Open 72 uur regel

MstrFX

Ouwe rot
Lid sinds
12 november 2009
Berichten
3.268
Beste synthforumers...

Ik denk echt dat de 72 uur regel niet lekker loopt.. Helemaal goed dat er een tijd aan zit.. maar kunnen we er 50 uur van maken ofzo.
Koop en verkoop moet een beetje dynamisch kunnen. Ik verkoop hier het slechts terwijl ik juist hier goedkoper wil zijn dan op Reverb en Mp.

Wie is het met me eens? Oneens?
 
Laatst gewijzigd:
Ik voel me dom maar wat is de 72 uur regel?
 
Dat je je verkoop draad niet kunt aanpassen binnen 72 uur. Dus stel je hebt op dag 1 wat verkocht dan kun je het pas 72 uur later aanpasssen.
Ben je wat vergeten te plaatsen of toevoegen, wederom 72 uur wachten.
 
delete de draad en maak n nieuwe, klaar.
 
De 72 uur regel is ooit ingevoerd om te voorkomen dat advertenties constant naar boven worden 'gebumpt'. Op zich valt daar wel iets voor te zeggen. Maar ik ben het wel eens dat het vervelend is dat je tussentijds geen wijzigingen kunt doen als je bijvoorbeeld iets verkocht hebt, een prijsaanpassing wilt doen of een foto toe wil voegen oid. Een (deel)oplossing is voor ieder item een eigen advertentie te maken. Of zoals @klinkske zegt je ad op 'verkocht' zetten en een nieuwe aanmaken. Van mij zou het ook wel naar 48 uur mogen overigens.
 
Laatst gewijzigd:
Ja, mee eens.
Als je je ad op verkocht zet en een nieuwe aanmaakt na korte tijd bump je eigenlijk ook al maar dan noodgedwongen maar je moet wel iets dynamischer kunnen reageren.
 
Ik dacht dat dit ging over synths/gear die je de afgelopen 72 uur niet hebt gebruikt.....
Het is wel zo idd dat als iedereen zijn advertentie omhoog schopt.het aanbod heel onoverzichtelijk wordt. (dat was echt ellendig)
Maar het zou handig zijn als je zelf dmv een reply een advertentie kan updaten zonder dat het de chronologie verstoord.
 
Screenshot 2024-05-30 at 13.10.43.png
 
Men kan er ook voor kiezen dat de volgorde bepaald wordt door de datum wanneer het eerste bericht is geplaatst ipv de datum van het laatste bericht. Dan werkt schoppen gewoon niet meer en kun je iedereen gewoon vrij hun berichten laten aanpassen of nieuwe berichten laten plaatsen.

Ook kan men gewoon de openingspost onbeperkt bewerkbaar maken, want daarmee schop je de draad toch niet omhoog. Op die manier kun je toch de prijzen/aanbod actueel houden zonder te schoppen.
 
Men kan er ook voor kiezen dat de volgorde bepaald wordt door de datum wanneer het eerste bericht is geplaatst ipv de datum van het laatste bericht. Dan werkt schoppen gewoon niet meer en kun je iedereen gewoon vrij hun berichten laten aanpassen of nieuwe berichten laten plaatsen.

Ook kan men gewoon de openingspost onbeperkt bewerkbaar maken, want daarmee schop je de draad toch niet omhoog. Op die manier kun je toch de prijzen/aanbod actueel houden zonder te schoppen.
Ja, goed idee. Zoals het nu is vind ik het maar lastig.
 
Mooie middenweg volgens mij (indien mogelijk): Posten onder je advertentie kan gewoon oneindig, alleen wanneer er 72 uur voorbij is zorgt een nieuwe post ook daadwerkelijk voor een schop naar boven. Dan heb je:
- Geen ads die continue naar boven komen door een overijverige verkoper
- Kan je tussentijds een update geven als iets verkocht is
- Kan je foto's toevoegen in een extra post indien nodig
- Kan je na 3 dagen een SCHUP UP post plaatsen
- Behoudt je de originele ad

Misschien is een 'Schop omhoog knop' ook een andere oplossing, die enkel na 3 dagen weer actief is, zodat de reacties ander een post niks meer te maken hebben met waar de post staat.
 
1. verkoop draadjes standaard na 24 uur weer boven zetten.

2 tussendoor kun je editten maar van omhoog schoppen is geen sprake meer. Dit gaat automatisch totdat verkocht is :)
 
ik hoop van niet, standaard na 24u weer boven zetten, irritant
 
Nou dan krijg je veel meer roulatie te zien als àlles automatisch a 24 uur geplaatst te zijn weer opduikt met wellicht aangepaste prijzen of nieuwe opties
 
#freefromthe72hoursrule!

Ik verkoop het liever via het forum.. meer dynamiek zou mooi zijn...
misschien meer kopers ook.. :D
 
@MstrFX dingen die ik wil worden niet gekickt na 24u hoor, die zijn dan al lang betaald :D - al dat gekickt spul na 24u dat niet boeit is even interessant als voetbal, politiek of reclame voor inlegkruisjes8o)
 
Back
Top