Nog 14HP over...

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 februari 2019
Berichten
6.052
Locatie
Zeist
Wat is een leuke/nuttige aanvullende utilities module van 14HP (of minder) voor in een experimenteel Eurorack systeem? Ik kom er niet uit, maar misschien weet iemand hier wel een module waarbij al mijn twijfel in een klap verdwijnt en ik die module direct vandaag nog bestel... :D

Dit is de situatie (met de reeds geplande modules als katonnetjes) nu:

nu.JPG
 
Dank voor de tips! Een envelop generator past niet zo goed in mijn opzet. En de oscillator is heel mooi, maar steekt te ver naar achteren (pas niet in mijn case). Helaas maakt Doepfer wel vaker op zich mooie modules die heel ver naar achteren uitsteken.

Verder zag ik net tot mijn schrik dat ik nog geen VCA's heb. Daar moeten er dus op de gezochte module nog een paar van op zitten. Dat vereenvoudigt de zoektocht naar de laatste actieve module aanzienlijk!
 
Niet helemaal - voor DC doet die ring modulator het niet. De A*B+C kan wel als 2 VCA's gebruikt worden. Maar 2 VCA's is nog steeds erg weinig voor een experimenteel bedoelde modular.
 
Misschien is dit iets:

 
Laatst gewijzigd:
De MI Veils is redelijk flexibel, zijn nog genoeg kloons van te vinden, b.v.:
Per kanaal heb je CV level, offset en response curve control.
 
Die ziet er ook leuk uit. En wellicht zelfs wel via onze eigen Marktplaats te koop...
 
De TOAD gaat niet door, want te duur en te lastig aan te komen. Bovendien wordt de TOAD op het internet nauwelijks meer bediscussieerd. Waarschijnlijk omdat maar een enkeling dat ding heeft.

De Cold Mac staat nog wel op mijn verlanglijstje, maar dan moet de prijs wel nog wat dalen...
 
De TOAD gaat niet door, want te duur en te lastig aan te komen. Bovendien wordt de TOAD op het internet nauwelijks meer bediscussieerd. Waarschijnlijk omdat maar een enkeling dat ding heeft.

Beetje jammer, als ik zo lees wel een interessante module.
 
Leven is kiezen. Door de TOAD te laten vervallen passen er nu twee Tiptop Buchla modules (moet ik nog aanschaffen) in mijn rack.

Ik heb zelf ook deelgenomen aan een discussie op Mod Wiggler over de TOAD, maar die discussie is nu zo dood als een pier. Er wordt zelfs niet meer gereageerd op een vraag om wat geluidjes te posten van wat men met de TOAD zoal kan.
 
Ik heb die draad ook gevolgd trouwens. Heel obscuur voor mij dan.

Komt er ook geen joystick meer?
 
hier wat suggesties.

1 studeer wat er aan serge modules is.
ik neem aan dat je doel het automatiseren van patches word? dus generatief, analoge computer idee.

nlc triple sloth
doepfer stored/quantized random met extender.
en een noise source. Dan heb je alle features van de source of uncertainty maar uitgebreider.

Tiptop buchla 257t voltage processor.

vc controlled switch
doepfer 152 track en hold
sequential switch
logic
vcs
 
Komt er ook geen joystick meer?

Nee - de joystick gaat ook niet door. Het is heel moeilijk kiezen allemaal, maar ik moet de knoop op zeker moment gewoon doorhakken. Mijn hoofd loopt om, en ik heb nu eigenlijk al meer hard- en vooral software dan mij lief is.
 
Ik heb die draad ook gevolgd trouwens. Heel obscuur voor mij dan.

Afgezien van de prijs is mijn voornaamste bezwaar tegen de TOAD dat die onnodig obscuur is, het komt op mij over als een opzettelijke mystificatie. Er zitten elementen van een analoge computer in (wat interessant is), maar de vormgeving en presentatie is overgoten met een mystiek en alchemistisch sausje.
 
Back
Top