welke geluidskaart voor nieuwe pc?

Heb de Motu M2 gehad en weer snel weggedaan nadat bleek dat m’n Behringer UMC202HD gewoon werkt met de nieuw generatie MacBooks. Heb de interface al since 2017, toen gebruikt met een Asus laptop. Ondanks de Behringer goed functioneert op m’n MacBook M1, ligt hij in m’n koffer. Gebruik tegenwoordig alleen de hoofdtelefoon output van de MacBook. Overigens is de Motu M2 gewoon goed, maar vond het zonde van m’n geld, daarom retour gedaan. Gebruik alleen maar een headphone en volgens mij zit er in de prijsklasse waar je in zoekt niet zo heel veel verschil in kwaliteit. Je moet denk ik meer kijken naar de extra opties die een kaart eventueel biedt en driver support. Deze is in mijn beleving prima voor beide merken. Probeer tweedehands te kijken, zo houd je mooi wat geld over voor een kaartje naar een leuk festival of iets 😉
 
nog geen (3?)jaar geleden was het gros van de leden totaal ANTI behringer hier :dubbel:
nu hoor ik juist weer goede dingen.

ik ben er nog steeds niet uit.

ik heb nu een top 3 na jullie tips
1- focusrite scarlett
2-evo4
3- behringer 202 hd.

hmmmmm ... dilemma.... ik wil in 1 keer goed zitten vanwege budget.....
Die behringer uphoria serie is ontwikkeld door Midas, ze zijn niet allemaal hetzelfde maar voor het geld krijg je een nette bak. De 404HD is duurder geworden, ik heb em ooit voor 100 euro bij bax gehaald.
Je krijgt een beetje thd als je versterkt (main/headphone knop voorbij 12 uur), maar de gemiddelde ziel zal het ontgaan. De mix functie is dedicated, das geloof ik niet zo bij de Focusrites en er is een kleine boost als je de daw monitort. De 404 heeft ook 2e functie als dj interface.

Hieronder een onderzoek van Julian Krause, je hoeft niet alles te snappen maar check de nummertjes, zo slecht zijn die behringers dus niet in vergelijking met wat prijzigere kaarten.

1717086206953.png
 
Heb de Motu M2 gehad en weer snel weggedaan nadat bleek dat m’n Behringer UMC202HD gewoon werkt met de nieuw generatie MacBooks. Heb de interface al since 2017, toen gebruikt met een Asus laptop. Ondanks de Behringer goed functioneert op m’n MacBook M1, ligt hij in m’n koffer. Gebruik tegenwoordig alleen de hoofdtelefoon output van de MacBook. Overigens is de Motu M2 gewoon goed, maar vond het zonde van m’n geld, daarom retour gedaan. Gebruik alleen maar een headphone en volgens mij zit er in de prijsklasse waar je in zoekt niet zo heel veel verschil in kwaliteit. Je moet denk ik meer kijken naar de extra opties die een kaart eventueel biedt en driver support. Deze is in mijn beleving prima voor beide merken. Probeer tweedehands te kijken, zo houd je mooi wat geld over voor een kaartje naar een leuk festival of iets 😉
Toch zou ik met een m1 chip geen behringer aanraden. Het werkte hier een paar maanden zonder problemen maar daarna begon het gezeik. Las daarna op internet meer problemen met die combinatie. Ik had behringer umc1820.
 
Toch zou ik met een m1 chip geen behringer aanraden. Het werkte hier een paar maanden zonder problemen maar daarna begon het gezeik. Las daarna op internet meer problemen met die combinatie. Ik had behringer umc1820.
En toch zijn er zat lui met een 1820 en 404 die geen probleem hebben met de M1, waar zat het probleem dan ? Overigens gaat t hier niet om een apple daw.
 
Toch zou ik met een m1 chip geen behringer aanraden. Het werkte hier een paar maanden zonder problemen maar daarna begon het gezeik. Las daarna op internet meer problemen met die combinatie. Ik had behringer umc1820.
Dat is vervelend… Weet je ook hoe het gezeik is begonnen? Was het plotseling, na een update, of iets anders?
 
Dat is vervelend… Weet je ook hoe het gezeik is begonnen? Was het plotseling, na een update, of iets anders?
Nee geen idee. Geen update gedaan. Verbinding met de interface viel vaak weg. Was ook erg willekeurig. Maar niet meer mee te werken dus verkocht. Via adat werkte de interface ook niet.
 
Voor 2 een simpele i/o bestaan er nu ook wel wat (relatief) betaalbare hi-end dingen maar met een EVO, Motu of Behringer kun je geen buil vallen, die zijn allemaal goed tegenwoordig.
Denk ook dat elke interface tegenwoordig voor gewoon thuisgebruik meer dan voldoende is als het om kwaliteit gaat, enigste is dan uit te zoeken of sommige nog extra features hebben die handig zijn.
 
Denk ook dat elke interface tegenwoordig voor gewoon thuisgebruik meer dan voldoende is als het om kwaliteit gaat, enigste is dan uit te zoeken of sommige nog extra features hebben die handig zijn.

Zelf heb ik voor mijn puur ITB pc (voor kontakt dingen maar ook het laatste masreringgedeeltje) een midrange DAC die upsampled naar 192. Samen met headphone correctie moet dat het meest neutrale beeld leveren, althans zo verantwoord ik die aankoop dan lol.
 
Voor low latency (geen ASIO drivers) zijn die chips zeker slechter. En ja, dat ligt vooral aan Windows.

heeft ook te maken om de PC op zichzelf makkelijk te laten werken en de interne audio/video interface te wat ontlasten, dat men externe kaarten gebruikt
 
het is de focusrite scarlett 4th gen Solo geworden.
tot nu toe zeer tevreden ( gister gekocht)
ik kan mijn tracks veeeeeel beter afmixen nu.
ik werkte voorheen met onboard realtek adapter. dat gaat nergens over.
nieuwe pc en weer back on track met muziek maken = goede geluidskaart

bedankt mensen!
 
Back
Top