Studio monitoren plakt aan de buitenkant HEDD Type 5

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Lid sinds
2 april 2004
Berichten
1.422
Locatie
Obdam (NL)
Hallo allemaal,

Ik zit met een klein probleempje mijn monitor speakers HEDD type 5 beginnen aan bovenkant en aan de zijkant te plakken het zelfde als je een sticker verwijderd!

Nu is mijn vraag hoe kan ik dit nu het beste schoonmaken zo dat die niet meer gaat plakken ?

Ik hoor graag wat jullie advies is ?
 
Ik dacht dat IPA helpt maar ik zou het eens vragen aan de fabrikant zelf. Wel naar zeg!
 
Als het om schmutzigheid gaat, ga ik alles te lijf met glassex. Tast nooit iets aan wat ik niet wil, haalt alles weg wat waar ik vanaf wil.
 
Als eerste zou ik het met microvezel doekje en een lauw sopje met afwasmiddel proberen.
Ik zal wel niet enige zijn die hier last van heb ?
Dit ga ik zeker testen of dat werk!
 
Ik had al ff gegoogled op sticky hedd monitor maar weinig hits
 
Tis wel een raar kunstof wat er omheem zit, bij mij plakken ze nog niet echt, maar kan me wel voorstellen dat het een keer gaat gebeuren.
 
Tis wel een raar kunstof wat er omheem zit, bij mij plakken ze nog niet echt, maar kan me wel voorstellen dat het een keer gaat gebeuren.
Het zou zo jammer zijn om voor dit probleem om hier voor nieuwe monitoring aan te schaffen!

HEDD monitoren zijn niet goedkoop ik kon namelijk via dit forum voor € 600,- euro aan HEDD type 5 monitoren overnemen.
 
Waarom zou je hiervoor nieuwe halen? Doet niks af aan de werking toch? Mijn platenspelers wil je ook niet oppakken vanwege het smerige plastic, maar goed, dat doe ik dan gelukkig ook vrij weinig (net zoals die hedds)
 
Is dit ook een rubber achtige coating? Snap niet dat fabrikanten die rubberen coating nog blijven gebruiken.

Mijn eerste kennismaking met het sticky fenomeen was een saitek flight hotas, ergens rond 2003 gekocht.

Met de wetenschap dat de coating ooit een keer gaat plakken heb ik toch een paar jaar geleden de akai force gekocht, nu maar hopen dat het meevalt. Het lijkt erop dat je het "veroudering" proces kan beinvloeden. De knoppen van een ni maschine welke altijd in een laptop tas zat zijn ook plakkerig geworden. De zelfde ni maschine welke altijd op het bureau heeft gestaan niet.

Ook 2 x een ableton push 1, beiden nog niet plakkerig.

Die coating zou verboden moeten worden.
 
Ik weetvan een fabrikant van veiligheidsschoenen dat hun zolen na jaren uit elkaar vallen als je ze NIEUW in de doos in stock warm en donker laat staat. Je moet ze gebruiken, dan blijven ze goed. Ze hebben behoefte aan daglicht was de uitleg.
 
Is het van die hippe rubberachtige coating? Die oa ook op de Keith McMillen producten zit? Da’s mooi kut. IPA kan helpen, zegt men. Nooit geprobeerd. Die Qunexus van mij is niet om aan te raken, zo vies voelt dat.
 
Het is de coating die HEDD heeft gebruikt op de monitoren. Je bent niet de enige die er last van heeft (vriend van me heeft het op zijn HEDD type 07), en HEDD is niet de enige fabrikant die dit soort coating heeft gebruikt. De Ableton Push controllers bijvoorbeeld ontwikkelen dit "probleem" ook, en in het verleden had je de Waldorf Microwave die iets dergelijks had. Google maar eens op NEXTEL coating.

Voor de werking maakt het niet uit. Als je verder niet aan de monitoren hoeft te zitten zou ik het zo laten. Wil je het per sé oplossen, dan kun je met oplosmiddel de coating helemaal verwijderen en de boxen opnieuw spuiten (of laten spuiten). Veel werk dus relatief duur grapje.
 
  • Duimpje
Duimpjes: RSB
Een niet al te pluizig doekje gebruiken en glassex achtig spul is het eerste dat ik zou proberen. Lukt dat niet, dan iets heftigers als een paar drupjes direct of ander ontvettend spul zou stap 2 zijn. Heb t ooit gehad met de knoppen van m’n digitone waar van alles aan bleef kleven (m’n swifferpluim). Nadat ik de knoppen redelijk had afgedaan met glassex is t minder, maar nog niet helemaal weg…


In de zon zetten heb ik nog niet geprobeerd.
 
ik wil wel n set plakkerige hedds 07 voor n prikje, ik schuur ze af (mss is zandstralen een optie) en lak ze met n spuitbusje :D

Uiteindelijk zit t in je hoofd toch, ik vond een roland TR8 een draak, heb m gelakt en geschuurd, nu vind ik m mooi. Wat kan mij de waarde 2ehands schelen, hij mag blijven. Zou ik ook doen met hedds
 
Dat zal ook best kloppen, maar de eerste paar oplossingen zullen niet zo goed werken en daarmee veroorzaak je wel permanente schade aan de huidige staat. Dus je gaat van allen maar een beetje plakkerig naar "tijdelijk minder plakkerig maar wel zichtbare (kleurverschil) vlekken". Uiteindelijk kom je toch uit bij de agressievere oplosmiddelen en vervolgens terug mooi maken door te spuiten.
 
  • Duimpje
Duimpjes: RSB
ik wil wel n set plakkerige hedds 07 voor n prikje, ik schuur ze af (mss is zandstralen een optie) en lak ze met n spuitbusje :D

Uiteindelijk zit t in je hoofd toch, ik vond een roland TR8 een draak, heb m gelakt en geschuurd, nu vind ik m mooi. Wat kan mij de waarde 2ehands schelen, hij mag blijven. Zou ik ook doen met hedds
Zeker waar, zelf zie ik ze iig voorlopig niet gaan. Zelfde dus met mijn superoem platenspelers, boeit niet zoveel dat de onderkant plakt :)
 
Back
Top