Microwave 1 Plugin

De Microwave definieerde hybride synthese op zijn best met zijn unieke interpretatie van wavetable synthese gecombineerd met analoge filters. Nu brengt Waldorf Music dit magische instrument terug naar digitale werkstations wereldwijd met de release van de Microwave 1 Plug-in.

1724345897944.png
 
ow ja hiero sysex files van originele roms/rams en de bende
Voor al onze sysex sletjes :)
 

Attachments

  • SOUND CARDS.zip
    633,9 KB · Bekeken: 34
avenger vind ik meer een auto-accompany plugin dan een instrument. Een soort modern draaiorgel.
Serum sound vind ik helemaal niets, die UI is ook mij te hyper. te modern voor mijn smaak. Ik doe alleen maar retro stijl en daar zijn deze ouwe digibakken echt heel goed voor (net als de wavestation/m1/d50/Sq80/dx7 en al die digitale meuk)

Dit nodigt uit, gewoon wat presets skippen en je blijft gewoon een half uur hangen omdat het zo tof klinkt.
 
Wat kan deze synth anders dan bijvoorbeeld de Avenger of Serum, beide synths die ook met wavetables kunnen werken?
Die synths die je noemt (en Vital hoort ook in dat rijtje thuis) zijn natuurlijk monsters tov deze simpele synth, dat is dan ook geen reden lijkt me om voor de Microwave te gaan. Het gaaf hier dus om de sound….
 
Die synths die je noemt (en Vital hoort ook in dat rijtje thuis) zijn natuurlijk monsters tov deze simpele synth, dat is dan ook geen reden lijkt me om voor de Microwave te gaan. Het gaaf hier dus om de sound….
less is more in dit geval ook.
Avenger wilt gewoon teveel in-een. een soort philips soundmixer met ingebouwd tostiijzer, zelfde vind ik voor serum/vital inderdaad. Soms heb je gewoon geen 4 envs/lfos nodig (eigenlijk nooit dus).
 
less is more in dit geval ook.
Avenger wilt gewoon teveel in-een. een soort philips soundmixer met ingebouwd tostiijzer, zelfde vind ik voor serum/vital inderdaad. Soms heb je gewoon geen 4 envs/lfos nodig (eigenlijk nooit dus).
Ligt er helemaal wat voor muziek je wil maken, als je een dubstep of dnb patch wil maken dan zijn de tig LFO’s van serum (en al zijn FX, filters, wave table editor, modulators etc) echt wel een uitkomst
 
Ligt er helemaal wat voor muziek je wil maken, als je een dubstep of dnb patch wil maken dan zijn de tig LFO’s van serum (en al zijn FX, filters, wave table editor, modulators etc) echt wel een uitkomst
psies dat bedoel ik dus :D
 
ik heb nu een dikke zombi drone uit dat ding, dat is gewoon te gevaarlijk om te uploaden, ben bang dat het besmettelijk is.
 
ik heb nu een dikke zombi drone uit dat ding, dat is gewoon te gevaarlijk om te uploaden, ben bang dat het besmettelijk is.


Dooeeen! :D

Serum vind ik ook wel heel top maar in het algmeen zijn de geluiden wat agressief achtig. De MW is dan wat meer het introverte broertje in dat opzicht.

Het mooie van de MW sound is dat het niet overweldigend aanwezig is maar toch altijd goed in de mix ligt. Bassen zijn bijv echt groovy aanwezig zonder dat je hele laag freq spectrum helemaal is volgelopen.
 
avenger vind ik meer een auto-accompany plugin dan een instrument. Een soort modern draaiorgel.
Dan doe je Avenger toch echt tekort, al snap ik wel dat veel mensen zo denken. Maar als je door de gelikte '1 vinger tracks' presets heenkijkt zit daar een enorme krachtige, uitgebreide en erg goed klinkende synth onder. Het wordt een beetje gemarket als een instant hit generator (zeker met al die genre expansion packs), maar de engine die eronder ligt kan zich meten met "power synths" als Omnisphere, Falcon of Serum.
 
Dit nodigt uit, gewoon wat presets skippen en je blijft gewoon een half uur hangen omdat het zo tof klinkt.
Zo'n beetje alle presets in Avenger maken gebruik van de sequencer, die overigens wel super toffe features heeft.. maar je moet er 'n beetje induiken.... een 303 zonder sequencer is ook maar saai als synth als je em zou bespelen.. :P
Avenger heeft niets met een arranger keyboard of auto accompany te maken. Je kunt de sequence hooguit transposen met een keyboard, maar hij past de sequence niet aan op de ingegeven akkoorden, zoals een arpeggiator in Waldorf Q dat bv wel doet.
 
MW1 - M is ca 1000 - 1200, dus in die zin, je krijgt er ook echt wat voor.
That is not sound logic. Een hardware synth met alle mogelijkheden van Vital zou misschien €3000 kosten of meer. Moet Vital dan €300 kosten? Maar goed. Fabrikant bepaalt de prijs en de markt bepaald of dat een goede waarde/prijsverhouding is of niet. Voor mij persoonlijk echt niet. Maar er zullen er vast veel zijn die dat wel vinden en mogelijk zijn dat allemaal mensen die al wat met Waldorf hebben of zelf de MW1 hardware hebben gehad.
 
That is not sound logic. Een hardware synth met alle mogelijkheden van Vital zou misschien €3000 kosten of meer. Moet Vital dan €300 kosten? Maar goed. Fabrikant bepaalt de prijs en de markt bepaald of dat een goede waarde/prijsverhouding is of niet. Voor mij persoonlijk echt niet. Maar er zullen er vast veel zijn die dat wel vinden en mogelijk zijn dat allemaal mensen die al wat met Waldorf hebben of zelf de MW1 hardware hebben gehad.

Of iets de gevraagde prijs waard is is natuurlijk het persoonlijk. Waldorf zit wel altijd aan de hoge kant met de software, Largo is nog steeds 155 euro, en dat was (imo) een wat matige ripoff van de Blofeld. Ook de hardware van Waldorf is niet echt budget te noemen, ik denk dat medewerkers daar gewoon lekker verdienen en anders komen ze gewoon niet uit met lagere prijzen.
 
€119 is toch niet veel als het een echt goede en officiële versie is van een gewilde, historische synth door de originele fabrikant? Als je niks met Waldorf of de Microwave hebt (zoals ik) ben je niet echt de doelgroep denk ik. Maar een idiote prijs is het toch zeker niet.
 
Nou ik vind per definitie plug-ins niet meer dan 25,- waard meer met alles wat er speelt. M’n laatste plug-in was wel de ppg v3. van Waldorf op knobcloud
 
destijds was waldorf ook aan het hogere segment qua HW synths
Ik kon destijds alleen een microQ betalen....snik
 
Back
Top