Dutch Modular Fest 2024

Zaterdag 31 augustus: Dutch Modular Fest 2024
dB's, Vlampijpstraat 63, Utrecht
Deuren open: 12:00 einde 24:00

Markt, DIY, Workshops, Muziek en zeer goede sfeer.

Markt: Doepfer, Erica Synths, Chase Bliss, Playfader, Vaski, Joranalogue, Error Instruments, Making Sound Machines, This Is Not Rocket Science, Hexdevices, Endorphin.es, Teian World, Bowl Modular, Lambda synthetics, Majella audio, Dato Duo, Alfa Delta, Voltage Vibes, Threetom, AT1, AtoV project, Rides in the Storm, VPME, 2 Many synths, Morphor, Malstrom, Tesseract Modular, Reverselandfill, Modor Music, Tubbutec en misschien nog wel meer!

Muziek: Oa Julia Bondar, Staatseinde, Timo Rozendal, Wilco Prinsen, Ines Kooli, Aria Marzen, Leo Novus (Erica synths)

DIY: AtoV, Erica, Error Instruments, Synthux Academy, Making Sound Machines, Jan de Block, Timo Rozendal, Jason Dirkx

Workshops: Mono-poly Test Equipment, Threetom "Wavefolder is not a wavefolder", Artist talk met Estroe, Synthux academy, Musikarbeiter, Ultimate Beginners Workshop

Tickets en verdere info op de Dutch Modular Fest website
 

Attachments

  • DMF almost in sync-complete © Paulus van Dorsten lo res-65.jpg
    DMF almost in sync-complete © Paulus van Dorsten lo res-65.jpg
    161,6 KB · Bekeken: 1.888
  • DMF extra's © Paulus van Dorsten lo res-58.jpg
    DMF extra's © Paulus van Dorsten lo res-58.jpg
    129,4 KB · Bekeken: 519
  • DMF extra's © Paulus van Dorsten lo res-25.jpg
    DMF extra's © Paulus van Dorsten lo res-25.jpg
    153,1 KB · Bekeken: 192
  • DMF almost in sync-complete © Paulus van Dorsten lo res-132.jpg
    DMF almost in sync-complete © Paulus van Dorsten lo res-132.jpg
    176,9 KB · Bekeken: 194
Last edited by a moderator:
Wat was het vet! Ik heb een mooie dag gehad.
Gaaf om met de fabrikanten te praten die ook feitelijk zelf die modules uitdenken en aan de man brengen.
Xor/Nerdseq (Thomas), Klavis (Eric dacht ik), Endorphines, Tesseract, Alphadelta (Wim), AtoVproject met zijn cLFO en een te gekke cDVCA, jammer dat ik zo slecht ben in (voor)namen,
maar nou ik zo'n module (Klavis, TwoBits) heb geeft dat een mooie extra dimensie aan mijn rack moet ik zeggen.
Was leuk georganiseerd, allerlei soorten mensen waren er, leuke creatieve projecten en fratsen. Optredens binnen en buiten. Workshops, stands.
Gave dag! Volgend jaar weer hoop ik.
 
Op het terrein was het goed. De main hall was lekker druk, maar dat moet ook met een optreden vind ik.
De tweede hands markt was naar mijn mening te klein.
De markt met fabrikanten mocht wat ruimer opgezet, omdat je elkaar nogal eens in de weg liep.
 
Ik was er tussen 3 en 9. Er was vooraf wat gedoe over de vergunningen, en er mocht op het buitenterrein geen alcohol gedronken worden. Een beetje onhandig, maar daar kan de organisatie niets aan doen.
De tent met fabrikanten was krap maar naar mijn idee wel het leukste gedeelte van DMF. Het is erg leuk om de mensen achter de merken zelf te spreken en modules uit te proberen! Dit is waar ik voornamelijk voor kom, net als toen het nog het kleine en gezellige Ginkofest heette.

Toch wat minpunten:
De lezingen waren slecht te horen behalve als je helemaal vooraan zat.
Het geluid in de grote zaal was echt bedroevend slecht en dan ook nog erg hard. Het eten was al vroeg helemaal op. Dan vond ik de entreeprijs gewoon te hoog.
 
ik vond het teleurstellend, fabrikanten sectie klein, ook diversiteit fabrikanten had meer gemogen. Main stage klinkt mooier dan feitelijk het was. Maar wellicht zijn dit soort bijeenkomsten niet mijn ding. Op de valreep nog wel de laatste atovproject 16n gescoord dus i.i.g. weer wat de knutselen.
 
Ik vond het supergezellig! In de Modular tent met veel enthousiaste makers gesproken en wat leuke gear uitgeprobeerd.
Buiten was een goede sfeer, erg leuk ook met de bakfiets optredens/dj set. Ook daar veel leuke en interessante mensen gesproken. Qua drukte was het precies goed, overal mensen em toch voldoende ruimte.

Buiten geen alcohol was wat onhandig, mede vanwege het prachtige weer, maar niet onoverkomelijk.

De tent was wel wat krap en daardoor erg warm, chaotisch qua geluid en soms lastig elkaar te verstaan. De open kraampjes die voorheen werden gebruikt zijn wat dat betreft wat handiger.
De talks waren idd soms slecht te verstaan en op een wat rumoerige plek zo temidden de barretjes.
Het geluid in de zaal was idd niet super, maar gelukkig waren er oordoppen bij de bar want ik was die van mij vergeten. Het stond soms echt wel erg hard, vooral tijdens de set van de diy fiets-synth.
De VJ had zich afgemeld? Ik heb geen leuke visuals gezien, vorig jaar was dat prima!

Het eten was idd snel op, vooraf ff informeren vanaf hoe laat dat beschikbaar is en dan op tijd in de rij gaan staan ;) Ik was gelukkig nog op tijd.
 
Was een top bijeenkomst. Veel mensen gesproken, veel dingen uitgeprobeerd.
Aplaus voor organistie..

Wellicht aandachtspunten:
-lezingen/ presentaties waren best boeiend maar enkelen wat lang.
-lange rij voor bier, maar wellicht is dat onvermijdelijk op zo'n festifal
-iets meer variatie, qua eten, zou fijn zijn, met zoveel mensen kan er toch best een foodtruck bij, denk ik.
-garage sales was erg beperkt, wellicht als het iets meer bekendheid krijgt ruim voor het festifal, komen er meer verkopers. Voor mij was het erg succesvol, veel mensen gesproken en merendeel van spullen verkocht.
-wellicht een louncheplek? Kan je ff chillen/ bijkomen van synths ervaringen.

Al met al.. erg fijn festifal.
 
ik vond het weer hartstikke leuk. Heel tof om met wat fabrikanten te praten over hun modules en die handson te proberen. Het bier assortiment was ook geweldig en lekker. Ik heb gegeten bij de lokale snack bar.
 
Zeer goed vermaakt! Bijna 8 uur non-stop met mensen gesproken en plugdata uitleg gegeven. Was ook wel nice prominente plek bij de entree van de markt :D

Eten was ik zelf erg tevreden mee (best wat keuze toch?), maar hoop dat de akoestiek in de muziek+lezing zalen volgende jaar wat beter is.
Dan sowieso het hele pand door de brandweer keuring heen neem ik aan ;)
 
Back
Top