15 Juni 2024 - Aarschot (BE) - db2fluctuation met oa Kebu

Hij heeft een paar goeie nummers en enkele goeie covers. Maar ik vond de set soms slapjes qua energie in de muziek. Maar vermits hij alles zelf doet blijft t toch n held
 
Ik heb een DVD van Kebu, een optreden in Noorwegen. Hele goede DVD met puike muziek, ook een paar covers van Vangelis en Tangerine Dream erop.
 
Hij heeft een paar goeie nummers en enkele goeie covers. Maar ik vond de set soms slapjes qua energie in de muziek. Maar vermits hij alles zelf doet blijft t toch n held
Absoluut. Ik zou willen dat hij meer zelf schrijft, al die eindeloze covers geloof ik wel. Mag idd soms ook wat meer pit in zitten, beetje ouwemannenmuziek qua tempo. Wel echt een master in the knobs and keys natuurlijk. En een bak charisma waar een paard de hik van krijgt maken het af ☺️
 
Het appeal van Kebu is voor synthnerds ook dat hij kan én doet wat velen onder ons hopen te kunnen. Niet noodzakelijk op een podium zelfs.

Hij heeft nu een coveralbum uit maar al zijn voorgaande albums waren toch eigen werk?
 
Dit vond ik ook boeiend: in 2009 brachten Star Pilots "In the heat of the night" uit, bedoeld als een eighties klinkend nummer. En in 2015 toonde Kebu even hoe het moest om er écht een eighties nummer van te maken. Met een zeer verdienstelijke zanger.

 
Even een open vraagje: voor welke elektronische muzikant(e) zou je moeite doen om naar een live optreden te komen, en dan niet de superstars maar de kleinere artiesten ? Bij Kebu zijn er bvb echt wel veel mensen die de moeite doen om te komen kijken, ben benieuwd of jullie nog andere mensen in gedachten hebben.
 
LudoWic. Stijn. En een shitload die oa opduiken te waveteef, bimfest enz

Krijgen zelf dikke prio op de grootste namen. Ik sta liever vlakbij in een donker rovershol naar een vrij onbekende held te kijken dan 50m in n massa naar een superstar
was zoveel toffer om underviewer te zien vanaf 2 meter dan front 242 vanaf 30m. En ik kon ook alles meezingen van underviewer… is begot de helft van front 242, suckers wie er niet bij was, er was amper 200 man denk ik.
 
Laatst gewijzigd:
LudoWic. Stijn. En een shitload die oa opduiken te waveteef, bimfest enz

Krijgen zelf dikke prio op de grootste namen. Ik sta liever vlakbij in een donker rovershol naar een vrij onbekende held te kijken dan 50m in n massa naar een superstar
was zoveel toffer om underviewer te zien vanaf 2 meter dan front 242 vanaf 30m. En ik kon ook alles meezingen van underviewer… is begot de helft van front 242, suckers wie er niet bij was, er was amper 200 man denk ik.

Ja, het is altijd een delicaat evenwicht tussen ietwat onbekende namen te programmeren en totaal geen publiek hebben :-).
 
Beetje huiswerk doen als de affiche onbekend is is n deel vd pret. Net zo leer je wat. Vanavond echo west ontdekken en enzo kreft…
 
Als we naar bekendere namen gaan ("superstar" is een rekbaar begrip, je hebt ook Jarre en Moby...) dan lijken de livesets van Look Mum No Computer me wel iets. Catchy, punky modular nummers met (vaak ook wat) interactie met het publiek.

 
Juist, Moby. 'k heb gelukkig een STA plaats. :D
 
Maar nee. Zonder die controller is ie ellendig en die controller is ver even duur of duurder als de oem wil
 
IMG_1383.png
IMG_1382.png
 
Back
Top