welke geluidskaart voor nieuwe pc?

D-Joriz-

99% disabled
Lid sinds
9 november 2008
Berichten
1.776
Locatie
zeeland
mensen,

ik heb een nieuwe pc gebouwd met de specs:

asus 550b plus moederbord met onboard geluid (:dubbel:)
ryzen5600G
16 gig ram
1tb ssd
2tb hdd

headphones:beyerdynamic dt990pro 250 ohm
behringer ms40 monitoren


nu wil ik weer wat serieuzere geluidskwaliteit voor het produceren.

ik werk uitsluitend nog met software

enige wat ik nog wel zou willen is 1 audio input voor een eventuele microfoon
qua output :
ik gebruik eigenlijk alleen koptelefoon met 6,3 mm jack en 2 rca's voor mijn monitoren (die ik haast niet meer gebruik i.v.m zeikende buren.

pci/pcie of usb heeft voor mij geen voorkeur,maar denk wel dat usb het handigst is?

ik wil gewoon een redelijke mix kunnen maken zonder teveel poespas

max prijs is 150

iemand die mij op weg kan helpen?
 
Behringer UMC202HD of UMC404HD als je iets meer wilt kunnen aansluiten.

Prima voor klein budget.
 
ik zag de SSL2 an solid state

iets boven kijn buget maar ook aan te raden?

die evo4 lijkt idd ook wel wat
 
Ik heb die Behringer 202hd en zelden ben ik zo blij geweest met een externe geluidskaart. Destijds gekocht op aanraden van @Formant en nog geen seconde spijt van gehad. Echt waar voor je geld.
 
Behringer is enige interface waar ik ooit problemen mee heb gehad. Dit was wel op mac, maar ook via adat werkte het niet. In je budget is focusrite (tweedehands eventueel) ook aan te raden vind ik. Ik had een saffire pro le en na bijna 20 jaar werkt die nog steeds (mijn vader gebruikt die nog steeds). Ik heb vorig jaar een Scarlett 18i20 gen2 tweedehands gekocht voor 125 euro en die werkte ook direct op mijn Mac en hangt nu via adat aan mijn Apollo twin. Ondersteuning vanuit focusrite is lang dus.
universal audio bevalt mij ook goed maar misschien iets buiten je budget.
 
behringer 404hd was ooit een tijdelijke vervanger voor een steeds terugkerende focusrite ramp, door probleemloosheid nooit meer vervangen.
het kan verkeren
 
Ik begon ooit met een Asus Xonar Essence STX (interne) kaart (die ik destijds niet speciaal voor de muziek kocht, maar wel daar wel toe voldeed voor zover ik kon beoordelen... kaart heeft het jaaaren goed gedaan en de HP amp was ook geschikt voor hogere impedance hoofdtelefoons)
prima als je niet veel connceties nodig hebt en geen apart kastje bij je PC wil.
Weet niet of daar varianten van zijn met alle voor jou gewenste aansluitingen, die ik had had (uit mn hoofd) wel die aansluitingen, maar ben neit 100% meer wel type/model ik had, dus ik zou m ff googlen als t interresant klinkt.

Toen ik later ook wat synth hardware had aangeschaft ben ik overgestapt naar (externe) Focusrite 4i4 en later naar 18i8 (damn you GAS!! :D ).
Geen spijt van. werkt goed. software is duidelijk. Geen rCA output, maar ook van die jack outputs dus daar heb je wellicht ook andere kabels bij nodig.
 
Laatst gewijzigd:
De een heeft pech met dit merk en de ander met een ander merk, je moet een beetje geluk hebben in deze.
Ik begon ooit met een Behringer 404HD en ging later naar een Beh 1820 voor adat en meer ins en out en ik heb die 404 nog steeds als reserve dus ik denk dat die 202HD prima is als je weinig inputs nodig hebt.
 
Focusrite Scarlett 2i2 3rd gen (115,- by Thomann). Prima geluidskwaliteit, stabiele drivers.
 
Grootste ellende in jouw setup is je koptelefoon, 250ohm op mijn 404HD is luid met de koptelefoon volume op 12 uur met enkel usb voeding. Menig andere interface is er niet geschikt voor waarbij het volume praktisch vol open staat en dan nog niet goed klinkt (imo). Mijn DT880 pro vindt t toch weer minder op een 404HD terwijl die ook 250ohm is...

Er zijn maar weinig interfaces die fatsoenlijk een 250ohms koptelefoon kunnen aansturen. Focurite zegt dat prima zou zijn op intefaces met een voeding, maar die vallen ook af. Grappig hierin is dat de beyers die niet 250ohm zijn duurder zijn terwijl de 250ohm eigenlijk beter zijn.
 
Grootste ellende in jouw setup is je koptelefoon, 250ohm op mijn 404HD is luid met de koptelefoon volume op 12 uur met enkel usb voeding. Menig andere interface is er niet geschikt voor waarbij het volume praktisch vol open staat en dan nog niet goed klinkt (imo). Mijn DT880 pro vindt t toch weer minder op een 404HD terwijl die ook 250ohm is...

Er zijn maar weinig interfaces die fatsoenlijk een 250ohms koptelefoon kunnen aansturen. Focurite zegt dat prima zou zijn op intefaces met een voeding, maar die vallen ook af. Grappig hierin is dat de beyers die niet 250ohm zijn duurder zijn terwijl de 250ohm eigenlijk beter zijn.
Ik heb eigenlijk nooit zo op ohm gelet. Wat merk je als je interface het niet aan kan? Dat volume erg zacht is?
 
nog geen (3?)jaar geleden was het gros van de leden totaal ANTI behringer hier :dubbel:
nu hoor ik juist weer goede dingen.

ik ben er nog steeds niet uit.

ik heb nu een top 3 na jullie tips
1- focusrite scarlett
2-evo4
3- behringer 202 hd.

hmmmmm ... dilemma.... ik wil in 1 keer goed zitten vanwege budget.....
 
Behringer 404HD
Die gebruik ik ook, ben helemaal klaar met duurdere geluidskaarten die na 5 jaar niet meer werken wegens drivers issues etc.
 
Ik kan de Motu M2 aanraden. De rest ken ik niet. Maar denk dat het allemaal dicht bij elkaar zit.
Motu is wel wat boven budget.
 
Back
Top