Blind panels?

Even ter aanvulling, even hypothetisch bezig….
Het kan zijn dat er modules zijn die het vervelend vinden om een onbelaste uitgang te ervaren, en in dat, hypothetische, geval kan je die aansluiting gebruiken om een impedantie aan de uitgang te hebben, óók als er geen connector ingeprikt is.

Bv een open emitter uitgang 😃👆🏻
 
Als ik toch een eigen module ga maken is het misschien wel handig om er ook een USB connector op te zetten. Is het mogelijk om de audio signalen in Eurorack met een passieve module bestaande uit twee (vanwege stereo) simpele spanningsdelers (met ieder twee weerstanden) geschikt te maken voor de USB ingang van een laptop?
 
Het enige wat ik kan bedenken is niet passief, maar dat je er een usb audio interface of een Bluetooth transmitter inbouwd.


 
Dan gaat dat niet, ik wil met mijn modular binnen mijn huidige case blijven en ook niet meer van de voeding vragen dan er aansluitpunten in zitten. Ik heb de ruimte en het geld niet voor een groeiend modulair systeem.
 
Wellicht toch iets mogelijk als de USB-interface die je in je module zet z'n voeding krijgt via de USB-bus zelf? In principe moet je zo'n goedkope interface al aan de praat kunnen krijgen, aan de binnenkant van de module sluit je het signaal aan, aan de buitenkant steekt de USB-aansluiting uit en zou je met een kabeltje met aan één kant een contra-connector voor die aansluiting het kunnen gebruiken?
 
Dat is mij alweer te veel gedoe, ik heb net twee passieve multiples besteld. Aangezien ik al verloopstekkers van BNC naar mini jack heb moet dat zo ook kunnen. Opgelost - en verder geknutsel onnodig.
 
Back
Top