9u 60hp modular uitbreiden

Tierelantijn

Gibberish
Lid sinds
27 januari 2020
Berichten
866
Locatie
Utrecht
Screenshot_20240806_201817_Chrome.jpg

Dit is mijn 9u 60hp eurorack. Links onder heb ik in het echt nog een 2hp mult en lfo...

Ik gebruik mijn eurorack nu vooral in combinatie met mijn moog grandmother, maar wil het gaan aansturen met een Korg SQ-64. De SQ-64 heeft 2x (pitch, gate, mod) en 8x trigger out. Ik wil dus ipv mijn eurorack te gebruiken voor het opnemen van mono voices het gaan gebruiken om er arrangementen op te maken met 2x monosynth en max 8 drum geluiden.

Nou ben ik zelf best blij met wat ik heb, maar overweeg ik binnenkort eens een keer uit te breiden. Dus ik wil wel wat advies eigenlijk. Het moog 4 tier rack heb ik al. Ik wil de mix niet maken in mijn eurorack, maar met losse sporen in mijn mixer of DAW.

Ik wil sowieso 2 of meer vca's erbij kopen. Misschien een digitaal multi effect... drum modules... ouput module? Ik heb al een 12 hp? Dreadbox Dystopia (noise en bitcrush) module gekocht die onderweg is.
Naast mijn eurorack staat ook een 0 coast om te patchen. Ik overweeg tzt ook een Proton/Neutron of Taiga...

Er komt hooguit 60HP bij (minus nog een behringer psu) en geld speelt wel een rol helaas!

Edit: net geleerd dat ik een elec gitaar op de dreadbox nostalgia delay kan aansluiten, dus daar ga ik geen module meer voor halen...
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind deze wel interessant:
Screenshot_20240807_123425_Chrome.jpg


Ben benieuwd of iemand me kan vertellen wat een manual gate is? Kan je die knop dan zolang ingedrukt houden als dat je de gate length wil? En wat is cvt? Een trigger? Enneh wat is cv duck? Is dat voor side chaining?
 
Een goede drummodule kan bijv de Quad Drum zijn, 4 voices die je mooi hands on kan bespelen en het ding heeft een eigen mixer waarop je oa panning, volume, enz kan regelen en er zit nog een lfo op die je kan gebruiken op de voices, op de bijbehorende SD card staan allerlei sounds die je op je voices kan selecteren en je kan op die manier ook je eigen samples er op zetten, dat maakt 'm veelzijdig ook.
Goede sequencer erbij en gaan met de banaan.




 
Laatst gewijzigd:
Een goede drummodule kan bijv de Quad Drum zijn, 4 voices die je mooi hands on kan bespelen en het ding heeft een eigen mixer waarop je oa panning, volume, enz kan regelen en er zit nog een lfo op die je kan gebruiken op de voices, op de bijbehorende SD card staan allerlei sounds die je op je voices kan selecteren en je kan op die manier ook je eigen samples er op zetten, dat maakt 'm veelzijdig ook.
Goede sequencer erbij en gaan met de banaan.


Pfff dat is wel heel erg nice. Wel een beetje aan de prijs ook. Ik zie dat er ook een expander is, waar is die goed voor?
Edit: laat maar, ik hen het opgezocht. O.a. 2 extra voices of 4 individual outputs.
 
Pfff dat is wel heel erg nice. Wel een beetje aan de prijs ook.
Misschien niet de goedkoopste maar hij is wel lekker om live te bedienen of thuis mee te jammen natuurlijk.
Je kan ook aparte voices kick, hat enz kopen maar als je het bij elkaar optelt ben je ook weer duur uit en bij deze kan je van alles op de sd card zetten dus je zit niet vast aan enkele sounds en je kan lekker je sounds sculpten, ik vind 'm tof al was ie wat aan de prijs want doordat je van sounds kan wisselen houdt het nooit op met variaties.
Ik zie dat er ook een expander is, waar is die goed voor?
Met de expander kan je nog een paar voices erbij gebruiken, ik heb 'm niet dus over de expander kan ik je niets vertellen.
 
Dit is waar ik nu aan denk, zie plaatje. De dreadbox drips vervang ik waarschijnlijk nog met een Quad drum, maar twijfel nog, want hou van analoog.
Verder de Dreadbox Dystopia en soundforce s-707 al gekocht voor mooie tweedehands prijsjes.
Wil graag een tweede dreadbox vco, dreadbox phaser en een zooitje vca's en envelopes (ws Doepfer) omdat ik daar onverantwoordelijk weinig van heb. Als laatse denk ik een oscilloscoopje al overweeg ik ook effectenmodule.
Screenshot_20240813_220043_Chrome.jpg
 
Naast de quad drum vind ik deze ook interessant als vervanger voor de drips:
1723628126441.png

De Vermona Twincussion

Of de Leploop Multicassa 4ch


Passen allebei precies waardoor ik het zwarte blankpanel bovenin kan verwijderen. Eigenlijk wil ik die multicassa 4ch, maar het is me nig niet helemaal duidelijk hoe je die uberhaupt kan kopen.
 
Laatst gewijzigd:
Weinig interesse, maar we posten gewoon door. Nu uitgekomen op deze samenstelling na wikken en wegen:

Screenshot_20240817_140258_Chrome.jpg

T.a.v. huidige setup:
Weg ->
Dreadbox Drips, 2HP tune
Erbij ->
Al gekocht: Dreadbox Dystopia en S-707
Nog aan te schaffen: Dreadbox Hysteria (1 extra), Function Junction, 2HP bell, 2hp Dual VCA, 2h ADSR, Behringer CP1A PSU, VMPE Quad Drum

De Quad Drum doet nog veel meer dan samples spelen, dat was me niet meteen duidelijk, maakt het toch wel erg interessant!

Wordt je blij van mijn keuzes of bijvoorbeeld enorm boos, laat het weten...
 
Beter. Ziet er niet verkeerd uit! Zo op 't eerste gezicht mooie balans tussen "straight" patchen en weten wat je kan verwachten, en een experimentele rabbithole.

Wel een beetje "droog" misschien - mocht 't een stand-alone kistje worden, is de Pico DSP misschien een goeie, voor wat extra galm of delay.

En je zit ruim in de klankbronnen, bij bij ruimte-tekort zou ik daar eentje van opofferen.
 
De Quad Drum doet nog veel meer dan samples spelen, dat was me niet meteen duidelijk, maakt het toch wel erg interessant!
Leuk dat deze je aanspreekt, heb je wel 'ns gedacht aan een joystick dat maakt je setup nog meer hands on, lekker pielen is gewoon leuk.
Ik heb de Erica maar de meest complete is denk ik de Tesseract Stonk, @MstrFX heeft deze en die bevalt 'm goed geloof ik.

 
Als je de kans hebt en de financiën het toelaten zou ik de expander voor de Quad drum erbij prikken. Geeft je niet alleen alle vier de stemmen een eigen output maar ook vier extra cv ins en vier extra lto’s.
 
Beter. Ziet er niet verkeerd uit! Zo op 't eerste gezicht mooie balans tussen "straight" patchen en weten wat je kan verwachten, en een experimentele rabbithole.

Wel een beetje "droog" misschien - mocht 't een stand-alone kistje worden, is de Pico DSP misschien een goeie, voor wat extra galm of delay.

En je zit ruim in de klankbronnen, bij bij ruimte-tekort zou ik daar eentje van opofferen.
Haha, bedankt, dat is wel een beetje waar ik voor ga geloof ik. Ik denk dat je gelijk hebt qua klankbronnen en fx/reverb. Ik ga daar nog naar kijken, ik zou iig de 2hp bell kunnen wisselen voor een 2hp reverb oid. Ik ga die Pico DSP ook weereens checken. De reden waarom ik het niet gedaan had is omdat ik voor mijn gevoel dan meteen nog meer nodig zou hebben en ik had me voorgenomen met name reverb in de nabewerking te doen. Iets om over na te denken!

Edit: ik heb 2 fx modules toegevoegd. De 2hp verb en de z5000 van Tiptop audio. Die laatste staat al heel lang op mijn verlanglijst ;D. De Pico heb ik niet naar gekeken omdat ik niet goed een 3hp ruimte kon vinden.

Leuk dat deze je aanspreekt, heb je wel 'ns gedacht aan een joystick dat maakt je setup nog meer hands on, lekker pielen is gewoon leuk.
Ik heb de Erica maar de meest complete is denk ik de Tesseract Stonk, @MstrFX heeft deze en die bevalt 'm goed geloof ik.


Wow dit lijkt meteen heel uitgebreid te zijn. Ik hen dit nooit overwogen eigenlijk, maar wel tof. Iets voor als ik ooit een andere case of 2e case krijg.
Als je de kans hebt en de financiën het toelaten zou ik de expander voor de Quad drum erbij prikken. Geeft je niet alleen alle vier de stemmen een eigen output maar ook vier extra cv ins en vier extra lto’s.
Ja ben ik met je eens, ik zou goed moeten kijken hoe ik dat passend kan krijgen dan. Wat zijn trouwens LTO's?
Edit: ik heb geschoven en getweaked en ik heb er ruimte voor gemaakt.

Zie de nieuwe case hier...

links boven nog 10 HP over en 1 aansluiting.
Ik overweeg:
- Dreadbox Utopia ( dan heb ik alle chroma modules :D) meteen ook een lfo en mult erbij naast wat andere leuke dingetjes.
- Beetje aan de prijs, maar ik overweeg een variant van Pams workout, werkt denk ik ook erg goed samen met de expander van de quad drum voor ratchets e.d.
- misschien iets met pedalen i/o om mijn eurorack nog beter te maken voor dingen met gitaar
- misschien nog een effect of meer lfo's?
 
Laatst gewijzigd:
Klopt, je kunt ze niet uit sturen. Ik snap je update wel. Begonnen met een Nifty Case en binnen een jaar zat ik op vijf rijen 64hp gevuld en nog steeds aan het kijken naar meer 😂
 
Klopt, je kunt ze niet uit sturen. Ik snap je update wel. Begonnen met een Nifty Case en binnen een jaar zat ik op vijf rijen 64hp gevuld en nog steeds aan het kijken naar meer 😂
Ja het een leidt echt naar het ander... voor je het weet woon je in een kartonnen doos met een enorm eurorack...

Ik heb nog even getweaked. Het is ondertussen wel een beetje een ambitieus project geworden.
Iig heb ik de DB dystopia noise crush filter vervangen door de utopia omdat ik het gevoel had dat ik echt een mixer te weinig had. Wat dat ding verder allemaal kan zijn leuke extras (lfo, mult, pulserizer).
Verder heb ik de Ritual Electronics Miasma toch vervangen in mijn opzet voor een Mr Phil Ter (sorry ik heb de naam ook niet verzonnen). Een simpele moog stijl LPF met een bonus vca en env om makkelijk een synth voice af te maken. Of het echt deze filter wordt weet ik niet. Er staat op dit forum ook een mooie MI Ripples van 8hp die ook interessant is.


Ik heb het gevoel dat dit iig in de buurt komt van de defintieve setup
 
Laatst gewijzigd:
Verder heb ik de Ritual Electronics Miasma toch vervangen in mijn opzet voor een Mr Phil Ter (sorry ik heb de naam ook niet verzonnen). Een simpele moog stijl LPF met een bonus vca en env om makkelijk een synth voice af te maken. Of het echt deze filter wordt weet ik niet.
Ik hoop dat ie je bevalt, ik heb 'm geprobeerd en weer teruggestuurd, vond 'm niet echt bijzonder maar hij is niet duur natuurlijk.
Ik heb indertijd een topic geopend over filters toen ik op zoek was, de Joranolgue filter 8 is echt een aanrader maar aan de prijs en voor weinig geld is er bijv de Wasp filter, de Doepfer 124, daar waren mensen ook goed over te spreken en kost niet veel.
Of je zet er een klein rackje bij zoals je al zat te denken en dan zet je een tweedehandse Neutron voor zo'n 200 euro met dat multi mode Moffet filter er in, geeft je meteen een hoop mogelijkheden erbij en spaar je nog even voor een joystick. :okdan:
Sorry, ik liet me even gaan. ;)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top