Boek met alle Moog synths?

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 februari 2019
Berichten
6.534
Locatie
Zeist
Bestaat er een boek waarin alle Moog synths t/m in elk geval de Subharmonicon beschreven worden?
 
Ik ken qua recente boeken eigenlijk alleen de Minimoog en Patch & Tweak with Moog boeken van Bjooks. In de laatste komt de Subharmonicon wel aan bod. Voor zover mij bekend is er geen totaaloverzicht. Zijn wel mooie boeken van Bjooks,ik heb er zelf ook een paar (waaronder die Patch & Tweak).

 
Laatst gewijzigd:
Hm - dan is die PATCH & TWEAK with Moog misschien toch wel iets voor mij...

Het zijn inderdaad heel mooie en degelijk boeken van Bjooks.
 
Die Patch and Tweak with Moog heb ik even in huis gehad, het is een gateway to hell, het is gemaakt om je gans de boel te doen kopen want ze tonen vooral hoe je ze (de moogs) samen gebruikt. Hij was snel verkocht :D en ik kocht n Prodigy en dat zal zo blijven. De rest komt er niet in hehe
 
Die Patch and Tweak with Moog heb ik even in huis gehad, het is een gateway to hell, het is gemaakt om je gans de boel te doen kopen want ze tonen vooral hoe je ze (de moogs) samen gebruikt. Hij was snel verkocht :D en ik kocht n Prodigy en dat zal zo blijven. De rest komt er niet in hehe

Dat is heel jammer, want dan heb ik er niets aan. Ik zoek juist een boek waarin die synths als op zichzelf staande instrumenten behandeld worden zodat hun specifieke karakter en plus- en minpunten goed uitkomen.
 
Het had net zo goed over de afzonderlijke semimodular Moog synths kunnen gaan, met eventueel dan nog een slothoofdstuk waarin ze aan elkaar geknoopt worden. Zo'n boek had ik wel leuk gevonden.
 
Ach de patch and shizzle met korg meldt in gans de boek niet een keer de sq10

Wat een fail
 
Er staan ook best veel patches-per-instrument in het Patch & Tweak with Moog boek, maar de lol van (semi)modular zit juist in het aan elkaar knopen van van alles dus logisch dat er nogal wat voorbeelden zijn waar meerdere toestellen worden gebruikt. Als je echt wil weten wat de sterke en zwakke punten en karaktereigenschappen per model zijn kun je beter de LoopOp (om maar een voorbeeld te noemen, die is altijd nogal grondig) reviews op Youtube bekijken, weet je ook meteen hoe ze klinken.
 
Ik denk dat de Multimoog jou het meest zal aanspreken. Maar een synth leer je niet uit een boek. Auto’s en vrouwen ook niet.

Nee - dat is geen semimodular, laat staan een modular. Voor een toetsenist is de Multimoog wellicht leuk maar voor mij niet.
 
Hm , dat wastoch ook niet de vraag? Ik dacht dat ik die DFAM een domme doos zou vinden. Nu ik ‘m gebruik kan ik er haast niet vanaf blijven
 
Ik heb al begrepen dat zo'n boek waarschijnlijk niet bestaat, en dat het boek dat het dichtst in de buurt komt onvoldoende ingaat op de specifieke synths. Niet leuk maar dat is dan zo. Daarom ben ik nu de door Nap voorgestelde video's aan het bekijken, wat ook nuttige info biedt. Geen probleem dus. ;)
 
Back
Top