt.... iemand zal dat vast hier weten???
 
Waarom start je dan een topic met de vraag als tittel,

Geschikt MIDI keyboard bij Moog Mavis​


Sorry maar ben nu het spoor bijster.

Ja - sorry. Ik dacht na het kijken van al die video's over Moog semimodulars de knoop te kunnen doorhakken door simpelweg de Mavis te kiezen. Klein maar fijn. En toen wilde ik er ook wat vaart achter zetten. Mijn houding was er dus een van nu moet je even doorpakken, geen gezeur verder. Niet realiserend wat er allemaal bij komt kijken om nog weer een tweede keyboard aan te schaffen. En toen bleken die keyboards bij het bekijken van video's daarover ook nog veel ingewikkelder dan het keyboardje dat ik al heb. En met allerhande toeters en bellen waar ik helemaal niet op zit te wachten. En smalle toetsen waar ik met mijn slechte motoriek vrijwel zeker problemen mee zou krijgen. Ik moet hier in mijn nederige stulpje toch al woekeren met de ruimte, en zo'n tweede keyboard neemt wel ruimte in waar ook iets anders had kunnen staan. Gaandeweg nam mijn weerzin toe, en vroeg ik mij af of de Mavis mij de aanschaf van zo'n tweede keyboard wel waard was. En het antwoord daarop werd dus nee. Er zijn nu twee opties over: toch de Mavis kopen maar 'm dan maar zonder extern keyboard gebruiken, of de Mother-32 kopen waar mijn huidige keyboard (waarschijnlijk) voor volstaat.
 
Geen flauw idee of het werkt... long shot..
maar zat te denken als je al een toetsenboord hebt....die korg SQ1 sequencers... die hebben ook een CV midi kabel er bij... kan je zo iets niet gebruiken?
Input midi...en dat ie CV uitgeeft zonder de sequencer modus te moeten gebruiken??

Heb zo een ding hier liggen, maar nog nooit gebruikt.... iemand zal dat vast hier weten???

De Korg SQ-1 heb ik, maar je wilt hem dus als MIDI interface gebruiken...?
 
Als dat mogelijk is,...

Dacht, hij neemt toch midi in aan??
Dan kan hij dat ook misschien live CV signaal er uit gooien??

Dus als je al een toetsenboord hebt... zo dat toch ideaal zijn als dat werkt???
 
Persoonlijk zou ik de keuze voor een Mavis of een Mother-32 primair laten afhangen aan wat die instrumenten kunnen. Niet voor iets dat secundair is, zoals het keyboardje die daar bij past. Kleine toetsjes die weliswaar niet zo handig zijn, maar past bijvoorbeeld toevallig de "weerzinwekkende" met een prettig prijsje, de Behringer Swing? Voor nu dat dan maar, gewoon iets kiezen waarmee je nu verder kunt voor een laag bedrag, het geen invloed heeft op de primaire keuze voor wat je wil en in de toekomst, rijker door de ervaring met deze tijdelijke oplossing, iets kunt kiezen dat echt goed voor je werkt.
 
Ik stelde de Arturia keystep voor omdat je het had over het aanschaffen van een midi2cv module, met de gedachte dat je geen ruimte hebt in je rack, zo’n keyboard cv, velocity, gate en trigger mogelijkheden heeft én omdat een dergelijk keyboard globaal net zo duur is als een midi2cv module.
Tevens heeft de Arturia keystep een sequencer en arpeggiator aan boord.
 
Als dat mogelijk is,...

Dacht, hij neemt toch midi in aan??
Dan kan hij dat ook misschien live CV signaal er uit gooien??

Dus als je al een toetsenboord hebt... zo dat toch ideaal zijn als dat werkt???

Ik zat al te typen dat het niet kan, toen mijn oog viel op de paragraaf in de Manual waar staat hoe het moet. Zal even kijken of ik er ook een link naartoe kan vinden.
 
Ik stelde de Arturia keystep voor omdat je het had over het aanschaffen van een midi2cv module, met de gedachte dat je geen ruimte hebt in je rack, zo’n keyboard cv, velocity, gate en trigger mogelijkheden heeft én omdat een dergelijk keyboard globaal net zo duur is als een midi2cv module.
Tevens heeft de Arturia keystep een sequencer en arpeggiator aan boord.

Ja inderdaad. Dank voor de tip. Probleem is dat ik zelf nog niet goed weet wat ik wil. Daar komt bij dat ik nu heel weinig ruimte meer over heb in mijn Eurorack en in mijn woning wat het extra moeilijk maakt om te kiezen wat er nog wel en wat er niet meer bij gaat komen.
 
Back
Top