welke microfoon voor stoere gabber teksten?

ik heb eens horen vertellen dat t merk van de micro de zanger(es) al dan niet gerust stelt. Daarom was het belangrijk: omdat je dan easy of mind krijgt bij onzekere mensen: aan de microfoon kan t niet liggen.
Daarom heb ik een popscreen voor mijn T-Bone, dan kan ik niet meer zien welk knockoff merkje het is.
 
Mic maakt idd niet veel uit. Any dynamic doet t prima in dit geval. Reden om toch een Shure sm58 ipv n cheap knockoff te kopen: de shure blijft heel als je er een spijker mee in de vloer geslagen hebt. De kopie lazert uit elkaar als je er naar kijkt. Ook de klankkwaliteit van de kopie kan hard achteruit gaan na een paar maanden. Ik spreek uit ongeveer 25 jaar ervaring als live geluidstech.
 
Mic maakt idd niet veel uit. Any dynamic doet t prima in dit geval. Reden om toch een Shure sm58 ipv n cheap knockoff te kopen: de shure blijft heel als je er een spijker mee in de vloer geslagen hebt. De kopie lazert uit elkaar als je er naar kijkt. Ook de klankkwaliteit van de kopie kan hard achteruit gaan na een paar maanden. Ik spreek uit ongeveer 25 jaar ervaring als live geluidstech.
Ik heb altijd wat moeite met dat soort neerbuigende opmerkingen. Die Shure is een ontwerp uit de jaren 60 en wordt feitelijk voor een enorme premium (vanwege naamsbekendheid) op de markt gezet. Dat het mogelijk is een vergelijkbare microfoon te maken voor een fractie van de prijs kan je ondertussen wel verwachten. Het verschil met bijvoorbeeld een Behringer XM8500 is ontzettend klein. Heb er al 10+ jaar eentje rondslingeren die best wat kan hebben en echt niet slechter klinkt dan op de dag dat ik 'm kocht. Als dit een breed probleem was er zouden er veel meer negatieve recensies rondzingen wat totaal niet het geval is dus vraag me af welke klonen je de laatste 25 jaar in handen hebt gehad. Ik moet wel toegeven dat ik nog niet geprobeerd heb er spijkers mee in te slaan maar daar zijn andere gereedschappen waarschijnlijk toch effectiever voor...
 
Ik heb altijd wat moeite met dat soort neerbuigende opmerkingen. Die Shure is een ontwerp uit de jaren 60 en wordt feitelijk voor een enorme premium (vanwege naamsbekendheid) op de markt gezet. Dat het mogelijk is een vergelijkbare microfoon te maken voor een fractie van de prijs kan je ondertussen wel verwachten. Het verschil met bijvoorbeeld een Behringer XM8500 is ontzettend klein. Heb er al 10+ jaar eentje rondslingeren die best wat kan hebben en echt niet slechter klinkt dan op de dag dat ik 'm kocht. Als dit een breed probleem was er zouden er veel meer negatieve recensies rondzingen wat totaal niet het geval is dus vraag me af welke klonen je de laatste 25 jaar in handen hebt gehad. Ik moet wel toegeven dat ik nog niet geprobeerd heb er spijkers mee in te slaan maar daar zijn andere gereedschappen waarschijnlijk toch effectiever voor...
Als jij er gelukkig van wordt is daar niks tegenin te brengen. Ik heb ze gebruikt, diverse kopieeen, ook de behringer. Precies om de reden dat t origineel te duur was. De ervaring was iedere keer weer t zelfde. De SM58 is gewoon steviger gebouwd. En dat maakt uit bij intensief gebruik op podia. Verder denk ik niet dat ik de gemiddelde sm58 kloon bouwer aan t huilen kan krijgen met mij post, dus wat er nou precies zo neerbuigend was weet ik niet.
 
Denk dat het verschil hem er ook in zit dat er op het podium anders word omgegaan met microfoons dan in de studio. Heb zelf ook jaren bij een pop podium gewerkt, en daar wil je gewoon voor een bepaalde kwaliteit gaan. Het moet, wanneer het in een glas bier beland of van het podium afdondert, gewoon blijven doen. De baas betaald, de artiest (en technici) wil iets betrouwbaars, en door de bijkomende omstandigheden is de sm58 net iets betrouwbaarder dan de xm8500. Op den duur betaald de sm58 zich dan ook terug. Voor thuis gebruik, waar men over het algemeen wat voorzichtiger is, biedt de Behringer een goed alternatief.
 
Hmm ik heb hier nog wel een nieuwe microfoon die ik eens kan doppen 😅
 
Verder denk ik niet dat ik de gemiddelde sm58 kloon bouwer aan t huilen kan krijgen met mij post, dus wat er nou precies zo neerbuigend was weet ik niet.
Jouw algemene overdreven opmerkingen dat die dingen totaal niet deugen en wel van papier lijken te zijn terwijl de werkelijkheid is dat je 95% van de kwaliteit van het origineel krijgt voor 20% van de prijs en ook de klonen een flink incasseringsvermogen hebben.
 
De kopie lazert uit elkaar als je er naar kijkt.
Dit lijkt me overdreven in ieder geval of je hebt een hele strenge blik van jezelf al waardoor die kopie spontaan uit elkaar valt. :D
Ik gebruik die kloon al een tijdje en hij is nog niet tot moleculen ontbonden dus het valt mee maar ik kan me voorstellen als je een studio verhuurt of een professionele band hebt waarbij het ook iets mag kosten dat een Shure van 100 euro geen probleem is.
Maar de topicstarter zoekt een simpele mic om wat in te schreeuwen voor wat gabber opnames en dan is die kloon meer dan voldoende.
 
de vraag is of dat welles nietes enig doel heeft… ieder zijn ervaring. Maar om elkaar ervoor te gaan uitlichten…
 
de vraag is of dat welles nietes enig doel heeft… ieder zijn ervaring. Maar om elkaar ervoor te gaan uitlichten…
Als iemand zwaar aan het overdrijven is dan mag je daar iemand toch op aanspreken?
Of moet je als iemand sprookjes verkondigt op het forum dat gewoon laten doorgaan?
 
Er was zon gabber nummer met een vocal "take me into the stars!" Mega distorted en dan maakt het echt niet uit welke mic..wel vet nummer
 
Als iemand zwaar aan het overdrijven is dan mag je daar iemand toch op aanspreken?
Of moet je als iemand sprookjes verkondigt op het forum dat gewoon laten doorgaan?
Dat mag. Misschien had je me iets minder serieus moeten nemen. Er is zoiets als beeldspraak. Overdrijving om n punt te maken. Ik dacht dat dat wel duidelijk zou zijn. Blijkbaar niet, silly me. Verder blijf ik van mening dat een echte 58 langer heel blijft dan een kopie. Zand erover, voor stoere gabber vocals zou ik een (enigszins) werkende microfoon gebruiken en dan heel erg boos dingen erin roepen! (<—- beeldspraak! Niet TE serieus nemen. Of wel misschien. Ik weet t niet meer). Met andere woorden, net zoals velen hier ben ik van mening dat het type microfoon niet veel uitmaakt.
 
Er is zoiets als beeldspraak. Overdrijving om n punt te maken. Ik dacht dat dat wel duidelijk zou zijn. Blijkbaar niet, silly me.
Natuurlijk is het beeldspraak maar je doet het overkomen alsof zo'n kloon na 2 x gebruiken al kapot gaat terwijl als je thuis er een beetje normaal mee doet dan kan je best een tijd lang lol hebben van zo'n ding.
Voor de rest blijf ik bij wat ik al eerder zei over een professionele band en een echte studio, dan is een Shure gewoon een goede investering.
 
Back
Top