Nog 14HP over...

hier wat suggesties.

1 studeer wat er aan serge modules is.
ik neem aan dat je doel het automatiseren van patches word? dus generatief, analoge computer idee.

nlc triple sloth
doepfer stored/quantized random met extender.
en een noise source. Dan heb je alle features van de source of uncertainty maar uitgebreider.

Tiptop buchla 257t voltage processor.

vc controlled switch
doepfer 152 track en hold
sequential switch
logic
vcs

De Serge Eurorack modules heb ik serieus bestudeerd, maar toch gekozen voor twee Tiptop Buchla modules. Simpelweg omdat het anders te veel wordt. De gedachte dat ik niets van Serge in huis heb vind ik beter te verdragen dan dat ik niets van Buchla zou hebben.
 
ik vind niet dat de Buchla modules iets bieden dan andere modules in eurorack niet hebben.
ik zou niet voor een merk gaan maar voor features die je wilt hebben.
Maar goed ieder zijn ding.

ik heb overigens 2 tiptop buchla modules. De 257t en de sequential voltage source.
 
Het gaat mij in de keuze meer om de beleving. Buchla was een pionier, Serge ook wel maar in mindere mate. Het werk van pioniers wordt zo goed als altijd door latere generaties overtroffen. Bij mij gaat het echter niet enkel om de features of functionaliteit maar ook om de historische sensatie. Nog beter zou dan ook zijn een originele vintage Buchla aan te schaffen maar dat is onbetaalbaar. Een paar Eurorack modules van Tiptop Buchla is voor mij nog te doen.
 
optellen, aftrekken, offset, inverten, mixen en crossfaden tussen 2 verschillende cv inputs.
Je kunt er dacht ik ook 2 audio signalen insturen en de bovenstaande manipulaties op toepassen.
zo kun je nieuwe wave forms maken door bij audio rate te crossfaden.
Het is geen spannende module maar je kan er best veel mee.
bv tussen 2 sequences switchen om 1 langere te maken.
Clocks mixen en manupileren voor aparte ritmes.

extra leuk als je ook de eerder genoemde logic en de sequential en volatage controlled switches hebt.

ik heb veelal basic modules maar combineer een hoop voor complexiteit. De Serge aanpak zeg maar.
lijkt dat jij maar 1 vco hebt. zou wel minimaal 1 meer halen voor crossmodulatie ed.
 
lijkt dat jij maar 1 vco hebt. zou wel minimaal 1 meer halen voor crossmodulatie ed.

Dat is inderdaad een punt waar ik lang over heb zitten dubben. Maar ik weet niet wat er dan zou moeten vervallen. Of ik zou een externe reverb moeten gebruiken, dan kan er daarvoor in de plaats nog een module bij...

Ik heb wel twee externe toongeneratoren waarvan ik het signaal de modular in kan sturen, en de MATHS en de Source of Uncertainty kunnen ook zelf signalen voortbrengen.
 
The Source of Uncertainty kan geen vco taken doen. Daar is ze veel te onzeker voor.
De function generator in de math wel maar weet niet of v/oct tracked. Volgens mij tracked die niet v/oct
De Doepfer VCS tracked wel best netjes v/oct.

Die Buchla 257t lijkt me wel veel overlap hebben met de Math. de Math heeft dan alleen de vcs/ slope gen..

is het signaal uit jouw tone generator 10vpp? en heb je ook v/oct tracking?
 
Die externe toongeneratoren zijn oude beestjes van voor het Eurorack tijdperk.
 
Zou deze combie wat taken van de mannequins cold Mac kunnen?
patching panda flippanda en ring x fade?

IMG_5102.jpeg
 
Zou deze combie wat taken van de mannequins cold Mac kunnen?
patching panda flippanda en ring x fade?

Bekijk bijlage 3849785

Ik vind de Cold Mac vooral interessant vanwege de echte integrator (geen slew limiter) die erin zou moeten zitten. (Is dat toch wel een slew limiter dan valt de Cold Mac alsnog af.) Verder heeft voor zover ik weet alleen Ladik een echte integrator module (waar ik er nu vier van heb.) De andere bouwstenen van de Cold Mac kun je inderdaad in andere modules ook wel vinden.
 
we hebben die integrator discussie al lang gehad.
Nee die van Cold Mac is gewoon een integrator zoals we in modular ook als slew kennen en de output kan dus niet voorbij de input kwa volts.
Je hebt toch 2 intergrators? of 3?
Wat kun je daar dan precies mee?
 
Elders is mij verzekerd dat de integrator in de Cold Mac wel een echte integrator is, maar als je mij kunt aantonen dat dat niet zo is en het gewoon een slew limiter is zou mij dat heel goed uitkomen. Dan kan ik de Cold Mac gewoon laten vervallen en kan ik daarvoor in de plaats nog een extra VCO module kiezen.
 
Je hebt toch 3 integrators? waarom moet je er nog meer?

Check de manual van de Mac
 
Ik heb 4 Ladik integrators. Maar juist omdat er zoveel discussie over het verschil tussen integrators en slew limiters is geweest, vind ik het leuk om al de "winnaars" (dus de echte integrators) in mijn rack te hebben. Als vertegenwoordiger voor de "verliezers" heb ik al een MATHS.

Hoe kom je op het idee dat ik de Manual niet gelezen zou hebben? Maar goed ik zal zelf wel weer even op internet zoeken waar er meer over staat.
 
het staat in de manual. de output volgt de input.
Een 'echte integrator' met oneindig gain heb je in modular niets aan.
 
Mensen die wel willen weten hoe het zit kunnen mijn link lezen waar precies staat uitgelegd wat de integrator in de Cold Mac doet. En dat is wat je van een echte integrator zoals gebruikt in analoge computers (en chaotische circuits) mag verwachten. En dus niet wat een slew limiter doet.

Maar ik heb mijn lesje geleerd en kap vruchteloze welles-nietesspelletjes tegenwoordig direct af. Zodra de feiten zijn vastgesteld stopt voor mij de discussie.
 
Back
Top